Motomanų Diskusijos » Klausimai / Pradedantiesiems » Turbocharger versus Supercharger

| 2011-01-22 Loginanda | 2/9863 žinut.
 
 


 
Endūrinis balerinas
800cc *****
Avataras
#1    

Turbocharger versus Supercharger

Kadangi paskutiniu metu motomanuos idomesniu diskusiju apie techninius sprendimus nevyksta, pabandysiu viena užvelt.

Tiek turbina tiek kompresorius motocikluose nenaujiena, bet kuris iš jų efektyvesnis bei paprasčiau/pigiau sumontuojamas?

Tiems kam teko susidurti su tokiais dalykais galėtų išreikšt savo nuomone.
2011 Sausio 22 11:40 Mechanikos inžinierius

- Produkto dizainas
- Industrinis dizainas
- 3D modeliavimas
- Brėžiniai gamybai
Narys
25cc *
#2    

turbina atrodo man
2011 Sausio 22 21:22
Endūrinis balerinas
800cc *****
Avataras
#3    

O kodel butent turbina?

Ir gal kas nors paaiškins kodėl kompresorius nors ir turėdamas tik puse turbinos komponentu kainuoja daugiau? :)
2011 Sausio 22 21:39 Mechanikos inžinierius

- Produkto dizainas
- Industrinis dizainas
- 3D modeliavimas
- Brėžiniai gamybai
Narys
1100cc *****
Avataras
#4    

turbinos naudoja praktiskai nemokama energija- ismetamas dujas.
kompresoriai- naudodami min. 5-10% variklio galios.

kompresoriai brangesni, nes reikalauja daugiau tikslumo/precizikos gamyboje.

pigiau ir paprasciau sumontuojama turbut turbina- nereikia burti jokiu papildomu velenu is variklio.
o kas geriau- priklauso nuo konkretaus projekto ir jo tikslu.
2011 Sausio 22 22:00 ilgiausias matytas demferis ..... thats what she said!
Narys
1000cc ******
#5    

Sitas klausimas senai isprestas, isdiskutuotas ir pigesnis sprendimas tikrai rastas - turbo kompresorius (Turbocharger). Tai padaryta aisku automobilistu, bet tas skirtumo nesudaro.
1. Mechaninis kompresorius sudetingesnis kaip irenginys uz turbo kompresoriu montuojama ant ismetimo. Nors abi sistemos reikalauja kuro padavimo sistemos koregavimo (4 karbai daznai keiciami vienu, ipurskiminem sistemom dedami didesnio pralaidumo purkstukai, priklausomai nuo pripustu baru net ir kuro siurblys, mazinamas suspaudimo laipsnis keiciant stumoklius ir pan. ir t.t.), bet mechaninis kompresorius daznai sukamas dirzu tiesiai nuo alkuninio veleno. Tai tikrai sudetingiau nei perdaryt ismetimo kolektoriu ir prisukt "sraige".
2. Del tos paties priezasties, kompresorius brangiau.
3. Mechaninis kompresorius sukuria didesne apkrova varikliui, didesni galios nuostoliai.
4. Uzima zymiai daugiau vietos strategiskai svarbiose vietose ant motociklo: dirzine pavara sone variklio, kompresorius pire isiurbimo kelktoriaus kuris dzniausiai po baku, kur vietos ir taip maza.
Reziume: supercharger brangiau, sudetingiau, maziau galios. privalumai - lygesne galios kreive.
2011 Sausio 22 22:06
Endūrinis balerinas
800cc *****
Avataras
#6    

dabar truputi aiškiau pasidarė :)

Bet nuo žemų apsisukimų tai turba miega, kai tuo tarpu kompresorius jau veikia, tiesa?
2011 Sausio 23 06:40 Mechanikos inžinierius

- Produkto dizainas
- Industrinis dizainas
- 3D modeliavimas
- Brėžiniai gamybai
Šūdarankis
25cc *
#7    

Jei į stock net supersport modelius nededa dauguma gamintojų nei turbo, nei supercharger, tai jie geriau žino, kad nei vienas nėra geras. Turbūt tik blogesni rato laikai, todėl nededa. :) Visai logiška, nes paskutiniai pvz. Yamaha R1 patobulinimai buvo skaitmeninis galios valdymas ir optimizavimas mechaninių detalių lygiai galią perduoti, o koks turbo tai ir yra turbo, kai įsijungia, tai save dar turbina ir taip galia staiga kyla arba krenta.
2011 Sausio 23 12:31 redagavo Original 2011 sausio 23 12:37
Narys
500cc ***
#8    

Citata:
Cituoju: Loginanda
dabar truputi aiškiau pasidarė :)

Bet nuo žemų apsisukimų tai turba miega, kai tuo tarpu kompresorius jau veikia, tiesa?
Jeigu turbina kintamos geometrijos tai ji niekada nemiega.
2011 Sausio 24 02:40
Classic'as
500cc ***
Avataras
#9    

Citata:
Cituoju: ginciusR6
Citata:
Cituoju: Loginanda
dabar truputi aiškiau pasidarė :)

Bet nuo žemų apsisukimų tai turba miega, kai tuo tarpu kompresorius jau veikia, tiesa?
Jeigu turbina kintamos geometrijos tai ji niekada nemiega.

Kintamos geometrijos turbinos trumpai tarnauja, gana sudetinga ir brangu technologine prasme pagaminti kintamo posvyrio kampo sparnelius patikimam nuolatiniam naudojimui, nes tokie dalykai greit genda, todel i serijinius modelius tokios turbinos praktiskai nededamos. Yra naudojami kitokie sprendimai, vienas is ju - elektroniniai voztuvai uz turbinu, taip islyginamas galios praradimas. Cia beletristikos galima pripiesti daug. Nemanau, kad mocams tikrai reikalingos turbinos, antraip senai butu gaminami serijiniai modeliai su jomis. Galios kai kurie turi tikrai su kaupu ir dar biski :) O siaip mechaniniai voztuvai prie turbinu dazniau naudojami del patikimumo, net ir palygint nesenuose automobiliuose.
2011 Sausio 25 19:17
 




P
A
T
K
P
Š
S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17