Motomanų Diskusijos » Visais ratais už gamtą » ES keliuose nori matyti saugesnius ir ekologiškesnius motociklus

| 2011-03-21 AntanasP | 9/5603 žinut.
 

 
Europos Parlamentas pradėjo svarstyti naują Europos Sąjungos reglamentą, kuriuo siekiama supaprastinti mopedų, motociklų ir kitų L kategorijos transporto priemonių registravimą ir pardavimą ES šalyse. Reglamentu taip pat siūloma griežtinti galiojančius taršos ir saugumo reikalavimus.

2007 m. Europos motociklų ir mopedų rinkos vertė siekė 4,1 mlrd. eurų. Kone šimtas gamintojų, kurių pusė priklauso europinėms kompanijoms, pagamino 1,136 mln. dviračių motorinių transporto priemonių. Motociklų ir mopedų gamybos, tiekimo, platinimo be remonto srityse darbuojasi 184 tūkst. žmonių.

Pagrindiniai reglamento tikslai — paspartinti pažangiausių saugumo ir taršos mažinimo technologijų diegimą motocikluose ir mopeduose, o taip pat palengvinti šių transporto priemonių patekimą į rinką. Kovo 22 dieną Briuselyje europarlamentarai susitinka su pramonės atstovais, kad išgirstų jų nuomonę ir pasiūlymus dėl naujojo teisės akto projekto. Nors projektas dar pradiniame svarstymų etape, pagrindinis EP pranešėjas šiuo klausimu europarlamentaras Wim van de Camp jau pristatė savo nuomonę.

EP nuomonės rengėjo teigimu, stabdžių antiblokavimo sistemos (ABS) įdiegimas visuose naujuose motocikluose 20 proc. sumažintų žūčių eismo įvykiuose skaičių. Nors ABS sistemos tebėra brangios, tiekėjų tvirtinimu, jų kaina sumažėtų iki 100 eurų už vienetą, jei išaugtų pardavimai. Kitas siūlymas — automatinės dieninės šviesos — turėtų motociklininkus padaryti labiau pastebimus keliuose. EP pranešėjas taip pat siūlo pažaboti nelegalų transporto priemonės parametrų keitimą ir derinimą.

Nors mopedais ir motociklais nuvažiuotas nuotolis sudaro tik 3 proc. visomis kelių transporto priemonėmis nuvažiuoto nuotolio, jų tarša yra neproporcingai didelė. Todėl gamintojai, nedidindami kainos, turėtų imtis papildomų priemonių motociklų ekologiškumui didinti, mano EP nuomonės rengėjas. Diagnostikos sistemų montavimas ir prieiga prie remonto informacijos ne tik palengvintų motociklų remontą, bet ir leistų kontroliuoti kenksmingų dujų išmetimą. Be to, siūloma įvesti ekologinį ženklinimą, kad vartotojai galėtų lengviau pasirinkti aplinkai draugišką transporto priemonę.

Galiausiai reglamentu siekiama palengvinti naujos transporto priemonės patekimą į prekybą visoje ES teritorijoje. Jeigu ji atitinka kurios nors vienos ES šalies reikalavimus, gamintojui turi būti leidžiama ja prekiauti visose ES šalyse. Nauju teisės aktu taip pat bus siekiama užtikrinti, kad į ES rinką nepatektų nesaugios ir taršos normas viršijančios transporto priemonės iš trečiųjų šalių.

Nuorodos:

Kovo 22 d. 17.30—19.30 val. svarstymų tiesioginė transliacija internetu:
http://www.europarl.europa.eu/wps-europarl-internet/frd/live/live....

Kovo 22 d. svarstymų programa (anglų kalba):
http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2009_2014/documents/imco/d....

EP nuomonės projektas (darbo dokumentas anglų kalba):
http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2009_2014/documents/imco/d....

Europos Komisijos pasiūlymo projektas (anglų kalba):
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2010:0542 :F IN :E N :P DF


Pranešimą parengė:
Rolandas Pyragis
EP Informacijos biuro Lietuvoje atstovas spaudai

Paskelbė: Antanas Petrauskas (AntanasP)

 


Pėsčiasis narys
500cc ***
Avataras
#2   +1  

Privalomas ABS - Pries! Alternatyva - galimybe kiekvienam motociklui sumontuoti tokia sistema tik tuo atveju, jei pirkejas nori.
Automatines trumposios sviesos - UZ!
Tarsos mazinimas - turiu nuojauta, kad tai atsilieps ir motociklu galiai todel Pries! Net jei motociklo tarsa butu lygi sunkvezimio tarsai, tai vistiek bendros duju emisijos butu juokingai mazos palyginus su automobiliu emisijomis. Juk tik 3% nuo viso nuotolio. Nieko perdaug nesutaupysi.
2011 Kovo 21 19:31 Velniop stabdžius - aš tikiu Dievu.
Rimtas
900cc *****
Avataras
#3    

Smegenų plovimas...
Tai pagal juos maksimumas bus pasiektas tada, kai nereikės valdyti motociklo, nes technologijos viską padarys už tave, o tau beliks už viską susimokėti (y) . Beliks mėgautis "balasto poza" :D
Kuo toliau , tuo labiau įtariu, kad ES yra naudinga tik oligarchams.
2011 Kovo 21 22:03 Jauni bakeriai pasirenka vietą ir į ją keliauja. Seni baikeriai pasirenka pusę ir į ją keliauja
Cafe-racer'is
900cc *****
Avataras
#4   +1  

o dieve, tai motociklu tikraja to prasme naikinimas :D es pereina visas ribas ir kazkam tai matyt atnes pelna didziuli, ne bereikalo zalieji priklauso masonams .... :-(
greit tapsim pilnai konroliuojamais be pasirinkimo galybybes... :D
tai vadinasi laisve ....nu nu ,kazkas uz mus nusprendzia kaip geriau gyvent. ;)
2011 Kovo 21 22:25 Motociklu Remontas
Pėsčiasis narys
500cc ***
Avataras
#5    

Demokratija - kai 51% atima visas teises is likusiu 49%.

P.S.: kaip manot kiek laiko liko iki motocikluose bus pradeta masiskai naudoti automatines pavaru dezes??? Nors greiciausiai elektriniai panasonikai istobules greiciau ir tai bus vieninteles TP ir del begiu klausimu jau niekam nebekils. Cia aisku juoku formoj :-]
2011 Kovo 21 22:53 Velniop stabdžius - aš tikiu Dievu.
Classic'as
500cc ***
Avataras
#6   +1  

Toli grazu nuo to kas ka pasiulo ir kas ka priima (cia as apie istaymus). ABS yra gerai, bet ja isjungt jei ji nereikalinga visuomet neproblema. Del ismetamuju duju - cia manau kalba apie dvitakcius variklius, kurie ismeta daugiau tersalu. Sviesos - visvien visose salyse moto turi vaziuoti su sviesom, padarys automatini isijungima, tai tik valio, neliks progos pamirsti ijungti ir nereiks lauzyt tumbleriu. Kur cia tragedija tuose siulymuose? Nematau problemu, jei prisifantazuojam kazko, cia jau kitas reikalas...
2011 Kovo 21 23:17
Endūrinis balerinas
800cc *****
Avataras
#7    

Prie ko cia dvitaktciai motociklai? Dabar dvitakciai sudaro vos keleta procentu visu gaminamu motociklu skaiciaus! Jei keturtaktis neismetama akimi matomu emisiju tai dar nereiskia, kad isvis ju neismeta!

ABS visuose motocikluose? O gal geriau kursus rengt motociklo vairavimo (teisingo) tai ne tik stabdyt ismoktu, bet ir i veidrodelius ziuret bei su akseleratoriumi bei sankaba zaist.

Idomu kaip ta ES zada sugaudyt kiekviena kuris "iskastruos" dusle :D

Kazi kiek tie E-motociklai issipletos jeigu ji pagamint i aplinka ismetama vos ne tiek pat emisiju kiek vazinejantis benzininis motociklas. O benzino bei dyzelino sintetinimas bei pigus gavimas zengia dideliais zingsniais.
2011 Kovo 22 13:22 Mechanikos inžinierius

- Produkto dizainas
- Industrinis dizainas
- 3D modeliavimas
- Brėžiniai gamybai
Narys
25cc *
#8    

svarbu senu kuvaldrų neuždraustų, važinėsim senais ir vargo nematysim :D
2011 Kovo 22 14:12 :-)
Narys
250cc **
Avataras
#9    

is pradziu ES tegul susitvarko su savo problemom pvz. AE, o ne musu arkliu bezdalus uosto :D
2011 Kovo 25 07:40
Super'inis
1100cc *****
Avataras
#10    

IŠREIKŠKIME SAVO BALSĄ. Keletas ES rūpimų klausimų:

http://www.motomanai.lt/uz_gamta/p-question_EU01.html
2011 Gegužės 22 00:22 Honda VFR800 - sportuojantis turistas.
 




71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17

Skiltis "Už Gamtą" bendrai finansuojama Europos regioninio plėtros fondo lėšomis. http://www.esparama.lt