Motomanų Diskusijos » Kelionės ir poilsis » Fazeriu į Budapeštą per Krokuvą ir Zakopanę 2012.08.04-2012.08.12

| 2012-08-14 Tadass79 | 19/10128 žinut.

#1   +3

Fazeriu į Budapeštą per Krokuvą ir Zakopanę 2012.08.04-2012.08.12

Dar šaltais žiemos vakarais su žmona pamąstydavome apie moto kelionę į Krokuvą, tačiau pradėjus detaliau nagrinėti Europos žemėlapį – pažiūrėjom, kad ir Budapeštas netoli. Tad nusprendėm, kad visdėlto galutiniu tikslu pataps šis miestas.
Tada jau prasidėjo mąstymai pro kur ir kaip važiuot, imt palapines ar miegosim viešbučiuose ir t.t. Liko taip, kad keliui vadovavo navigacija (neįsivaizduoju, kaip žmonės seniau keliavo  ),o miegojom viešbučiuose,kuriuos užsisakėme dar Lietuvoje.
Taigi kelionės trukmė 8 dienos, jos metu pravažiuota – 2935 km, aplankytos 3 šalys.
Statistikai benzo kainos : Lenkija - 5,69 PLN; Slovakija – 1,55 EUR ir Vengrija – 438 HUF.

1-2 dienos.

Kadangi nusprendėme, jog per vieną dieną iki Krokuvos iš Klaipėdos nenuvažiuosime, tad pirmos dienos nakvynę pasirinkom Kauno raj. pas giminaičius. Taigi pirmąją dieną nuvažiavom tik 219 km.
Sekmadienį kilom anktsi prieš 6 , o 6.22 jau buvom kelyje. Rytas buvo gražus, nuotaikos pakilios, tad nepastebėjome kaip pasiekėm Lenkijos pasienį. Mašinų srautas buvo nedidelis, tad be vargo privažiavome ir Varšuvą. Čia pirmieji nesusikalbėjimai tarp navigacijos ir kelio ženklų, šiek tiek paklaidžioję sėkmingai išvažiavome iš miesto. Tada jau pradėjome dairytis, kur galėtumėm papietaut. Stojam, kažkokioj karčemoj ir išbandom jų vietines sriubas - fliaki ir barščius su koldūnais. Skanu. Judam toliau.
Kas labiausiai nustebino – tai geri Lenkijos keliai ( čia be jokios ironijos) ir vairuotojų mandagumas motociklininkų atžvilgiu.
Kad artėjam prie Krokuvos supratom ir iš didėjančio mašinų srauto likus dar 50 km iki miesto.
Viešbutį pasiekiam apie 16 val. Jų laiku (arba 17 val. Pagal mus) , puolam į dušus ir pėstute į Krokuvos senamiestį. Kažkoks keistas jausmas vaikščiojant buvo, ausyse vis dar švilpė vėjas, o kūnas atrodo vis dar važiuoja... Nelabai ką tą vakarą ir bepavaikščiojom, pavakarieniavom, atsigėrėm alaus ir nusprendėm, kad miestą apžiūrėsim kitą dieną.
Šią dieną nuvažiavom 754 km.

2012 Rugpjūčio 14 15:15 Yamaha FZ1-S
#2

3 diena.

Papusryčiavę iš karto kilom į Aušvicą ( apie 70 km nuo Krokuvos). Spėjam į pirmąją grupę anglų kalba ( keista, bet Lenkai rusų kalbos nemoka, ir ekskursijos šia kalba tik jei susirenka grupė). Gerai, kad yra bagažo skyrius, kur paliekam aprangas, šalmus ir patys šokam į maikutes ir šortus – tą diena karštis buvo apie +35⁰ C. Už bagažo saugojimą sumokam viso labo 4 zlotus Ekskursiją sudaro 2 stovyklos: Auschwitz ir Birkenau (viena nuo kitos nutolusios apie 2km). Vienos stovyklos apžiūrėjimas užtrunka apie 2 valandas, bet yra ką pamatyti, didesnį įspūdį palieka Birkenau konclageris (čia dar išlikę tikrieji barakai). Toks žudymo aparatas ,kad sunku įsivaizduoti. Čia buvo įrengtos specialios dujų kameros ir krematoriumai. Birkenau buvo 4 dujų kameros, vienoje kameroje per 20 minučių galima nužudyti 2000 žmonių. Sunku net patikėti, kad visa tai vyko tik prieš 77 metus. Iš viso nužudyta čia buvo 1,6 milijono žmonių (daugiausiai žydai 1,1 mln.).
Apžiūrėję koncentracijos stovyklas lendam atgal į aprangas (kad ir kaip nesinorėtų to daryti prie tokios temperatūros) ir judam atgal į Krokuvą, kur pavalgom labai neblogoje picerijoje ir išvaikštinėjam visą Krokuvos senamiestį, kuris tikrai labai jaukus ir gražus.

Šią dieną prasukta 136km.

2012 Rugpjūčio 14 15:22 Yamaha FZ1-S
#3   +2

4 diena.

Papusryčiaujam ir iš pat ryto lekiam į Veličkos druskų kasyklas – 18 km nuo viešbučio. Veličkos druskų kasyklos veikia jau 700 metų ir yra įtrauktos į UNESCO Pasaulio kultūros paveldo sąrašą. Šiuo metu ten druska kasama tik suvenyrams ir išpumpuojamas susikaupęs sūrus vanduo. Šiuo metu ten dirba daugiau gidų, nei druskos kasėjų (gidų - 400, druskos kasėjų – 100). Atvažiavom į Veličkas pačiu laiku – iš ryto dar nėra turistų anplūdžio, eilėje prie kasos ilgai neužtrunkam ir nusipirkę bilietus, bei pasidėję striukes ir šalmus į bagažo skyrių (paslauga nemokama, bet šalmus geriau palikti įdėjus į šalmų maišus – dėl vietos stokos šalmus kiša kur tik telpa, ko pasekoje radom vieno mūsų šalmo subraižytą stiklą) pradedam ekskursiją. Nusileidžiam pėstute į 54 auktšus (360 laiptelių) ir įeinam į kasyklų kolidorius, pamatom daug visokių skulbtūrų iškaltų iš druskos, gidė užtikrina, kad viskas iš druskos, jei netikim siūlo paragauti – mes nesikuklinam ir paragaujam, akurat druska 
Ekskursijos pabaigoje mus suštabeliuoja kaip silkes į drebančius, barškančius liftus ir iškelia į viršų. Pamatę, kokios eilės prie kasų dar kartą pasidžiaugiam savimi, kad taip anksti atvažiavom Sėdam ant moco ir sukam link Zakopanės, kur numatyta nakvynė. Artėjan prie Zakopanės vaizdai gražėja, prasideda kalnai, kelias labai geras, bet žiaurus transporto apkrovimas – srautas juda 30-50 km/h greičiu, vietom susidaro grūstys lygioje vietoje. Šiaip netaip Zakopanę pasiekiam, kur mūsų laukia siurprizas – mūsų kambarys išnuomotas kitiems poilsiautojams, nes pasirodo mums iš booking‘o skambino pasitikslint ar mes tikrai atvažiuosim, mums neatsiliepus mūsų apartamentai buvo atiduoti kitiems. Bet lenkė greit suranda mums kambarį pas pažįstamus dar geresnėje vietoje arčiau centro.
Įsikuriam, pasidedam mantą, dušas ir lekiam į kalnus. Kokius 3 km pėdinam peškom ir jau stovim eilėje prie keltuvo. Bestovint atkreipiam dėmesį į šalia bestovinčius kolegas, kurie apsiginklavę megztukais ir striukėmis, pasirodo kalnuose tik +6⁰C, o mes tik su šortukais ir marškinėliais. Užkylam į kalnus, vaizdai super, oras grynas, net ir šaltis nesijaučia Po kalnų laukia soti vakarienė Zakopanės centrinėje gatvėje ir vėlyvas pasivaikščiojimas po centrinę alėją (kažkas panašaus į mūsų Palangos basanavičiaus gatvę, barai suvenyrai ir pan.)

Šią dieną prasukta 119km.

2012 Rugpjūčio 14 15:27 Yamaha FZ1-S
#4   +2

5 diena.

Keliamės 6 ryto ir išjudam iš Zakopanės, šios dienos planas pravažiuoti Slovakiją ir pasiekti Budapeštą. Važiuojam įspūdingais kalnų keliais, kertam siena su Slovakiją. Truputį šaltoka kol įsidienoja. Pasirinkom važiuoti per nuošalų Slovakijos kelią per vietinius kaimelius, kelias nelabai koks, bet vaizdai gražūs. Mašinų srauto beveik nėra, kaip ir degalinių – pravažiavus kokius 200 km jau ir nejauku daros, bet degalinę randam Slovakijos kaimeliai pasirodė kažkokie nuskurdę, pilna kažkokių tipų čigoniškos išvaizdos...
Įvažiavus į Vengriją keliai pagerėja, transporto srautas didėja. Apie 12 val. atvažiuojam į Budapeštą, čia jau kelionės tikslas, ilsėsimės čia 2 dienas ir tada atgal link namų.

Taigi šiandien pravažiavom 338 km.

2012 Rugpjūčio 14 15:30 Yamaha FZ1-S
#5   +1

6 diena

Visa diena skirta tik Budapešto apžiūrėjimui. Kadangi jau iš vakaro buvom nusipirkę bilietus į Raudonuosius apžvalginius autobusus, tai visą dieną jų pagalba ir pamatėme miestą. Pėstute tokio miesto tikrai neapeit, o ir kaina šių autobusų netokia ir didelė (juolab, jis galioja dvi dienas ir įeina ir pasiplaukiojimai laivais), o ir nemokamas wi-fi veikia  Miestas tikrai gražus ir didingas (ypač gražus naktį) – tikrai verta aplankyti.

Taigi šią dieną prasukta 0 km: mes ilsimes nuo fazeriuko, o jis nuo mūsų.

2012 Rugpjūčio 14 15:33 Yamaha FZ1-S
#6   +2

7 diena.

Ir vėl keliamės anksti, pirmieji iš viešbučio gyventojų papusryčiaujam ir planuojam pasiekti Radomą. Kažkaip galvojom, kad grįžinėsim vėl per Zakopanę ir buvom suplanavę dar aplankyti ežerą kalnuose, bet navigacija sugalvojo kitą maršrutą 
Bet keliukai buvo smagūs, vaizdai gražūs – dideliausi laukai saulėgrąžų, kukurūzų, pakelėse kalnai arbūzų... Šįkart jau ir per gražesnius, švaresnius kaimelius važiuojam. Į Slovakiją įvažiavus vėl keliai suprastėja, tačiau šį kartą jie geresni, nei atvažiuojant. Dabar daugiau važiavom pro turistinius miestukus, tad srautas mašinų nemažas, tad greitis toks pats kaip ir važiuojant kalnais.
Pravažiuojam Slovakiją, vėl prie posūkio į Zakopanę dideliausi kamščiai, mašinos vos vos juda, tad ir mūsų greitis krinta. Artėjant prie Krokuvos iš viso pasidaro nesmagu, per Krokuvą tereikėjo pravažiuoti 8 km, o sugebėjom juos važiuoti daugiau nei vieną valandą ir tai važiuojant tarpe tarp eilių – neįsivaizduoju, kada žmonės su auto iš ten pasiekė savo tikslus. Tai ši atkarpa labai nuvargino.
Na nuo Krokuvos greitis jau padidėjo. Šiaip Lenkijoj visas srautas juda apie 120, o gyvenvietėse apie 70-80 km/h, žinoma jei nėra kamščių. Tad visai smagiai važiavosi, keliai vingiuoti, kalnai pakalnes....
Radomą pasiekėm apie 20 val. – taigi kelyje praleista 12 val. ir pravažiuota 638 km.
Pavakarieniaujam ir krentam į lovas. Ryt laukia paskutiniai kilometrai ir namai.

2012 Rugpjūčio 14 15:36 Yamaha FZ1-S
Keliauninkas
#7

Welcome back Tadai. Liuks kelionę apturėjot (y) nemanyk kad išsisuksi gyvai prie bokalo nepapasakojęs :G
2012 Rugpjūčio 14 15:38 Orange
#8   +2

8 diena.

Keliamės labai ansksti, už lango lašnoja, apsiniaukę, supratom jog Lietuva jau netaip ir toli  Ši diena vien tik važiavimui skirta. Tačiau kažkaip įvažiavus į Lietuvą visas nuovargis praėjo ir šiknų jau nebeskaudėjo, tad namus pasiekėm visai lengvai ir greitai. Gaila, bet Lietuvoje dingo vairuotojų mandagumas, niekas nepraleis, dar vienas prie Kauno sugebėjo mums prieš nosį ir alaus butelį pro mašinos langą išmest.
Taigi paskutinę dieną prasukom 731 km.
Finišas – Klaipėda !!!
Laukiam jau kitos vasaros, kad vėl galėtumėm keliauti...
2012 Rugpjūčio 14 15:39 Yamaha FZ1-S
#9

Cituoju: Vytautiokas

Vytai, manau kad taip būtinai ir padarysim (b) ;)
2012 Rugpjūčio 14 15:45 Yamaha FZ1-S
400cc ***
#10   +1

Superine kelione! Tik tos nuotraukos is Ausvico tokios kraupios..pries kelis metus buvau Stuthofo koncentracijos stovykloj, irgi jausmas nekazka..o siaip saunu, kad tokia smagia kelione apturejot! :)
2012 Rugpjūčio 14 17:01
600cc ****
#11

Atrodo smagi kelione :) grazus vaizdai!
Tik norejau paklaust ar nesvarstei galimybes uzsidet galines bagazines? Nes, manau, kad keleiviui butu patogiau keliaut, kai galima nors kiek nugara atremt.
2012 Rugpjūčio 14 18:32 USM Racing Team www.usm.lt www.dropshop.lt
#12

Keleivė sakė, kad ir taip patogu :)
Gal ateityje ir bus uždėti kieti krepšiai, bet dar svarstau - vo vaizdas paskui nekoks kai krepšiai nuimti ir vien laikikliai matosi...
2012 Rugpjūčio 14 18:37 Yamaha FZ1-S
Čioperistas
1100cc *****
#13

Tadai reik ziuret i patogumus,o ne kaip vaizdelis atrodys. :) Puikios nuotraukos jauciu patenkinti likote kelione.
2012 Rugpjūčio 14 19:02
#14

Jei jau ieskot patogumu - tai su lektuvu geriausia skrist :-]
Ir ko tas mano sedejimas visiems visad uzkliuva ??? PATOGU MAN, PATOGU (y)

P.S. cia Sima raso (w)
2012 Rugpjūčio 14 19:06 Yamaha FZ1-S
#15

Mes keliavom į F-1, Hungaroringą savaite anksčiau, tiesa autmobiliu. Labai panašu, kad maršrutas sutapo, sprendžiu iš foto :) Grįždami taip pat aplankėm Krokuvą, buvom Aušvice (ekskursija verčianti susimastyti). Gal kitais metais reikės pakartoti motociklu, nes Budapeštą tik prabėgomis matėm.
2012 Rugpjūčio 14 20:21
1000cc ******
#16

(y)
2012 Rugpjūčio 14 20:21
Prijaučianti narė
800cc *****
#17

Smaguma :) . super kelionė (+)
2012 Rugpjūčio 14 20:24
400cc ***
#18

Planuoju kt. savaite pavaziuot iki Cekijos panasiu marsrutu, irgi per Krokuva ir po to kalnais link Hradec Kralove ir toliau, tik auto... mocu su manim nieks nepasiraso.
Teko but aplink Katovicus pries kelis metus, vaziavom i Genesis koncerta, po to ir Velickas aplankem, tik Krokuvos nebespejom gerai apziuret, trumpai pasidairem, tik i Osvencima kazkaip netrauke.
2012 Rugpjūčio 14 22:42
#19

:) (y)
2012 Rugpjūčio 15 00:12
#20

Super Maladcy !!! (y)
2012 Rugpjūčio 15 14:47 LENK DROSIA,MIRSI KAP VYRS!
#21

Saunuoliai, dziaugiames del pavykusios keliones. (h)
2012 Rugpjūčio 15 21:48
Sunkiasvoris
#22

Nu prosto fantastika, juodai jūms baltai pavydžiu, rebiatos... O lialius pas ką paliktas buvo ?...
2012 Rugpjūčio 22 15:17 Поднимаясь вверх по дереву жизни, обходи сук и не слушай дятлов...
Griausmavaldis
#23   +1

Cituoju: Mekigis72

O tai nematei kad su tašėm važiavo ... :-]
2012 Rugpjūčio 22 16:15 ...nesustabdomas...įsibėgėjam...ir...keičiam stilių
50cc *
#24

šaunus maršrutas pasirinktas. liuks istorija aprašyta, gražios foto. ką čia ir be pridursi - smagiai, turiningai praleistas laikas. belieka ir pačiam kada pamąstyt apie panašų turą.
Šaunuoliai!
2012 Rugpjūčio 22 18:28
#25

Cituoju: Mekigis72

Mažoji komandiruotėj pas senelius buvo :)
2012 Rugpjūčio 22 21:03 Yamaha FZ1-S
Pėsčiasis narys
125cc **
#26   +1

Taip jau atsitiko, kad šiais metais su šeima apie 3 mėn. gyvenom Budapešte, tai taip gana jautriai žiūrėjau :) Geras laikas, geros nuotraukos, kelionę tokią irgi tikiuosi kada turėti.