Motomanų Diskusijos » Remontas » Vanduo ar aušinimo skystis, kaip geriau atvėsinti variklį?

| 2014-09-23 mune23 | 60/12522 žinut.
 
Puslapiai: 123


 
Auksaburnis
1100cc *****
Avataras
#1    

Vanduo ar aušinimo skystis, kaip geriau atvėsinti variklį?

Kadangi si diskusija uzvire temoje kuri ne apie tai, tai noreciau diskusija perkelti i sia tema, kad pasitelkiant faktus ir teorijas pabandytume kazka isiaiskint.Gal tai kazkam neaktualu, bet man labai, nes vasara tenka kovot su uzvirimu.
Diskusijoje buvo bandoma irodyt, kad ausinimo skystis tik gamintoju pinigu melzimas ir visai nera butinas, kad pakanka paciu pigiausiu , visai nezinomu gamintoju, arba tik vandens kuris turi ir tepimo savybiu ir taip pat puikiai atausina varikli.
Buvo duota nuoroda i straipni kur galima pamatyti kad vanduo turi 20procentu daugiau silumines talpos nei ausinimo skystis. http://www.engineeringtoolbox.com/ethylene-glycol-d_146.html
Bet velgi, kad isnaudot ta silumine talpa reikia vejo, kuris atausintu radiatorius, nes silumine talpa dar neuztikrina uzvirimo temperaturos aukstumo ir vanduo motocikluose uzvirtu prie 102laipsniu temperaturos( http://de2.lt/naudinga-informacija/lentel%C4%97s/581-vandens-viri.... ) , nes motociklai naudoja 1,1bar slegio sistemas. Taigi praktiskai, motociklas kurio ventiliatorius isijungia virs 102laipsniu,(tokiu dauguma)niekaip nevaziuos su vandeniu, o zinant kad i vandeni pridejus priedu jis dar ir pamazina silumine talpa-neaiskiu gamintoju ausinimo skaysciai visiska tragedija, nes ju uzvirimo temperatura lieka nezinoma, bet teoriskai pamascius gali ir buti zemesne nei vandens. Kai tuo tapu gamintoju, dirbanciu su ausinimo skysciaus virimo temperatura buna deklaruojama ir ji nesunkiai laiko virs 130laipsniu ir daug daugiau.
2014 Rugsėjo 23 10:24 redagavo mune23 2014 rugsėjo 23 10:36 Mune
Krapštukas
1100cc *****
#2    

Citata:
Cituoju: mune23
Kadangi si diskusija uzvire temoje kuri ne apie tai, tai noreciau diskusija perkelti i sia tema, kad pasitelkiant faktus ir teorijas pabandytume kazka isiaiskint.Gal tai kazkam neaktualu, bet man labai, nes vasara tenka kovot su uzvirimu.
Diskusijoje buvo bandoma irodyt, kad ausinimo skystis tik gamintoju pinigu melzimas ir visai nera butinas, kad pakanka apciu pigiausiu , visai nezinomu gamintoju, arba vandens kuris turi ir tepimo savybiu ir taip pat puikiai atausina varikli.
Buvo duota nuoroda i straipni kur galima pamatyti kad vanduo turi 20procentu daugiau silumines talpos nei ausinimo skystis. http://www.engineeringtoolbox.com/ethylene-glycol-d_146.html
Bet velgi, kad isnaudot ta silumine talpa reikia vejo, kuris atausintu radiatorius, nes silumine talpa dar neuztikrina uzvirimo temperaturos aukstumo, nes vanduo motocikluose uzvirtu prie 102laipsniu temperaturos( http://de2.lt/naudinga-informacija/lentel%C4%97s/581-vandens-viri.... ) , nes motociklai naudoja 1,1bar slegio sistemas. Taigi praktiskai, motociklas kurio ventiliatorius isijungia virs 102laipsniu,(tokiu dauguma)niekaip nevaziuos su vandeniu, o zinant kad i vandeni pridejus priedu jis dar ir pamazina silumine talpa, neaiskiu gamintoju ausinimo skaysciai visiska tragedija, nes ju uzvirimo temperatura lieka nezinoma, bet teoriskai pamascius gali ir buti zemesne nei vandens. Kai tuo tapu gamintoju, dirbanciu su ausinimo skysciaus virimo temperatura buna deklaruojama ir ji nesunkiai laiko virs 130laipsniu ir daug daugiau.


Tas 1.1 bar yra virs atmosferos slegio, taigi juros lygyje motociklo ausinimo sistemos slegis 2.1 bar pagal ikelta lentele kas reiskia, kad vanduo uzverda prie 120 laipsniu pagal celsiju.
2014 Rugsėjo 23 10:36
Auksaburnis
1100cc *****
Avataras
#3    

Gal galima placiau apie juros lygi, pagal nustatomas tas 2,1bar?
2014 Rugsėjo 23 10:50 redagavo mune23 2014 rugsėjo 23 11:04 Mune
Kuvaldaliotas
2200cc *******
Avataras
#4    
2014 Rugsėjo 23 10:56 if you don't ride in the rain, you DON'T ride

Barry Sheene is in heaven watching us suck.
Auksaburnis
1100cc *****
Avataras
#5    

Tada iseina kad geri ausinimo skysciai laiko palei 160 laipsniu. Nesigincysiu, bet nei lenteleje su virimo temperaturom, nei manualuose nebuna nurodyta kad tas 1,1 dar reiktu kazkaip konvertuoti?
2014 Rugsėjo 23 11:07 redagavo mune23 2014 rugsėjo 23 11:13 Mune
Krapštukas
1100cc *****
#6    

Konvertuoti ir nereikia. Tiesiog fizikai susitare, kad juros lygyje atmosferos slegis yra 1 atm. O paprastam zmogui skaitanciam manuala, naudojanciam monometra pripusti padanga ar patikrinti slegi ausinimo sistemoj, ant irankiu nurodyta, kad atmosferos slegis 0 (nulis) atmosferu. Taip vat ir gaunasi, kad jei lenteleje parodyta 3 atmosferos (iskaitant atmosferos slegi), tai matuojant monometru terodytu 2 atmosferas (lyginant su atmosferos slegiu).
2014 Rugsėjo 23 11:31 redagavo Edvardas 2014 rugsėjo 23 11:36
Kuvaldaliotas
2200cc *******
Avataras
#7    

virimo temperatura nesvarbu. ten tik slegiu klausimas. atominiuose reaktoriuose vanduo uzverda ir prie ~1000 laipsniu. labai smarkiai norint galima ir varikliui padaryt ausinimo sistema su 200-300 laipsniu virimo temp. tik ar to reikia? variklyje svarbiau yra surinkt nereikalinga siluma, o cia vanduo yra nepralenkiamas.

papildau edvarda. kai puti padanga ir pamatuoji 2 atm, tai jau yra 2 atm virs atmosferos slegio. jei nori labai labai 1 atm slegio padangoj, tai uzmontaves taip ir palieki.
2014 Rugsėjo 23 11:32 redagavo CerBeR 2014 rugsėjo 23 11:36 if you don't ride in the rain, you DON'T ride

Barry Sheene is in heaven watching us suck.
Auksaburnis
1100cc *****
Avataras
#8    

Citata:
Cituoju: CerBeR
virimo temperatura nesvarbu. ten tik slegiu klausimas. atominiuose reaktoriuose vanduo uzverda ir prie ~1000 laipsniu. labai smarkiai norint galima ir varikliui padaryt ausinimo sistema su 200-300 laipsniu virimo temp. tik ar to reikia? variklyje svarbiau yra surinkt nereikalinga siluma, o cia vanduo yra nepralenkiamas.

Slegis labai svarbu motocikle, nes laikant slegi(galimi padidinto slegio radiatoriu voztuvai)paprasciausiai susprogdinsime ausinimo sistema.
Duosiu pavizdi. Lenktynes offroad, motociklai neturi elekto ventiliatoriaus, leti, klampus posukiai, variklis dirba max rezimu, vejo nera kol neiseinama i tiesiaja. Imkim grubius atskaitos taskus-vanduo verda prie 120, ausinimo skystis prie 160. Faktas kad siluma reikia surinkt, ir vanduo tai padaro geriausiai, bet ji surinkus reikia ir jo atsikratyt.
pvz 1 vandeninis variklis renka iki 120, paskui uzverda, atsidarius radiatoriaus voztuvui praranda skyscio kieki, o taip pat ir galimybe vel toliau rinkti, nes mazenat kiekiui mazeja ir paimamoji ir atiduodamoji galimybe, taigi dideja variklio temperatura , dar blabaiu dideja skyscio pasisalinimas ir virsijus darbine temperatura pagauname klyna.
pvz 2 Variklis naudojantis kantru ausinimo skystiilgiau iskencia neuzvires, maziau prarandama arba visai neprarandama skyscio, ir iki varzybu pabaigos galima islikti su pakankamu skyscio kiekiu kad neuzkalti variklio.
Egzistuoja ir turiu skysciu kurie gali laikyti ir daug aukstesnes temperaturas nei 160laipsniu, bet su silumine talpa pas juos jau blogiau ir taip pat turetume galimybe net neuzvire virsyti variklio darbine temperatura, taigi nereikia taikyti reaktoriu ausinimo technologiju, nes su egzistuojanciom prekyboje galima uzklynit varikli nepraradus skyscio.
2014 Rugsėjo 23 11:52 redagavo mune23 2014 rugsėjo 23 12:09 Mune
Kuvaldaliotas
2200cc *******
Avataras
#9    

o prasme? geriau prie 120 laipsniu gaut signala, kad gana, negu dar laikyt ir rizikuot perkaitint ir supist varikli.
2014 Rugsėjo 23 12:05 if you don't ride in the rain, you DON'T ride

Barry Sheene is in heaven watching us suck.
Auksaburnis
1100cc *****
Avataras
#10    

Gal galima iskapstyti info procentais skirtumo turio padidejimo vandens/ausinimo skyscio?
2014 Rugsėjo 23 12:06 Mune
Auksaburnis
1100cc *****
Avataras
#11    

Citata:
Cituoju: CerBeR
o prasme? geriau prie 120 laipsniu gaut signala, kad gana, negu dar laikyt ir rizikuot perkaitint ir supist varikli.

Prasme 2 variante parasiau, nes variklio kritine temperatura nera 120 laipsniu , jis gali be pasekmiu vaziuoti ir virs 160.
2014 Rugsėjo 23 12:07 Mune
Kuvaldaliotas
2200cc *******
Avataras
#12    

http://www1.lsbu.ac.uk/water/images/densitys.gif cia tankio kreive, bet esant tai paciai masei turis ir tankis yra atvirksciai proporcingi.
2014 Rugsėjo 23 12:16 if you don't ride in the rain, you DON'T ride

Barry Sheene is in heaven watching us suck.
Plentinis endūrininkas
900cc *****
Avataras
#13    

1km virs juros lygio slegis padideja nuo 1 iki 1,1 atm ar toks nedidelis pokytis gali itakoti "uzvirima"?
2014 Rugsėjo 23 12:20 redagavo Plasnart 2014 rugsėjo 23 12:20 Gyvenimas – tai judėjimas, o judėjimas – tai gyvenimas
Kuvaldaliotas
2200cc *******
Avataras
#14   +3  

kylant slegis mazeja
2014 Rugsėjo 23 13:01 if you don't ride in the rain, you DON'T ride

Barry Sheene is in heaven watching us suck.
Gatvinis
500cc ***
Avataras
#15    

Tai slegiui mazejant uzvirs lengviau skystis
2014 Rugsėjo 23 16:47
Plentinis endūrininkas
900cc *****
Avataras
#16    

Citata:
Cituoju: CerBeR
kylant slegis mazeja


Ta ir turejau omeny tik ne taip pasakiau.

Taip ir liko neaisku vaziuojant I kalnus tai turi itakos uzvirimui ar ne?
2014 Rugsėjo 23 19:03 Gyvenimas – tai judėjimas, o judėjimas – tai gyvenimas
Kuvaldaliotas
2200cc *******
Avataras
#17    

ne, sistema uzdara. teoriskai bus kazkoks pokytis, mazesnis slegis veikia radiatoriu ir varikli is isores, turis sistemos kazkiek padideja. tik tas pokytis bus labai n-tasis skaicius po kablelio
2014 Rugsėjo 23 19:17 if you don't ride in the rain, you DON'T ride

Barry Sheene is in heaven watching us suck.
Krapštukas
1100cc *****
Avataras
#18    

Asmeniškai aš už aušinimo skystį, ne tiek dėl jo užvirimo kiek dėl priedų kurie neleidžia susidaryt visokioms nuosėdoms, vykti reakcijoms su metalu ir t.t. - palaiko viduje švaresnę aplinką. Taip pat gal geresnės tepimo savybės pompai ir dar nereik prieš žiemą išleisti ir pavasarį užpilti.

Bent jau kiek mačiau iš motogp tai mechanikai variklį prieš kiekvienas varžybas profilaktiškai tikrina, keičia tepalus ir skysčius. Klausimas ar dar tuo pačiu nekeičiamos ir vandens pompos.
2014 Rugsėjo 23 20:08 Life is a choise. Choose consciously, wisely, honestly.
It’s better to lose one minute of your life than your life in one minute.
Narys
600cc ****
#19    

Citata:
Cituoju: Plasnart
Taip ir liko neaisku vaziuojant I kalnus tai turi itakos uzvirimui ar ne?

Turi. Slėgio vožtuvo kitą pusę veikia atmosferos slėgis, jam krentant - atsidarys anksčiau. Pvz 1bar vožtuvas 4 km aukštyje atsidarytų prie 1.6 atm absoliutaus aušinimo skysčio slėgio - vanduo užvirtų prie ~112C.
Iš kitos pusės - aukščiau yra šalčiau ir tvarkinga sistema neperkaista.
2014 Rugsėjo 23 21:40
Narys
600cc ****
#20    

Citata:
Cituoju: mune23
Gal galima iskapstyti info procentais skirtumo turio padidejimo vandens/ausinimo skyscio?

Vandens 214E-6/C, etilengliukolio 570E-6/C
2014 Rugsėjo 23 22:00
Auksaburnis
1100cc *****
Avataras
#21    

Citata:
Cituoju: TomasJ
Citata:
Cituoju: mune23
Gal galima iskapstyti info procentais skirtumo turio padidejimo vandens/ausinimo skyscio?

Vandens 214E-6/C, etilengliukolio 570E-6/C

Gal galima isvers i nemokslininku kaba? PVZ kiek procentais vanduo ir skystis padideja nuo 30iki 120laipsciu.c.
2014 Rugsėjo 24 08:58 Mune
Auksaburnis
1100cc *****
Avataras
#22    

Citata:
Cituoju: murakest

Bent jau kiek mačiau iš motogp tai mechanikai variklį prieš kiekvienas varžybas profilaktiškai tikrina, keičia tepalus ir skysčius. Klausimas ar dar tuo pačiu nekeičiamos ir vandens pompos.

Na moto gp mes lengvai nepasieksim ir ka jie daro varikliui tikrai negalima zinot, nes tai atliekama ne varzybu metu ir ne viesai,bet ateinanti svaitgali Lietuvos pasoneje LV Kegums mieste vyks auksciausio lygio MXoN varzybos, kur suvaziuos visas planetos elitas ir elitiniai mechanikai bei technologijos. Tokio lygio varzybos(tai stipriau nei pasaulio cempionatas) vyksta tik viena kart i metus kazkurioje pasaulio valstybeje, tad praleist proga kai jos taip arti nuodeme. Uz 30euru mokesti galesite stebeti visu komandu mechaniku darba is 2 metru atstumo, pamatyti kas pilama, kaip daznai keiciama ir pan. Motociklai ten aptarnaujami nepasislepus i angara. Pamatysit, kad po varzybu motociklas isardomas iki varztelio ir i furas pakraunamas kaip deteliu kruva(tai lauko salygom daro ne visi). Taigi ne tik kad tepalai ar skyzciai keiciami auksto lygio varzyboms, bet viskas. Variklio zinoma lauko salygom nieks neardys, bet tas pats variklis be perrinkimo antru varzybu nevaziuoja. Taigi pompa , jai tik reikia keiciama tikrai.
2014 Rugsėjo 24 09:24 Mune
Narys
600cc ****
#23    

Vanduo 90*214E-6*100%=1.9%, aušinimo skystis (50/50) 90*(214+570)E-6 /2*100%=3.5%
2014 Rugsėjo 24 12:34
Plentamušys
900cc *****
Avataras
#24    

https://www.youtube.com/watch?v=9Xj9TukhuFY nuo 15:20 kazka uzsimine apie auksciu skirtuma :)
 
2014 Rugsėjo 24 16:04 Tikiu į Yamahą
XJ600S
Narys
400cc ***
Avataras
#25    

Dauguma manualų nurodo aušinimo skystį skiesti distiliuotu vandeniu 50/50 santykiu, kiek teko naudoti šiomis rekomendacijomis problemų nekilo jei ir koks kroninis nušnirpščia šiek tiek per numetimo vožtuvą tai prie 30-35laipsniu po nuolatinio sunkaus važiavimo kokioj enduro rodeo trasoj ir tai retai. O jei mocas užverda žemesnėse temperatūrose ir prie mažesnių apkrovų tai problemos reik ieškot kitur
2014 Rugsėjo 24 20:41
Narys
800cc *****
Avataras
#26    

Citata:
Cituoju: Dinas
Dauguma manualų nurodo aušinimo skystį skiesti distiliuotu vandeniu 50/50 santykiu, kiek teko naudoti šiomis rekomendacijomis problemų nekilo jei ir koks kroninis nušnirpščia šiek tiek per numetimo vožtuvą tai prie 30-35laipsniu po nuolatinio sunkaus važiavimo kokioj enduro rodeo trasoj ir tai retai. O jei mocas užverda žemesnėse temperatūrose ir prie mažesnių apkrovų tai problemos reik ieškot kitur


Kurie manualai taip nurodo pvz ?
Skiesti reikia aušinimo skysšio koncentratą, tosolą , o paprastas aušinimo skystis ( antifryzas) jau paruoštas nuodojimui.
2014 Rugsėjo 24 21:24 Tai va taip va
Kuvaldaliotas
2200cc *******
Avataras
#27    

tosola :) cia prekinis pavadinimas, taip pat kaip shell rotolla. ar lietuviam ir ziemines padangos yra michelin, nokian, etc. snezhynka?
2014 Rugsėjo 24 22:46 if you don't ride in the rain, you DON'T ride

Barry Sheene is in heaven watching us suck.
Narys
400cc ***
Avataras
#28   -1  

Citata:
Cituoju: Wing
Citata:
Cituoju: Dinas
Dauguma manualų nurodo aušinimo skystį skiesti distiliuotu vandeniu 50/50 santykiu, kiek teko naudoti šiomis rekomendacijomis problemų nekilo jei ir koks kroninis nušnirpščia šiek tiek per numetimo vožtuvą tai prie 30-35laipsniu po nuolatinio sunkaus važiavimo kokioj enduro rodeo trasoj ir tai retai. O jei mocas užverda žemesnėse temperatūrose ir prie mažesnių apkrovų tai problemos reik ieškot kitur


Kurie manualai taip nurodo pvz ?
Skiesti reikia aušinimo skysšio koncentratą, tosolą , o paprastas aušinimo skystis ( antifryzas) jau paruoštas nuodojimui.


Hondų cbr, xrv, crf ir tt. haynes manualai... skiesdamas aušinimo skysčio koncentratą nurodytu santykiu gauni aušinimo skystį kurį ir skiedi su vandeniu arba perki paruoštą aušinimo skystį ir tada skiedi (paprastai jie neskiesti apsaugo nuo užšalimo iki -35 kas visiškai neaktualu motociklui). Praskiestas aušalas gerai aušina dėl didelės dalies vandens, o tai pat saugo nuo rudžių, užšalimo
2014 Rugsėjo 25 20:23
Narys
600cc ****
#29    

Hmm, bent jau cbr:
Gal galima pvz, kur būtų kitaip?
 
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
2014 Rugsėjo 25 21:32
Auksaburnis
1100cc *****
Avataras
#30    

Citata:
Cituoju: TomasJ
Hmm, bent jau cbr:
Gal galima pvz, kur būtų kitaip?

Lietuvoje buna kitaip, nes nusipirkus skyscio uz 5lt ir dar atskiedus vandeniu gaunasi tik 2,5lito.
2014 Rugsėjo 25 22:10 Mune
Puslapiai: 123




P
A
T
K
P
Š
S
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17