Motomanų Diskusijos » Projektai » Iz Planeta 5 variklio forsavimas

| 2008-10-10 mune23 | 130/149780 žinut.
 
Puslapiai: 123..5


 
Auksaburnis
1100cc *****
Avataras
#1    

Iz Planeta 5 variklio forsavimas

Cia ateis zmogus kuris negali sukurti temos ir parodys ka padare su savo IZo matoru, bei atiduos savo projekta jusu teismui. (jow)
2008 Spalio 10 10:19 Mune
Narys
250cc **
#2    

Ačiū, mune23 :)

Sveiki, viskas prasidėjo praėjusios žiemos pabaigoje, kai beveik metus laužomoje planetoje dingo pavaros. Išardžiau variklį ir radau paprastą bėdą, kuri niekam neįdomi :D Bet iškarto surinkti variklio nenorėjau, sugalvojau, kad reikia pabandyti iš to variklio išspausti kažką daugiau. Pradėjau kaupti žinias ir dalis busimam projektui. Iš lėto prasidėjo darbai, kurie truko pusę metų...

Žinau, šis variklis netinkamas forsavimui, dabar tikrai neapsiimčiau forsuoti variklio su tokia stūmoklio eiga, bet yra taip kaip yra, o yra visai neblogai :)

Buvo modifikuota: švaistiklis, alkūninis velenas, karteris, diskatorius, stūmoklio pirštas, stūmoklis, žiedai, įsiurbimo, prapūtimo ir išmetimo kanalai ir angos, galva, pakeistas degimas, karbiuratorius, oro filtras, pakeisti visi guoliai ir riebokšliai naujais.

Švaistiklis.
Originalaus švaistiklio skerspjūvis buvo H formos, jis svėrė 312,2g ir atrodė taip (su velenu):

Naujasis švaistiklis buvo nupirktas naujas, jis svėrė net 357,5g, bet po ilgo vargo, jis palieknėjo iki 273,4g (numesti 84,1g, lyginant su senuoju - 38,8g), skerspjūvis tapo T formos ir atrodo taip:


Smailioji švaistiklio pusė atsukta į įsiurbimo pusę tam, kad būtų mažesnis pasipriešinimas įsiurbiamam mišiniui ir būtų geresnis apatinės švaistiklio galvutės tepimas.

Alkūninis velenas.
Alkūninį veleną išlengvinau 2,5kg, nutekindamas veleno išorę, balansavau statiškai remdamasis literatūra, dabar jis atrodo taip (tik tekstolitas nudažytas):

Karteris.
Karteriui sumažinti buvo išlietos aliuminės įvorės, jas nutekinau, pritaikiau ir dabar tai atrodo taip:



Ištekinta iš tokio aliuminio gabalo:

Diskatorius.
Sankabos diskatorius pakeistas labai nedaug, tiesiog truputi išlengvinau:

Stūmoklio pirštas išlengvintas 1,7g.

Stūmoklis.
Pirmąjį stūmoklį perdarydamas nepagalvojau ir išmetimo pusės sijoną nutrumpinau tiek, kad ilgis tiktų originalioms išmetimo angoms, tačiau perdarius visas cilindro angas, paaiškėjo kad ši sijono pusė jau per trumpa, kai stūmoklis buvo VMT, išmetimas atsidarė i karterį. Tuomet nuvažiavau ir į Juodupėnuose esančią įmonę, ir į Kauno "Autotechniką", ir ten, ir ten buvo atsakyta, kad neturi tokių ilgų stūmoklio formų tokiam diametrui. Kadangi neišėjo kaip geriau, dariau kaip pigiau - perdariau kita originalų stūmoklį. Beje, ir šis ir pirmasis yra antro remonto. Šio antrojo stūmoklio svorių neužsirašiau, bet iš atminties galiu pasakyti, kad originalus svėrė ~370g o perdarytas ~320g. Viršutinio žiedo vietą perdariau dviems žiedams, t.y. padariau du užraktus. Antrojo žiedo vieta liko originali. Trečiojo - keturiose vietose įpresuotas aliuminis, tam kad ties prapūtimo angomis susidarantis slėgis neišeitų pro išmetimą ir įsiurbimą. Įsiurbimo pusės sijonas nupjautas lanku, suapvalintas spinduliu R5 ir nupoliruotas. Išmetimo pusės sijonas patrumpintas, bet mažiau nei pirmajam stūmokliui. Visa tai atrodo taip:





Žiedai.
Deja žiedai liko ketiniai, ne plieniniai... Du žiedus nušlifavau ir padariau dvigubai plonesnius, kad tilptų į stūmoklyje esančią vienam žiedui skirtą vietą, kitą žiedą nušlifavau kampu, kad sumažėtų lietimosi plotas į cilindrą. Originalūs žiedai svėrė 3x11,4g, perdaryti žiedai - 5,1g ; 5,6g ; 10,3g.

Cilindras.
Cilindro angos visos platintos, išmetimo ir įsiurbimo angų aukštis 40-42% stūmoklio eigos, angų forma - elipsė, tam kad mažiau dėvėtųsi žiedai ir būtų mažesnis pasipriešinimas mišinio srautui. Prie cilindro dirbta daug, remiantis Grigorevo knyga apie forsavimą, bet planų turėta daugiau.. Planavau daryti keturkanalį, bet deja Planetų (išskyrus Planeta Sport) cilindro gilzė neišsipresuoja... Keletas foto:


Cilindro (jau ne visai originalaus) išklotinė "prieš":

Ir "po":

Cilindro galva.
Su galva turėta daug vargo. Kameros tūrį mažinau su paprastomis staklėmis galvą į jas įtvirtindamas per žvakės įsukimo vietą. Galva spausta tikrai labai daug, kalbant apie nudrožtus milimetrus, nematavau, bet galbūt ir daugiau nei 1cm. Kadangi išmetimo angas pakėliau aukštyn, kad padidėtų galia ties aukštom apsukom, sumažėjo tikrasis (čia dvitakčiui varikliui) suspaudimo laipsnis, todėl degimo kameros tūri reikėjo labai mažinti. Iš originalios ižo galvos pavyko pasiekti 9,7-9,8 suspaudimo laipsnį. Daugiau bijojau nutekinti, nes liko nedaug aliuminio. Su pirma galva variklis buvo užkurtas, važiuotas, bet po paskutinio nuėmimo nuo staklių sugadintas žvakės sriegis. Praeitą savaitgalį padariau kitą galvą, su ja kol kas viskas gerai.
Pirmoji:

Antroji:

Degimas.
Vietoj senojo originalaus Iž degimo įdėtas motoplat degimas. Kadangi magneto sukimosi kryptis netiko, ištekinau tvirtinimą, kad degimas galėtų būti uždėtas atvirkščiai:



Karbiuratorius.
Dabar uždėtas karbiuratorius Mikuni, bet vėliau, jei variklis bus gyvas, tikriausiai dėsiu turima Jikov nuo CZ500.

Oro filtras.
Pasirinkau paprasčiausią variantą, uždėjau "sportini" (made in China :D ) filtrą, gal ateityje šioje vietoje kažkas keisis.

Iž'as kažkada pernai:

Dabar:


Kiek pamenu, tai visos modifikacijos. Į rėmą kol kas nebuvo investuojama, kol buvo nežinomas rezultatas su variklio darbu, jis tiesiog atsikrate visko kas nereikalinga :) Beje, nupirkau krosinuko rėmą iš kolegos iš šio forumo, su mintim, kad į jį keliaus šis variklis, bet nusprendžiau, kad jam bus skirtas kitas variklis.

Po kelių važiavimų, įspūdžiai malonūs. Kadangi dabar apkatkės režimas, laužyti negaliu, bet po kelių nedidelių nesusilaikymų galiu pasakyti, kad priekis kyla be jokių pastangų, tik iš akceleratoriaus, o trauka taip pat labai smagi. Vaizdinė medžiaga bus kažkada vėliau, kol kas jos nėra.

Ateities planai: rezonansinis duslintuvas.



 
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
2008 Spalio 10 14:26 redagavo Dediss 2009 vasario 9 00:00
Plentinis endūrininkas
600cc ****
Avataras
#3    

nieko nesupratau beveik ;) super, tiek darbo ideta, tik jaunoji karta turbut nesupras ;) hobis yra hobis.

P.S. save prie jaunosios skiriu :)
2008 Spalio 10 14:38 05' DL 650 Wee-Strom
Narys
250cc **
#4    

Ir deja šiandien buvo nuimtas cilindras ir bus ardomas variklis. Praeitą savaitgalį pastebėjau, kad užšilęs variklis pradeda "stabdyti", ko anksčiau nebuvo. Šiandien dar pabirbinęs nusprendžiau ardyti. Su cilindru ir stūmokliu viskas gerai. Pasirodo sunkiai sukasi velenas, nors jokio klibėjimo ar garso sukant nėra. Kas konkrečiai nutiko nežinau, galbūt velenas prasisuko ties švaistiklio pirštu ir dabar siekia tas įvores karteryje...
2008 Spalio 10 14:47
Narys
400cc ***
#5    

Jo majo nu cia ir darbelio,kaip matau cia gabus ir ismanantis reikala zmogus.Reiskiu pagarba siam inzinieriui (h)
2008 Spalio 10 19:10
Narys
125cc **
#6    

ir labai trauka pasikeite ? :)
2008 Spalio 11 19:55
Narys
250cc **
#7    

Traukė tikrai daug geriau, nors variklį buvau įsukęs gal iki kokių 3000 aps/min, įdomu, kaip važiuotų ties maksimaliom apsukom... Į akseleratorių reagavo taip pat labai gerai, nė trupučio negalvodamas skirtingai nei būdavo anksčiau... Tik įdomu ką pamatysiu išardęs variklį... Šį savaitgalį nėra kada, liks kitam.
2008 Spalio 12 01:19
Narys
125cc **
#8    

nu tu cia normaliai pavarei (+) o kam tu pjovei isilgai stumokly tai ir tai nesupratau, gal gali paaiskint :V
2008 Spalio 12 02:26
Narys
250cc **
#9    

Čia tas įpjovimas originaliai pas planetas ėjo, tikriausiai, tam kad neužklynytų, kai stūmoklis plečiasi. Mielai sutikčiau, kad čia jo nebūtų. Kai pirkau stūmoklį, tas įpjovimas buvo truputį šone ir nesutapo su cilindro dalimi esančia tarp išmetimo langų. Nuvežęs pardavėjui niekaip neišaiškinau, kad taip išmetimas susijungia su karteriu ir yra negerai, bet stūmoklį pasikeičiau :)
2008 Spalio 12 02:44
Auksarankis
800cc *****
Avataras
#10    

Aš esu UŽ tokius projektus, tik man gaila pinigų į seną techniką kišt. Nes kiek matosi tai čia daug darbo ir pinigų.
Pgarba autoriui.
2008 Spalio 13 21:46 Kęstutis
Keliauninkas
500cc ***
Avataras
#11    

Citata:
Cituoju: stigass
Aš esu UŽ tokius projektus, tik man gaila pinigų į seną techniką kišt. Nes kiek matosi tai čia daug darbo ir pinigų.
Pgarba autoriui.


Cia ne piniguos reikalas. Kiekvienas rimtas zmogus turi priimti issuki ir eiti iki galo. Zinoma daromos klaidos, bet kiekviena suprasta klaida tai laiptelis aukstyn.
Visada atsiras kas pasakys "tai reikejo japono varikli imt" arba "tai motocikla normalu nusipirktum"...
Tik nereik kreipt demesio ;)
Respekts meistreliui (y) (h)
2008 Spalio 14 19:20 Automobilių ir motociklų restauracija, konsultacija. Špikiuotų ratų tiesinimas, remontas. Smėliavimas 868239189
Narys
400cc ***
#12    

Jo jau laukiu labai ydomu :S
2008 Spalio 18 15:03
Narys
250cc **
#13    

Ačiū už pagyrimus :)

Variklį neseniai baigiau ardyti, bet akivaizdžios problemos neradau, niekas nesuraižyta, niekas nelūžę. Greičiausiai neleido lengvai suktis truputį išlindusi (1-2mm) medžiaga, kuria užkimšau apatiniame piršte esančią ertmę. Blokus truputį praskėtus, velenas pradėjo suktis lengvai. Beje, dar viena problemėlė, guolis kažkodėl sukasi su ūžimu, nors nesikerta, sukant jį ranka, jaučiama smulki vibracija. Veleną centravau pats, sukiodamas jį staklėse, ir buvau palikęs 0,04 - 0,08 mm mušimą ašyse, nes mažiau nepavyko, tai daugiau nei leidžiama, gal būt dėl to su guoliu taip atsitiko... Dabar bandysiu ieškoti, kas galėtų tobulai išcentruoti veleną, tik įdomu, ar tai galėtų atlikti firmos, kurios užsiima automobilių velenais, čia švaistiklis nenusiima... Gal kas nors žinote, kas tai galėtų atlikti? Guolius greičiausiai keisiu į naujus originalius ritininius, dabar buvau sudėjęs vienaeilius FAG. Kelios foto:
 
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
2008 Spalio 18 16:59
Enduro man'as
900cc *****
Avataras
#14    

malacom ;)
ms kazkada irgi buvom patiunine yza, su zazo stumokliu, tik va 4 pavara per maza idejom, tai greicio ir neteko pamatyt, nors apsukeles belekokios buvo :)
2008 Spalio 18 19:07
Čioperistas
800cc *****
Avataras
#15    

Jei darbai Kaune tai Nuveztum Gudzeviciui Sportininkui ir veleno pirsto ispresavimas ir naujo ipresavimas berods 80 Lt pirsta reikia turet paciam o velenus jei neklystu jis i Egzotika veza 150 Lt veleno balansavimas mes kartingu velenus visad ten balansuojam na bet pasmus sukei daug didesni tai seip ant stakliu nepadarydavom....
2008 Spalio 18 19:13 I like to ride my Bike...
Narys
250cc **
#16    

Pasitariau su pora žmonių, greičiausiai veleno necentruosiu kažkur, tik pats dar ant staklių patikrinsiu. Pakeisiu guolius į ritininius ir žiūrėsiu kaip tada bus. Vis dėl to čia tokių apsisukimų kaip kartinguose nėra, gal laikys, jei ne ir jei bus kantrybės, tada darysiu kažką kitaip. Ačiū už info, jos gal prireiks kitam varikliui.
2008 Spalio 18 21:02
Čioperistas
800cc *****
Avataras
#17    

Jei ka parasysi duosiu kontaktus...
2008 Spalio 18 22:50 I like to ride my Bike...
Cafe-racer'is
900cc *****
Avataras
#18    

na tikrai idomu, kazkas dar vis prisimena sena gera klasika :D
peziurejus foto, matosi kad darbai padaryti kruopsciai, bet pagal labai senas teorijas ;)
vienas kolega yra padares is planetos paprastos vandeniu ausinama cilindra, su ziedui skirtu komplektu stumoklines grupes :D gaila nesu nufotografaves, ten langu dydziai tokie kad cilindro ploto maziau nei langu :D ir viskas pagal 90' tuju GP 2T tehnologijas..... :O
ziuri ir netiki kad cia ranku darbo izai :D
jei reik vln yra firmos balansuoja ir islygina musimus alkuniniu, bet nepigiai.

pastabos: nereikejo poliruoti angu, oj nereikejo, jos turi but siurkscios ;) ismetimo angoje cilindre, 2-4cm atstume nuo gilzes reikejo palikti kuo didesni slenksti, arba specialiai suformuot kauburi "tramplyna" , visai kitaip susideliotu sukimo momento kreive, ypac jei uzdetum normalu rezonansini ismetima,nes sis gamyklinis tai toks vargas. viso forsazo esme yra rezonansinis ismetimas, jis vainikuoja ir parodo ar viskas gerai padaryta :D
svaistikli reik atsargiai lengvint, neesme jo svoris, esme jo standumas(pagal stumokli matosi ar jis standus ar stumoklis per daug trinasi), dar su ziedais nesupratau, bet tai ner itakojantis labai dalykas, beda yra rusiski stumokliai, jie nieko neverti. sovietais liedavo is zilo stumokliu, ju lydinis superinis. nes kaip bezaistum su ziedais, jei stumoklio pletimosi koficientas gaidys-nepades niekas. o esme ir yra siluminis tarpelis darbo metu ypac apsukose. kokas tiek, daugiau is foto sunku ka pasakyt, ateiciai manau gal pravers info ;)
:D :D
2008 Spalio 19 13:33 Motociklu Remontas
Narys
125cc **
#19    

Ziurke, patark:su kokio stambumo svitriniu gautusi geriausias varijantas susiaust isiurbimo kanalus? :S
2008 Spalio 19 19:23
Cafe-racer'is
900cc *****
Avataras
#20    

nezinau, nennaudoju svitrinio tokiems darbams :D
2008 Spalio 30 12:48 Motociklu Remontas
Pėsčiasis ekstremalas
500cc ***
Avataras
#21    

Na tikrai grazus darbelis. Bet vistiek laikausi savo pozicijos, kad su tokiu motoru neverta gaisti laiko. Nebent tik relizuoti turimas zines ir pazeti kas gaunasi. Bet seip tai (y)
2008 Lapkričio 1 14:48
Auksarankis
250cc **
Avataras
#22    

rezonatorius dar dauka pakeistu :-)
2008 Lapkričio 1 15:20
Narys
125cc **
#23    

Citata:
Cituoju: Ziurke
nezinau, nennaudoju svitrinio tokiems darbams :D


tai kas naudojama? (s)
2008 Lapkričio 1 15:50
Peršalęs
600cc ****
Avataras
#24    

niekas nenaudojama , geriausia palikti kaip yra atlieta , tik su akmeniu nulygink grubumus
2008 Lapkričio 1 16:03 [color=Black][size=5][font=Century Gothic][b]RoadHogs[/b] MC[/font][/size][/color] [color=Black]YAMAHA V-MAX [/color]
Cafe-racer'is
900cc *****
Avataras
#25    

Citata:
Cituoju: Makarons
Citata:
Cituoju: Ziurke
nezinau, nennaudoju svitrinio tokiems darbams :D


tai kas naudojama? (s)


naudoju "saroskes", frezas, vielinius sepetelius pabaigai. :D
2008 Lapkričio 1 20:23 Motociklu Remontas
Narys
125cc **
#26    

Supratau (t)
2008 Lapkričio 2 18:03
Narys
250cc **
#27    

Žiurke, ačiū už patarimus, jų prireiks, jei užsiimsiu sporto varikliu, kuris niekaip nesulaukia savo eilės, manau tuomet ir papildomų klausimų atsirastų.

O ižiukas ir vėl birbia! Šiandien pagaliau surinkau vėl. Kadangi tamsoje tik užkūriau, tai galiu pasiūlyti tik kaip reaguoja į akseleratorių. Problemų dar yra... Vis dar yra pašalinis garsas, kurį greičiausiai sukelia žiedai, kartais truputį užsigazuoja, taip pat įtariu, kad benzinas nespėja bėgti per kraniuką, filtriuką, nes žiklioris įdėtas toks, kokio iki šiol nebuvau mates :D

Rėmui atėjo permainų metas, bandysiu spėti sudalyvauti retro kroso etape :) Tad vargo prie ižo dar daug, o laiko iki varžybų visai mažai...

Video:
http://www.zshare.net/video/510755107348c4fb/

Foto:
 
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
2008 Lapkričio 9 00:04
Cafe-racer'is
900cc *****
Avataras
#28    

jei amortikas ne progresinis tai jis maziau efektyvus uz du normalius ;)
turiu cz orinius su balioneliais, ir turiu 4 jawos rema su centriniu progresiniu ;)
nesupratau prie ko ten ziedu bedos?
2008 Lapkričio 9 00:10 Motociklu Remontas
Narys
250cc **
#29    

Nežinau ką reiškia progresinis :V Jis nuimtas nuo kito krosinuko, už ižinius amortikus manau tikrai geriau veikia :) o į priekį dėsiu cz orines šakes ir ratą. Man nemokančiam važiuoti krose manau per akis :D O žiedus įtariu, nes nelabai daugiau turiu ką įtarti dėl nemalonaus garso ties žemom apsukom.
2008 Lapkričio 9 00:46
Narys
250cc **
#30    

.
 
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
2008 Lapkričio 16 19:06
Puslapiai: 123..5




P
A
T
K
P
Š
S
 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
14
15
17
20
21
22
24
25
26
27
28
29
30
31


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17