Motomanų Diskusijos » Naujienos motopasaulyje » Inicijuojam KET pakeitimus?

| 2012-03-12 AntanasP | 135/41761 žinut.
 

 
Vieno motomano iniciava paragino parengti raštą Susisiekimo ministerijai, dėl keleto su motociklais susijusių KET punktų.
Kolkas iš Eligijaus Masiulio turime tik tokį atsakymą: "Ačiū už pasiūlymus, paprašysiu, kad juos įvertintų mūsų specialistai."

- kas turi idėjų kaip atkreipti valdžios didesnį dėmesį?
- taip pat padiskutuokim apie tuos punktus, ką mums pavyko sudėlioti dokumente:



Lietuvos Resublikos Susisiekimo ministrui
Eligijui Masiuliui
2011 m. gegužės mėn.12 d.
Vilnius

PRAŠYMAS
Dėl Kelių Eismo Taisyklių motociklams pakeitimo


Šiuo prašymu siekiame atkreipti dėmesį bei atsižvelgti į didėjančios vairuotojų grupės – motociklininkų – poreikius. Motomanai.lt yra didžiausias ir analogų neturintis Lietuvos motociklistų bendruomenę vienijantis projektas. Per šešerius gyvavimo metus motomanų bendruomenėje yra prisiregistravę virš 19.000 Lietuvoje bei užsienyje motociklais besidominčių narių.
VšĮ „Moto grupė” apjungia motomanus ir atstovauja motociklistų teises bei poreikius.


Dėl motociklų maksimalaus leistino važiavimo greičio:

175.1. lengvaisiais automobiliais automagistralėse nuo balandžio 1 d. iki lapkričio 1 d. – ne didesniu kaip 130 km/h greičiu, nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 1 d. – ne didesniu kaip 110 km/h greičiu, greitkeliuose nuo balandžio 1 d. iki lapkričio 1 d. – ne didesniu kaip 110 km/h greičiu, nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 1 d. – ne didesniu kaip 100 km/h greičiu, keliuose su asfalto ar betono danga – ne didesniu kaip 90 km/h greičiu, kituose keliuose – ne didesniu kaip 70 km/h greičiu;
175.2. motociklais, krovininiais automobiliais, kurių leidžiama maksimali masė ne didesnė kaip 3,5 t, automagistralėse – ne didesniu kaip 110 km/h greičiu, greitkeliuose – ne didesniu kaip 100 km/h greičiu, keliuose su asfalto ar betono danga – ne didesniu kaip 90 km/h greičiu, kituose keliuose – ne didesniu kaip 70 km/h greičiu;


Siūlome maksimalius leistino greičio Lietuvos keliuose apribojimus motociklams suvienodinti su leistinu greičiu automobiliams dėl šių priežasčių:
- XXI amžiuje motociklai techniniu, konstrukciniu, saugumo požiūriu yra daug tobulesni lyginant su pirmaisiais sovietinių laikų modeliais;
- ES lygiu greičio ribojimas nereguliuojamas, todėl valstybių narių praktika skiriasi. Vis dėlto, skirtinga greičio riba lengviesiems automobiliams ir motociklams yra daugiau išimtis nei taisyklė (http://news.motorbiker.org/blogs.nsf/dx/europe-speed-limits-for-m.... http://ec.europa.eu/transport/road_safety/glance/index_en.htm ).
- Judėjimas eisme: “Kalifornijos greitkelių policija, vairuojanti motociklus, yra mokoma važiuoti šiek tiek greičiau negu bendras eismo srautas, nes tai padeda geriau kontroliuoti situaciją, bei padeda greičiau pastebėti kitų klaidas. Tai leidžia mažiau dėmesio skirti esantiems už jūsų, reiškia galima daugiau dėmesio skirti priekyje, ar šonuose esantiems eismo dalyviams. Tačiau tai nereiškia, kad reikia lėkti kaip akis išdegus, lenkiant visus kitus vairuotojus, tai reiškia - apie 10 km/h daugiau nei bendras srautas.”. Citata iš straipsnio “Saugus važiavimas mieste” (http://www.motomanai.lt/p-articles.id-3260.html )


Dėl motociklų stovėjimo ant šaligatvių:

189. Motociklus be priekabos, mopedus ir dviračius leidžiama statyti dviem eilėmis, jeigu tai nekliudo eismui. Taip pat kelio ženklai 830-838;

Siūlome leisti motociklus be priekabos, mopedus ir dviračius statyti ant šaligatvių, tose vietose, kur nesudaromos kliūtys vaikščioti pėstiesiems:
- Šis pakeitimas suteiktų papildomą saugumą motociklų savininkams, kadangi dažna motociklų vagystė įvykdoma palikus motociklą šalikelėje, kuomet vairuotojas pietaudamas kavinėje ar rūpindamasis kitais reikalais įvairiose įstaigose negali matyti savo motociklo. O motociklas yra sąlyginai lengva transporto priemonė, kurią keliems asmenims nesunku įsikelti į autobusiuką ir taip jį pavogti;
- Taip pat šis pakeitimas skatintų žmones daugiau mopedais ir motociklais važiuoti į darbą ar mietą verslo ar pramoginiais reikalais – tai sumažintų automobilių spūstis didmiesčiuose;


Dėl motociklų važiavimo visuomeniniam transportui skirta eismo juosta:

224. Kelyje, pažymėtame ženklais „Juosta maršrutiniam transportui“, „Kelias su juosta maršrutinio transporto priemonėms“ ir (arba) ženklinimo linijomis „A“, kitoms transporto priemonėms važiuoti šia juosta ir sustoti joje draudžiama, išskyrus dviračius ir mopedus. Tačiau jeigu ši juosta, skirta važiuoti maršrutiniam transportui ta pačia kryptimi, yra dešiniajame važiuojamosios dalies krašte ir nėra atskirta ištisine ženklinimo linija, į dešinę sukantys arba apvažiuojantys sustojusią į kairę sukti transporto priemonę vairuotojai privalo persirikiuoti į šią juostą.

Siūlome leisti visuomeniniam transportui skirta juosta važiuoti netik dviračiams, mopedams, taksi automobiliams su įjungtu taksometru, tačiau ir motociklams (arba motociklams be priekabos):
- Šis pakeitimas leistų motociklininkams greitai apvažiuoti automobilių spūstis didmiesčiuose;
- Motociklininkai būtų skatinami važiuoti laisva atskira juosta vietoj manevravimo tarp automobilių. Vairavimas tarp juostų nėra nei saugus, nei leistinas;
- Motociklininkai skirtingai nuo automobilių vairuotojų neturi oro filtravimo sistemų, kondicionierių ir pan. Stovintys kamštyje motociklininkai yra priversti kvėpuoti tiesiogiai skleidžiamomis automobilių išmetamosiomis dujomis – dėl to reikia sudaryti sąlygas motociklininkams kuo mažiau stovėti miesto kamščiuose.
- Motociklai, kaip ir mopedai, nesukeltų didelių srautų viešojo transporto juostoje, todėl visuomeninio transporto eismui nekliudytų;
- Daugiau žmonių važiavimui į darbą rinksis motociklus, kadangi savo darbo vietą galės pasiekti žymiai greičiau nei automobiliu per piko valandas – taupomas laikas, kuras, gera nuotaika taip pat tausojamas miesto oras.


Tikimės, jog šie pasiūlymai yra vertingi, į juos atsižvelgsite. Taip pat laukiame Jūsų pastebėjimų. Esame pasiruošę konstruktyviai diskusijai.

Antanas Petrauskas
VšĮ „Moto grupė“ direktorius

Paskelbė: Antanas Petrauskas (AntanasP)

Puslapiai: 123..5


Narys
900cc *****
Avataras
#2    

Neblogi siūlymai, tik įdomu ar Masiulio specialistai supras motociklistus
2012 Kovo 12 20:55
Narys
50cc *
#3    

manau mintis tikrai nebloga

nebukit senu paziuru.
2012 Kovo 12 20:57
Narys
400cc ***
#4    

Grazus norai,tik nemanau ,kad tam bus pritarta. Pagarba uz iniciatyva
2012 Kovo 12 21:23
Juodulys
800cc *****
Avataras
#5   +1  

Super siūlymai, ypač dėl greičio ir stovėjimo ant šaligatvio :) kad tik atkreiptų dėmesį ir įvestų dabar, o ne už 10 metų :D
2012 Kovo 12 21:25 Yamaha XJ 600 N
Narys
600cc ****
Avataras
#6   +1  

Antanai, susirasom I privata. Gal ir galesiu kiek padeti bent jau pasiaiskinti pas ka tas rastas atsirado. Bet man reikia papildomos info.
2012 Kovo 12 21:29 Parduodu Honda Valkyrie 98' http://www.motomanai.lt/p-catalog_item.html?item_id=2817
Asfaltinis
500cc ***
Avataras
#7    

Racionalūs pasiūlymai. Jei priimtų šituos kuklius pakeitimus, būtų puiku.
2012 Kovo 12 21:32
Narys
50cc *
#8    

pasiulymai tikrai labai geri tik manau jog negreit kas pajudes
2012 Kovo 12 21:36
Paparacis
500cc ***
Avataras
#9    

Idejos geros. Palaikau.
O kaip del Prabangos mokescio su kilovatais (50kW) labai itartinai tylu.
Bei Sauliaus Stomos absurdisku siulimu?
2012 Kovo 12 21:40 Yamaha YZF600R Thundercat
Vejas salme
Narys
250cc **
#10    

gera ideja (y)
2012 Kovo 12 21:42
Čioperistas
1100cc *****
Avataras
#11    

Kai pastatys atomine tadagal ir paziures i musu pasiulimus,o tai bus negreitai.
2012 Kovo 12 21:43
Narys
50cc *
#12    

o gal vertėtų pasiūlyti ir LANE SPLITTING'ą (važiavimą tarp juostų)?
manau daugelis iš mūsų tuo naudojasi, bet yra tikimybė gauti baudą, priešingai nei kitose europos šalyse, kur tai yra leidžiama...
2012 Kovo 12 21:48
Keliauninkas
600cc ****
Avataras
#13   +1  

Cia ne prie KET, bet kadangi siuloma susisiekimo ministrui, tai matyt galima butu paprasyti ir dar, kad

butu leidziama motociklu atvaziavusiems nestoveti bendroje eileje prie keltu, tech apziuru ar kertant sienas

(aisku kas gudresni ir taip nestovi, bet jei oficialiai i tai butu atkreiptas dmesys irgi nebutu blogai, nes stoveti pvz vasara keliantis i Neringa prie kelto laukiant eiles valanda ar ilgiau su motociklu pliaupiant lietui tai ne tas pats kas automobilyje sedeti)
2012 Kovo 12 21:53 redagavo Unfis 2012 kovo 12 21:58
Zhe
Sunkiasvoris
900cc *****
Avataras
#14    

Pritariu RobinH. Važiavimą tarp eilių būtų gerai, kad leistų. Bet dėja, pas mus labiau kažkaip yra linkę viską draust...
2012 Kovo 12 22:10
Narys
25cc *
#15   +2  

problema yra tame kad musu valdzia nori tik uzspausti ir sugniuzdyti, vietoj to kad padarytu zmonem geriau ar patogiau, nors ir ant kiek siulymai butu protingi ar naudingi, problema yra mastyme ojeigu tiksliau tai neismanyme, beto ir musu darbo liaudziai dar reiketu dar augti iki europinio lygio, nes kai pamato motocikla tai toks jausmas kad nori tycia pakenkti ar pamatyti kaip krenti :D jeigu vaziuoji kamstyje tai gali pamatyti kuris zmogus o kuris kiaule :D
2012 Kovo 12 22:18
Sunkiasvoris
400cc ***
Avataras
#16    

be abejo 100 procentu uz
2012 Kovo 12 22:26
Plentamušys
900cc *****
Avataras
#17   +2  

nenorėkit visko iš karto :) svarbu esminiai dalykai, kuriuos Antanas ir bando pasiekti :) svarbu, kad pavyktų, ko prašome :) nemanau, kad norime kosmoso, tad tikiu, kad per sekanti KET keitimą, gausime ir tuos mums priklausančius dalykus :)
o šiaip per sezono atidarymą galima pradėt oficialų parašų rinkimą, tai manau būtų rimtas daiktas tikslams siekti :)
2012 Kovo 12 22:29 Būk kuklus - tai tokia išdidumo rūšis, kuri mažiausiai erzina aplinkinius :)
Narys
Uždraustas
#18    

labai pagirtina iniciatyva!gerbiu zmones kurie jos emesi ja surase ir nusiunte seimunams,jai priims tai bus kuklus bet tvirtas zingsnis zmogaus ir seimuno bendravimui...kita gi beda,as kazko ciut abejoju ar cia kas bus,nebent kazkaip pazadet balsus nuo motomanu tam kas bent siulys istatymo pataisas,nes tie seimo zmones labiau megsta populistines ir skambias pataisas nei kuklybe....
2012 Kovo 12 22:31
Narys
400cc ***
Avataras
#19    

Kad tik jie isgirstu ko yra ju prasoma, ir tai butu didelis pliusas. O pakeitimai beabejo yra reikalingi (y) (+) :) .
2012 Kovo 12 22:39
Narys
600cc ****
Avataras
#20   +3  

As pilnai pritariu ka isdestet, taip pat ir del vaziavimo tarp juostu. Tik beda tame, kad valdziai labiausiai rupi kaip sumazinti avaringuma ir auku skaiciu kelyje, o kad butu patogiau kazkam vairuoti tai jiems nerupes. Ivedus sakykim ar kaip cia pavadinkim tokias "privilegijas" motociklam tai padides motociklu gatvese lakstanciu belenkaip, ko pasekoje del pavydo privilegijoms bei marozu motociklininku kelyje dides neapykanta is automobiliu vairuotoju puses. Dides ir avaringumas, kas svarbiausia ir yra valdziai kad neivyktu. Tokia pati sistema ir pas mus darbe, pirmiausiai kad kuo maziau nelaimingu atsitikimu butu t.y. saugumas (ne toks koks is tikruju butu saugesnis ir efektyvesnis, bet biurokratiskas ir tragiskas), po to sektu patogumas, nors po saugumo negali nei kalbos apie patoguma buti. :E
2012 Kovo 12 22:43 [URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/527913.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/527913.png[/IMG] [/URL] Kawasaki ZX6R 98'
Narys
400cc ***
Avataras
#21    

nu pasiulymai tai geri , tik abejoju ar kas atkreips demesi
2012 Kovo 12 22:55
Auksarankis
900cc *****
#22   +1  

Labai geri pasiulymai.
kas liecia vaziavima tarp juostu-labai jau pavojingas uzsiemimas.Suprantu ,kai manevruojama stovint automobiliams prie sankryzos ,kamsciuose.Kitais KET atvejais
pavojinga ,nes kai ivede visiems privalomas sviesas,moto paliko mazai pastebimas-neuzmirskit,sezonas trumpas,vairuotojai nespeja priprasti prie minties,kad ir motociklai yra pilnateisiai eismo nariai :| .
Saunuolis ,Antanai.Gavosi''Motomanu atsakymas Stomai'' :)
2012 Kovo 12 23:29
Britvininkas
400cc ***
Avataras
#23    

Ideja tikrai puiki, gal netgi svarbiau, kad valdzia suzinos apie mus ir musu poreikius, negu, kad kazka imsis igyvendinti iskart, kas truputi utopija kvepia.

Citata:
Cituoju: Sraigius
As pilnai pritariu ka isdestet, taip pat ir del vaziavimo tarp juostu. Tik beda tame, kad valdziai labiausiai rupi kaip sumazinti avaringuma ir auku skaiciu kelyje, o kad butu patogiau kazkam vairuoti tai jiems nerupes. Ivedus sakykim ar kaip cia pavadinkim tokias "privilegijas" motociklam tai padides motociklu gatvese lakstanciu belenkaip, ko pasekoje del pavydo privilegijoms bei marozu motociklininku kelyje dides neapykanta is automobiliu vairuotoju puses. Dides ir avaringumas, kas svarbiausia ir yra valdziai kad neivyktu. Tokia pati sistema ir pas mus darbe, pirmiausiai kad kuo maziau nelaimingu atsitikimu butu t.y. saugumas (ne toks koks is tikruju butu saugesnis ir efektyvesnis, bet biurokratiskas ir tragiskas), po to sektu patogumas, nors po saugumo negali nei kalbos apie patoguma buti. :E


Kilo ir man tokia mintis del privilegijos, manau lietuviams sieks tiek tolerancijos truksta iki supratimo, kad tokia "privilegija" vaziuoti tarp juostu nebutu tik dar viena neapykantos motociklistams priezastis.

Bet uz pacia ideja ir iniciatyva be abejones spaudziu like (y)
2012 Kovo 12 23:33
Narys
600cc ****
Avataras
#24    

labai geri pasiūlymai ir ypač judėjimo greitis leistinas didesnis bent 10km /h,,statymas ant šaligatvių,ir kitą (y) ,bet pikčio užsitrauktume jei pamatytu kostiumuotieji lekiant busų juosta.
2012 Kovo 13 00:06
Narys
400cc ***
Avataras
#25    

Palaikau! Tokie pakeitimai seniai pribrende (y)
2012 Kovo 13 00:16
Narys
400cc ***
Avataras
#26   +1  

Dėl viešojo transporto juostų, tai didelis pliusas. Tikrai daug saugiau nei važiuojant tarp automobilių. Plius - automobilių vairuotojai mažiau nirš (neva, „kur čia, padla, lendi, visi kamštyje stovim“), o tai reiškia, kad darys mažiau kvailų poelgių.
2012 Kovo 13 00:16 redagavo Brutus 2012 kovo 13 00:24
Narys
500cc ***
Avataras
#27    

Jau kuri laika galvojau del greicio automagistraleje sulyginimo, nes taisykliu lauzyti nemegstu, o vilktis kartu su furomis irgi nelabai kazkaip... :)
2012 Kovo 13 00:49
Britvininkas
800cc *****
Avataras
#28   +1  

na del greicio tai but gerai ir tai turbut vienintelis dalykas ka gal but imanoma pakeist, vistik mazesne bauda jei proto ribose vaziuoji :-] del A juostu tai nemanau kad pasirasys, be to kaune tik tys gatves su A juosta, aisku vln cia kitaip, kituose miestuose aplamai ju ner. del saligatviu tai paskui ar nesigaus kad pilna laisves aleja mocu?, o ten ir su dviraciais sugeba pesciuosius nukalt, manau be sansu. na bet pati ideja tai liuks (y)
2012 Kovo 13 01:20
Sunkiasvoris
1100cc *****
#29    

Gal atsimerkit :O
PRAŠYMAS pateiktas:
Lietuvos Resublikos Susisiekimo ministrui
Eligijui Masiuliui
2011 m. gegužės mėn.12 d.Vilnius
Nusiraminot? Tada ruoškit moto sezonui.
2012 Kovo 13 01:58
Narys
50cc *
#30    

Aš už. Senai reikejo, ypač dėl statymo ant šaligatvio (kai tikrai niekam netrukdo). Kam uzkisti miesta automobiliais, jei galima pastatyti niekam netrukdanti ir maziau vietos uzimanti daikta (juk motociklas be priekabos - vos vos ilgesnis ir platesnis uz dvirati,o jei skaičiuosim ploti tarp rankenu - gaunasi kaip dviratis). O dėl greičio - tiesa, motociklui geriau vaziuoti siek tiek greiciau ir lenkti kitus, negu buti lenkiamam, zinoma, greitis turi skirtis nezymiai. Del greicio, isivaizduokite save vaziuojanti autostrada su galingesniu motoroleriu ant 80 km/h, garantuoju, kad jausite stresa ir baime visu keliu, nes neaisku kas vyks uz nugaros. Paprastai automobiliai vaziujoa siek tiek greiciau nei jiems leidžiama, todel darosi baisu, jei laikaisi nurodyto greicio motociklams. 110 pries ~140...
2012 Kovo 13 02:00
Puslapiai: 123..5




P
A
T
K
P
Š
S
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17