Motomanų Diskusijos » Kelionės ir poilsis » Kelionė į Estiją 2013 06 22-24 d.

| 2013-06-27 Dariusss | 17/8116 žinut.

#1   +2

Kelionė į Estiją 2013 06 22-24 d.

Birželio mėnesį išpuolusio ilgojo savaitgalio ir Joninių šventės proga kilo mintis padaryti lengvą ir smagų ratuką į Estiją. Važiavo du ekipažai. Paulius nustebino mane naujai atgimusiu savo motociklo dizainu... Vėliau kelionės metu prasitarta buvo, kad bręsta mintis pakeisti motociklą ir taip pratinamasi prie KTM‘o spalvos  . Šeštadienio rytą startas iš LUKOIL degalinės buvo numatytas 06:30 val. Į kelionę leidomės gera nuotaika iš Šiaulių, nes iki Latvijos miesto Cesio mums draugiją palaikė šaunus kompanijonas su Africa twin.
Rytas buvo gražus, oras gaivus, o kilometrai lengvai vyniojosi ir net nepastebėjome kaip pasiekėme Daugavos upės Kegums HES užtvanką . Čia kelios minutės atokvėpio ir sekantis sustojimas Siguldos pilyje. Žvilgsnis į Gaujos upės slėnį. Vaizdas pasakiškas, o kitoje upės pusėje aukštai ant skardžio matyti Krimuldos dvaras. Čia ilgai neužsibūname ir vėl judame toliau .

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
2013 Birželio 27 22:34 redagavo Dariusss 2013 birželio 27 23:33 "WBR" _Wild Bike Riders
#2

Iš Siguldos toliau judame gaujos nacionalinio parko teritorija vingiuotais miško keliukais iki įstabiai gražaus miestelio Ligatne. Ten apžiūrime uolas su urvais. Seno popieriaus fabriko pastatus ir Ligate upelio užtvanką su vandens kaskadomis.
Po to judame toliau palei gaujos upės krantus Cesio kryptimi. Pakeliui stojame pasigrožėti Gaujos slėnio apačioje prie upės įrengta poilsiaviete ir „Kuku klintis“ smėlio atodangomis. Čia pasidarome pietus. Dar vienas sustojimas prie Amata upės kranto, kur įrengta poilsiavietė su vaizdu į Zvartes uolą .

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
2013 Birželio 27 23:10 redagavo Dariusss 2013 birželio 27 20:14 "WBR" _Wild Bike Riders
#3

Super Dariau laukiam tesinio, Gaujos nacionalinis parkas, paliko laibai dideli ispudi, turime butinai ji isnarsyti :-)
2013 Birželio 27 23:16 "WBR" _Wild Bike Riders
#4

Cesis – mūsų dienos pusiaukelės tikslas. Čia apžiūrime senosios miesto pilies griuvėsius. Pakylame į pilies bokštą, iš kur atsiveria miesto panorama. Apsilankome naujosios pilies muziejuje ir apžiūrime ten esančius eksponatus. Laikas pralekia nepastebėtai. Čia mūsų keliai išsiskiria..mes traukiame toliau link Estijos, o mūsų kompanijonas sukasi atgal į Šiaulius ...

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
2013 Birželio 27 23:22 redagavo Dariusss 2013 birželio 27 20:24 "WBR" _Wild Bike Riders
#5

Iš Cesio mūsų maršrutas vingiuoja vietinės reikšmės keliu per Rauna, Smiltene link EE. Vieną sustojimą darome dar prie Gaujos upės pakrantės įrengtoje poilsiavietėje. Valka-Valga sienų sankirtą kertame ir mes jau Estijoje. Čia pirmas dėmesio vertas objektas Songastės dvaras – vienas patraukliausių Estijos dvarų. Pastatytas 1879-1883 m., anglų neogotikos stiliumi. Kadangi oras subjuro ir nakvynės vietą Voru miestelio pakraštyje pasiekėme lietui lyjant, tai apsistojome Kubija ežero pakrantės „KUBIJA kempinge“ namelyje. Rytas mus nudžiugino puikiu oru ir žadėjo įspūdžių kupiną dieną .

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
2013 Birželio 27 23:44 redagavo Dariusss 2013 birželio 27 20:46 "WBR" _Wild Bike Riders
#6

Nusprendžiame pirmiausia aplankyti greta esantį Rouge kaimelį. Jis tobulai įkūnija snūdulingą pietryčių Estijos žavesį. Tai nepaprastai rami vieta prie giliausio Estijoje Rouge Surjarvo ežero. Greta plyti nuostabus Lakštingalų slėnis. Ant kalvos stovi Šv. Marijos bažnyčia. Ji datuojam 1730 m., ji stovi vietoj estų tvirtovės. Priešais bažnyčią stovi paminklas per nepriklausomybės karą žuvusiems estams.

Sekantis mūsų lankomas objektas vos už 12 km į rytus. Kelias iki jo nuostabus, vingiuotas kalvotoje ir miškingoje vietoje. Taigi pasiekiame Suur Munamagi (Didžioji kiaušinio kalva) – tai aukščiausia vieta Baltijos šalyse. Ji siekia tik 318 metrų virš Jūros lygio. Užkopus į bokšto viršūnę atsiveria horizonto vaizdai iki pat Rusijos ir Latvijos. Atsiminimų knygoje palieku trumputį įrašą nuo WBR‘o .

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
2013 Birželio 28 00:13 redagavo Dariusss 2013 birželio 27 21:18 "WBR" _Wild Bike Riders
#7

Toli važiuoti ir vėl mums nereikia... Gretimose apylinkėse mažame kaimelyje Vana-Vastseliina kalvos papėdėje stovi Piiri smuklė. Pirmą kartą buvo paminėta 1695 m. Čia galima ir pavalgyti ir mažas muziejaus ekspozicijas apžiūrėti. Atsigaivinti vynu. Ant kalvos stovi XIV a. Pilies griuvėsiai. Kadaise pilis buvo pasienio tvirtovė, kurią pastatė vokiečiai gindamiesi nuo rusų.
Važiuodami Polva kryptimi aplankome įspūdingas smėlio kopas su urvais . Po to dar vingiuodami smagiais miško keliukais pasukame link meteorito kraterio vietos, bet taip ir nerandame tos vietos miške .. Tad lengvas sustojimas Polva miestelio degalinėje, papildome benzino ir vandens atsargas ir judame toliau.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
2013 Birželio 28 00:48 redagavo Dariusss 2013 birželio 27 21:53 "WBR" _Wild Bike Riders
#8

Tik išvažiavus iš Plvos Tartų kryptimi sukame palei gražią Ahjos upę. Taevaskokoja, reiškianti „Dangaus prieangį“, garsėja smiltainio atodangomis ir nepaprastu gamtos grožiu. Čia galima pamatyti Didžiąją ir Mažają Taevaskojos uolas. Mergelės olą, kurią smiltainyje išgraužė šaltinis. Teritorija didelė, neturime deja nei laiko, nei jėgų viską apeiti ir apžiūrėti. Atgavę kvapą ir kiek pailsėję vykstame į Kiidjarve. Ten galime pasigrožėti vandens malūnu. Jis 1914 m., pastatytas raudonų plytų yra didžiausias toks malūnas Baltijos šalyse.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
2013 Birželio 28 01:09 redagavo Dariusss 2013 birželio 27 22:12 "WBR" _Wild Bike Riders
#9

Toliau mūsų tikslas pasiekti Peipuso ežerą. Tai penktas pagal dydį ežeras Europoje. Pakrantėse yra daug žvejų kaimelių. Palei ežero pakrantę važiuojame nuo Varnja iki Alatskivi. Kasepaa kaimelis priklauso 7 km ilgio kaimų ruožui, kuriame gyvenama pagal sentikių tradicijas. Alatskivi miestelyje sustojame prie nuostabių rūmų. Apsitariame dėl maršruto. Planavome pasiekti Mustvee –keičiame planus ir taupydami laiką nutariame važiuoti į nakvynės vietą prie Vortsjarvo ežero. Tai antras pagal dydį vandens telkinys Estijoje.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
2013 Birželio 28 01:32 redagavo Dariusss 2013 birželio 27 22:46 "WBR" _Wild Bike Riders
#10

Pirmadienio rytas mus pasitinka apniukusiu dangumi. Dar nebuvome išlindę iš palapinių, kaip pradėjo lyti... Vis tikėjomis, kad po pusryčių pragiedrės ir viskas bus gerai, bet deja mantą teko susipakuoti lietuje. Apie 40 km teko važiuoti per lietų, tik gerokai jau už Viljandi nuvažiavus pradėjo taisytis oras į gerąją pusę ir buvo galima išlysti iš aprangos nuo lietaus. Lengva pertraukėlė Kilingi-Nomme miestelio pakraštyje ant Saarde ežero pakrantės ir mes jau Haademeste miestelyje ant jūros kranto. Toliau judame pajūriu per Penu, Kabli, Treimani ir pasiekiame EE-LV sieną Ikla kaimelį.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
2013 Birželio 28 02:08 redagavo Dariusss 2013 birželio 27 23:19 "WBR" _Wild Bike Riders
#11

Įvažiavę į Latviją (Ainaži) einame pasivaikščioti Estijos-Latvijos sienų sankirtos vietoje ilgu molu iki Jūros. Sekantis taškas, kur stojame,- tai „Veczemju klintis“ akmenuotas su smėlio uolomis Latvijos pajūris. Čia įrengtas puikus kempingas suoliukai, stalai ir laužavietės visiškai šalia jūros kranto. Artėdami link Saulkrasti stojame apžiūrėti „Lauču akmeni“.
Po to per Rygą link Jelgavos. Ten papuolame į lietų. Vėl dedamės lietaus aprangą. Gerai kad už Elijas nustoja lyti, lendame jau į Lietuvą ... dar vienas trumpas sustojimas... užkandame, atsigeriame ...Oras nieko gero nežada.. palydime Paulių iki gruzdžių ir ten mūsų keliai išsiskiria: Jie suka į Kuršėnus, o mes į Šiaulius.
Ai tokai tai buvo mūsų kelionė. Nuvažiuota 1320 km. Praleistas gerai laikas, pilna įspūdžių ir nuotraukų. Dar daug liko neaplankytų vietų.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
2013 Birželio 28 02:32 redagavo Dariusss 2013 birželio 27 23:37 "WBR" _Wild Bike Riders
Krapštukas
1100cc *****
#12   +1

Super, dar karta irodyta, jog nereikia trenktis per visa Europa, norint pamatyti ispudingu vaizdu :)

Ir jau ne pirmoj kelioniu temoj skaitau kaip vaziuojantys su tekstilinem aprangom rengiasi lietaus aprangas. Kodel? Kad nereiktu dziovinti? Nes perlyja po stipresnio lietaus? Ar aprangos be membranu?
2013 Birželio 28 03:20 redagavo Edvardas 2013 birželio 28 00:29
#13

Kokios bukles keliai Latvijoje?
2013 Birželio 28 06:51
Čioperistas
1200cc ******
#14

Saunuoliai, faina kelione (y)
2013 Birželio 28 08:50 Vilkolakiai (R) Ziemai priimam saugoti motociklus Vilniuje. Saugu, sausa, patikima, signalizacija akumuliatorių pakrovimas, gera kaina. Rezervacija i PM. Pirmenybe jau laikusiems :D
Enduro man'as
#15

nu gerai cia darius , isamiai viska papasakojai .
2013 Birželio 28 09:18 "WBR" _Wild Bike Riders
Enduro man'as
#16

nu gerai cia darius , isamiai viska papasakojai . ir tenere kaip atjaunejo pas pauliu !
2013 Birželio 28 09:19 "WBR" _Wild Bike Riders
#17

Sveiki,
atsakau visiems:
Lietaus aprangą visada deduos, kai važiuoju toliau ir žinau, kad greitu metu nebus galimybės išdžiūti .. Apsivilkt aprangėlę trunki vos keles minutes, o jei šlapiam teks važiuot po to visą dieną ir gal dar sekančią - tai gali susigadinti sau nuotaiką ir dar peršalti ,o to kelionėje visai nesinori. Mono draugė aprangos nuo lietaus nesidėjo, jos apranga tą traumpalaikį lietų atlaikė. Kolegė neturėjo gero smotociklininko aprangos , tad paskolinta lietaus parangėlė labai geria jei pagelbėjo, nes būtų permirkusi iki paskutinio siūlelio važiuodama paprastais drabužiais. Kolega Paulius, lietaus aprangos neturėjo, tad permirko stipriai ...
Latvijoje vietomis asfaltuoti keliai tokie prasti, kad įsukes į žvirkelį atsuki rankeną ir taip smagiai važiuojasi, kad net nebesinori iš tų keliukų išsukti (+)
Estijoje keliai geri. Teko prasilėkti ir žvyrkelių keliukais ir asfaltuotos dangos keliais (vietinės reikšmės ,bei magistralineis) - ten viskas gerai (na bent jau tam regione, kur mes lankėmės) .
2013 Birželio 28 10:39 "WBR" _Wild Bike Riders
#18

Dariau, ar galima daryti išvadą, kad street, sporttouring, cruiser motociklu tais latvijos keliais nelabai pasivazinesi jusu marsrutu?
2013 Birželio 28 14:46
Krapštukas
1100cc *****
#19

Pries pora metu dviseda su 250cc taivanietisku maxi scooteriu visa pietini latvijos pasieni pravaziavom. Kelias kaip krateriu nusetas, vos ne pastoviai amortizatoriai sukaldavo :-] Labai prasta bukle, uztat zvyro dangos keliu daugybe, tad su enduro/adventure motociklu turetu but smagu.
O su sport touring motociklu dabar drasiai vaziuociau i Latvija, su normalia pakaba ner ten taip baisu. Kai kur Lenkijoj panasios atkarpos pasitaikydavo- ir nieko, truputi pasikratai, palinguoji ir tiek, tik smagiau :D
2013 Birželio 28 15:00
500cc ***
#20

tai gal dar kas nors noretu pakartoti si marsruta ir isbandyt kaip ten sport touringai ir panasus atlaiko tuos kelius? :)
2013 Birželio 28 16:53
#21

drįstu sakyti,
normalūs tie keliai. viskas priklauso tik nuo paties, kaip grietai nori įveikti tas prastas atkarpas .. jei ketini rankeną sukt stipriau , rekomenduoju nevengti žvyro keliukų, nes jų būklė tikrai geresnė (čia visiems tiems kam patinka žvyrkeliai)
Jei važiuot pelntiniu mocu - visgi siūlau pasidairyt pagrindinių magistralinių kelių , jų būklė kiek geresnė ..
2013 Birželio 28 18:27 redagavo Dariusss 2013 birželio 28 19:28 "WBR" _Wild Bike Riders
#22

Citata:
Cituoju: forsmajoras

As galvoju apie tai, bet siemet abejoju ar dar turesiu tiek laiko. Pernai i Sarema vaziavau, tai ten puikus kelias visu marsrutu. O apie kitus kelius jau teke girdet, kad kosmaras. Uztat ir domiuosi, ar plastmases nenulakstys :)
2013 Birželio 28 20:10
#23

Prieš porą savaičių, taip pat teko pakeliaut po latviją, pagrindiniai keliai, kurie gps'e matomi iš aukščiau yra neblogi, bet tie kuriuos pamatai tik priartinus vaizdą :-] tikrai ne kažką. Duobių kaip ir nėra, bet visas asfaltas nelygus ir kratantis, panašiai kaip atkarpa nuo Vilniaus iki Giedraičių senuoju molėtų plentu ( jeigu dar jos nesutvarkė). Netgi su savo mocu kai kurias vietas mielai pravažiavau žvyrkeliu :)
2013 Birželio 29 08:48 Tai va taip va
600cc ****
#24

geras reportazas,Dariau!!!ir Pauliaus mocas super atsigavo :)