Motomanų Diskusijos » Kelionės ir poilsis » Aukščiausias Latvijos kalnas (2013 Liepos 29)

| 2013-07-30 Dariusss | -6/6267 žinut.

Narys
900cc *****
Avataras
#1   +4

Aukščiausias Latvijos kalnas

2013 07 28
Gaizinkalns

Vienos dienos išvyką į Latviją motociklu.
Mūsų tikslas buvo aplankyti aukščiausią Latvijos viršukalnę – Gaizinkalns (312m).
Startavome iš Šiaulių dviese. Prie Meškuičių prisijungė trečias bendražygis. Trumpai apsitariam dėl tolesnio važiavimo ir nieko ilgai negalvoją tiesiu taikymu pasukame per Žeimelį, Bauskę Aizkrauklės kryptimi. Keletas kilometrų pravažiuota asfaltuotu keliu P87 vingiuojančiu visiškai šalia Dauguvos upės pakrantės, rekonstruojamas nuostabaus grožio miestelis Jaunjelgava ir štai mes jau prie Plavinu HES (hidroelektrinės užtvakos). Pirmą kartą paleistas hidroagregatas 1965 m., pilnu pajėgumu hidroelektrinė pradėjo veikti 1968 m. Yra 10 hidroagregatų - "Francis" turbinų, galia 868,5 MW. Dauguvos upėje yra trys Hidroelektrinės (HE) –Rygos HE 35 km nuo upės žiočių Rygos įlankoje, Kegumo HE - 70 km nuo žiočių, ir Pliavinų HE - 107 km nuo žiočių. Užtvankos tuneliu pervažiuojame į kitą upės pusę ir pasukame į Aizkraukle.
Toliau judame Madonos kryptimi A6 keliu. Pirmas miestelis patraukęs mūsų dėmesį –Koknese. Čia ant Dauguvos upės kranto miestelio pašonėje parke stūkso seni pilies griuvėsiai. Čia ilgi neužsibūname. Oras puikus, trumpa pauzė parke ant suoliuko ir mes kylame vėl į kelią.
Keletas kilometrų Dauguvos upės pakrantėmis A6 keliu ir mes jau sukame į P78 kelią link Ergli. Trumpas sustojimas Odziena miestelyje. Čia stovi Odziena dvaras pastatytas neogotikos stiliaus maždaug 1850 m. istoriniame Vidzemės regione. Dvaras sudegė 1905 m. per gaisrą. Buvo dalinai atstatytas.
Nuo Sausneja sukame vingiuotu žvyrkelio keliuku tarp kalvų link gyvenvietės Vestiena. Nuo čia iki mūsų kelionės tikslo vos 8 km. Vingiuotas žvyrkelio kelias mus veda tarp kalvų ir miškų. Keletas minučių kelio ir mes jau žvelgiame į apylinkes nuo Gaizinio kalno (Gaizinkalns). Gaizinio kalnas - tai aukščiausia Latvijos reljefo vieta, jo aukštis siekia 312 m virš jūros lygio. Yra pažintinis takas maždaug 2 km ilgio. Eidami šiuo taku, Jūs užlipsite į aukščiausią Latvijos kalną – Gaizinio kalną, kirsite kalno viršūnę (~ 1 km) ir galėsite stebėti vaizdingą panoramą, kuri atsiskleidžia į visus keturis kalno šlaitus: „Damų rojų”, „Vakarų šlaitą”, „Mažąjį Golgatą” ir „Golgatą”. Takas randasi gamtos parko ,,Gaizinio kalnas" teritorijoje. Nors laikas bėga greitai, bet mes neskubame važiuoti atgal. Vaizdas nerealus, padarome keletą nuotraukų. Pakalbiname brolį latvį, kuris čia atvykęs su KTM LC8 motociklu. Lengva pauzė, užkandame, atsigeriame ir dairomės kito kelio namų link.
Nuo Gaizinio kalno pasukame trumpiausiu keliu per mišką tiesiai į P81 kelią. Toliau judame asfaltuotu keliu Rygos kryptimi. Kelias puikus, transporto nedaug. Aplinkui pasakiškas gamtos grožis, kalvos, miškai o kalvų papėdėse tyvuliuojantys ežerai. Pravažiuojame miestelius Vestiena, Ergli, Taurupe, Keipene, Ledmane ir prie Kegumo pasiekiame vėl Dauguvos upę. Trumpa pauzė degalinėje ...užkandame patys ir savo plieninius žirgus pagirdome. Kegumo HE užtvanka eismas intensyvesnis, nėra laiko, kada foto daryt, drauge su automobilių kolona pervažiuojame į kitą upės krantą ir toliau judame upės pakrante Rygos kryptimi. Trumpas sustojimas prieš Rygos HS pasižiūrėti į užtvenktą Dauguvos upę.
Kad ir koks puikus oras bebūtų, bet laikas bėga kaip pašėlęs... dar kart permetame akimis žemėlapį, apsitariame dėl maršruto ir judame Šiaulių kryptimi. Paskutinis mūsų sustojimas –Jelgava. Mūsų dėmesį patraukia Jelgavos rūmai. Rūmai pastatyti dešinėje pusėje siaurame pusiasalyje tarp Lielupės ir jos senvagės Driksnos. Įžymaus Rusijos dvaro architekto Frančesko Bartolomeo Rastrelio pastatyti rūmai yra vienas iš nedaugelio Kuršo-Žiemgalos hercogystės (1562-1772 m.) sostinės pastatų, išlikusių iš 1944 m. sugriauto miesto.
Kadangi, laikas mus spaudžia, važiuojame tiesiai A8 keliu į Lietuvą. Stabtelime tik prie Meškuičių. Atsisveikiname su Karoliu ir dviese grįžtame į Šiaulius.
Taigi nuvažiuota buvo tą dieną smagių, malonių ir gerų įspūdžių kupinų 542 km.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
2013 Liepos 30 00:49 redagavo Dariusss 2013 liepos 29 22:05 "WBR" _Wild Bike Riders