Motomanų Diskusijos » Bendrosios diskusijos » Nacionaliniai posūkių įveikimo ypatumai... Papilstom...

| 2006-06-02 DaviD | 16/9666 žinut.
 
 


 
Keliauninkas
500cc ***
#1    

Nacionaliniai posūkių įveikimo ypatumai... Papilstom...

taigis-prisiskaitem straipsniuku visokiu apie vaziavimus posukiuose, bei juose tykojancius pavojus, bei klaidas. Taciau butu idomu suzinoti kiekvieno nuomone-apie jo CURVES iveikimo strategija, specifika... As kaip dar nemokantis vazhiuoti - tai nuolat vaizduoteje turiu nusipieshes linija, kuri yra per pati vaziuojamosios juostos viduri bei stengiuosi ta trajektorija vaziuoti, taciau... taciau taciau taciau... Kaip besistengiu-nuolat posukis "imasi" arciau vidinio posukio radijuso (vos ne isvaziuojama i priespriesinio eismo juosta), kas ypac neigiamai atsiliepia-jei staiga i tave is uz aklino posukio atlekia automobilis prieshprieshais (kalbu apie eisma, kai kelias turi po viena eismo juosta i kiekviena puse). Kaip zhinia - "gazo" numetimas posukyje gali pasibaigti poilsiu salikeleje. Neverta kalbeti apie minimalu greiti posukyje, idant ishlauzhti ji teisinga trajektorija, taciau kokie, kolegos, jusu iveikimo niuansai (?)
P.S. Bukit atsargus posukiuose... (h)
2006 Birželio 2 14:23 Koks skirtumas - kas tarp koju (ciopas ar britva), jei sergam ta pacia liga... Motoliga...
Donoras
1100cc *****
Avataras
#2    

Iš savo "gausios" patirties :D nevažiuokit į posukį užgulę stabdžių (!) (-) (-) kiek spėjau pristabdyt tiek, o po to jau kaip Dievas duos (+)
2006 Birželio 2 14:27 Tiesiog Devis.
green frog team.
It's not how you look on your bike, it's how you ride your bike.
Praktikas
1100cc *****
Avataras
#3    

jei matau, kad sunkiai įsipaišau į posūkį, tai aš bent jau stengiuosi išnešt masę į šoną ir smarkiai užlaužt mocą. Paprastai padeda, tik patartina daugiau minti ant išorinės pakoikės, tada mocas eina stabiliau. Nes daug kas daro klaidą - stabdo ir verčia mocą, o pats negula...
2006 Birželio 2 15:47 ZX10R '06
Keliauninkas
500cc ***
#4    

Citata:
Cituoju: Liūtas
jei matau, kad sunkiai įsipaišau į posūkį, tai aš bent jau stengiuosi išnešt masę į šoną ir smarkiai užlaužt mocą.


-ta prasme-guliesi labiau drauge su motu? Tai tas minimas ant pakoikes tarsi stabilesnis sukibimas labiau gulant? :V
2006 Birželio 2 16:01 Koks skirtumas - kas tarp koju (ciopas ar britva), jei sergam ta pacia liga... Motoliga...
Praktikas
1100cc *****
Avataras
#5    

ta prasme, pernešu masę į pasvirimo pusę, kad mažiau reiktų lenkt mocą, nes taip sukibimas geresnis, o jei sumėto - neini iš karto ant šono.
2006 Birželio 2 16:14 ZX10R '06
Kuvaldaliotas
2200cc *******
Avataras
#6    

Visada prieš posūkį pristabdau varikliu (2 pavaras į apačią numetu). Posūkyje visada stengiuos važiuot pastoviu greičiu, o iš jo jau išvažiuojant pasuku rankeną. Bet maloniausia tai pedagoginio žiede guldyt :) Ir šiaip, tai dar malonesnis dalykas yra countersteeringas (sukimas vairo į priešingą posūkiui pusę) (y)
2006 Birželio 2 16:48
Optimistas
900cc *****
Avataras
#7    

o man tai sunku priprasti su demferiu dabar i posukius paisytis :( su kawa tai kai su dviraciu nueidavau, o suskis - sunkiau kazkaip :V pasikeitus padanga - reikalai biski palengvejo :)
2006 Birželio 2 16:50
Optimistas
1100cc *****
Avataras
#8    

Citata:
Cituoju: Suzis
o man tai sunku priprasti su demferiu dabar i posukius paisytis :( su kawa tai kai su dviraciu nueidavau, o suskis - sunkiau kazkaip :V pasikeitus padanga - reikalai biski palengvejo :)

O kas kitaip su tuo demferiu posukiuose?
2006 Birželio 3 00:29 '06 GSXR 750
Praktikas
1100cc *****
Avataras
#9    

suzi, sužemink truputį priekį, pamatysi kaip bus geriau, nes demferis šiek tiek sulėtina vairavimą "įklampina", todėl labai sveika padaryt šiokį tokį oversteeringą, kuris ir atsiranda kokį 10 mm nuleidus priekį per tiltelius iškišant štokus aukštyn. Mano tai net per aštrus dabar, nežiūrint sukietinto demferio, nes aš apie 20 mm nuleidau ir dar spyruokles atlaisvinau, tai realiai apie 40 mm susėdo priekis, o kad nebūtų per minkštas - 50 mm šakių tepalo lygį pakėliau. Šitą reikalą ne iš piršto išlaužiau, o ilgai knisau nete apie tai info.
2006 Birželio 3 16:54 ZX10R '06
Piktoji
1000cc ******
Avataras
#10    

mane moke i posuki ivaziuojant ziuret i taska kuriame turi isvaziuot is posukio - lengviau gula maziau parkiu. greiti aishq reikia pasirinkt teisinga. ir svarbiausia situ punktu nepamirst, nes i ta taska ziuret atsimenu 1 is 1000 posukiu :D
2006 Birželio 3 18:36 "kas yr?" - PIKTOJI IZ BIAK.
Cafe-racer'is
900cc *****
Avataras
#11    

1. mieste per daug pavojinga ir lengvabudiska mokintis extremaliai isimineti posukius. tragiskai skiriasi miesto vazinejimo ypatumai su ziediniais kurie aprasomi belekur.
2. ismokstame nevazinejamoj vietoj,aikstelej ar trasoj guldyti ar imti posukius, o tada bandom juos pritaikyti/konvertuoti mieste, kas ir sunkoka ir rizikinga.
3. mieste visiskai nereikalingi ziedinio vazevimo igudziai nes jie negelbsti gyvybiu, neduoda tasku ar sekundziu, kurkas efektyviau yra "sodininku" apvazievimo, durniu isvengimo ,duobiu eliminavimo ir smelio baime posukiuose ir t.t. kas neturi nieko bendro tarkim su ziedinem posukiu trajektorijom. :D :-)
4. vienas dalykas yra guldant paslysti ziede o kitas mieste. isvis nesuvokiu kam mieste visatai ;) yra begale kitu dalyku reikalingu isgyventi nesibaigianciame aklu masinu vairuotoju sraute, savisaugoj uzkisinejamuose, manevravime tarp auto, bei intuitivaus prognozavimo kitu vairuotoju elgesyje.....
5. tingiu toliau rasyt :*
2006 Birželio 4 19:24 Motociklu Remontas
Auksaburnis
1100cc *****
Avataras
#12    

Citata:
Cituoju: Ziurke
1....5.


Pritariu. :-)
2006 Birželio 4 23:34 Mune
Optimistas
900cc *****
Avataras
#13    

Liutas - priekis pas suski jau pazemintas, tie stokai issukti pakankamai daug manau ~1.5 - 2cm :V (nors nezinau kur ju riba) as tai jau kazkaip pradedu priprasti, bet kai tik uzsedau tai... :O labai jautesi letesniame vaziavime, apsisukinejant...
2006 Birželio 4 23:36
Opozitas
400cc ***
#14    

Gal ir kvaila klausima užduosiu, bet kiek skaičiau visuose temose taip ir neišsiaiškinau kas tas "demferis" (v) tokiu moto žinovas nesu :-]
2006 Birželio 5 01:25 Mindaugas
Dnepr MT-11
Narys
125cc **
Avataras
#15    

Citata:
Cituoju: mindazzz
Visada prieš posūkį pristabdau varikliu (2 pavaras į apačią numetu). Posūkyje visada stengiuos važiuot pastoviu greičiu, o iš jo jau išvažiuojant pasuku rankeną. Bet maloniausia tai pedagoginio žiede guldyt :) Ir šiaip, tai dar malonesnis dalykas yra countersteeringas (sukimas vairo į priešingą posūkiui pusę) (y)


Sukimas vairo į priešingą posūkiui pusę - patį motociklą neša į išorę. Posūkio įveikimo radiusas padidėja. Taip kad ne visais atvejais gerai.
2006 Birželio 5 10:21 Er šešts manekenskas
Keliauninkas
500cc ***
#16    

Ziurke: ash seip mieste beweik niekad nevazhineju- o keliauju tarpmiestiniais keliais... Kaip Trakai -aukstadvaris, trakai vievis ir pan. ir t.t.
Mieste jei kada ir bunu-tai bunu ypac atsargus ir atidus-nes ten man nepatinka vazinetis tarp visokiu bukaprociu, kaip antai-ana savaite is salutinio vienas idiotas ishshoko palei nosi su alfute164 ir "OL" zenklu-bande gal pasipikiravot priesh salia sedejusia tiolka ar ka, nes stovejo salutiniam ir tikrai mane mate-tik tada nere kai davareu prei pat jo (-) (ff)
2006 Birželio 5 11:46 Koks skirtumas - kas tarp koju (ciopas ar britva), jei sergam ta pacia liga... Motoliga...
Cafe-racer'is
900cc *****
Avataras
#17    

'ziediniai' pasilakstymai tarpmiestineis keiais baigiasi seip nelinksmai, neminesiu neseno "sportininko" mirties aplinkybiu....
ziedas yra ziedas, neturi nieko bendro su kasdieniu vazinejimu, tai yra as turiu omeny kad nu niekaip negalima lyginti specu inete aprasomu vazevimo subtyllybiu su miesto vazinejimu ;)
galu gale rasei "papilstom" ;)
taigis vienas senas patarimas is sulomintu kaulu rinkinio- praktika, praktika, praktika + amzinas baimes jausmas ;)
(z) (t)
2006 Birželio 5 22:09 Motociklu Remontas
Praktikas
1100cc *****
Avataras
#18    

Aš tai turiu nenugalimą žvyro baimę.... Niekaip jos negaliu įveikt. :) Nors mano nuomone, tai paprastam kely yra geriausias variantas - motociklininkas su žiedininko įgūdžiais ir didele kaip Žiurkės baime :)

Tai vat apie tuos įgūdžius mes čia ir pasipilstom :-)
2006 Birželio 5 23:01 ZX10R '06
Keliauninkas
500cc ***
#19    

...taaaaip-praktika praktika... Daug jos dar truksta :V
Beje Liutas: pas mane irgi zvyro ir nuskusto asfalto nenugaleta baime... Vat pries kelias dienas miniau 2 km zvyrkeliu-tai tikrai jausmas nekoks :( O nuskustu asfaltu irgi jausmas nepakatojamai baisokas, kai moto sikna i shonus "plaukioja"...
Anyway, kalbant apie posukius, nesiruosiu lakstyti akis isdeges tais uzmiescio keliais (na tiesiojoj spusteliu su protu), bet norisi ir ne vezlio zingsiu iveikti curves'us, taigis ir uzvedziau tema,- ne kame slypi pavojus, o kaip kolegos, nepamete galvos, juos iveikineja... Tsakant-kiekvieno strategy ir philophy ... (h)
2006 Birželio 6 11:37 Koks skirtumas - kas tarp koju (ciopas ar britva), jei sergam ta pacia liga... Motoliga...
Kuvaldaliotas
2200cc *******
Avataras
#20    

Sukimas vairo į priešingą posūkiui pusę - patį motociklą neša į išorę. Posūkio įveikimo radiusas padidėja. Taip kad ne visais atvejais gerai.

ne. kaip tik daug greiciau paguldysi i posuki. ta tema daug rashliavos yra. o pagrindinis dalykas kodel taip vyksta, parastas, ratas yra giroskopas. cia pasireiskia giroskopines jegos, precesija. fizika vienu zodziu.

http://www.msgroup.org/TIP048.html
2006 Birželio 7 20:29 if you don't ride in the rain, you DON'T ride

Barry Sheene is in heaven watching us suck.
Pašėlęs
1200cc ******
Avataras
#21    

Na kaip kas tas baimes įvardija. Jeigu Liūtas sako, kad pas jį žvyro baimė, tai pas mane smėlio fobija, nes kai važiavom kartu apie Kauną aš kiekvieną pasmėliuotą posūkiuką kuo atsargiau stengdavaus įveikt, o Liūtas nė nemirktelėdamas pravažiuodavo. Kadangi teko pajusti ir priekio ir galo slydimą ant smėliuko, tad tikrai man tas nepatinka. Jau geriau ant nuskusto asfalto. Ten tik uodegą šiek tiek nešioja, bet kai su dviračiu tai buvo mano pomėgis, tai čia per didelio diskomforto nejaučiu.
2006 Birželio 7 21:47 Gimę skraidyti mašinomis nevažinėja.
Gatvinis
600cc ****
Avataras
#22    

Teko neperseniausiai paguleti :( Kadangi neseniai vazineju tai pries posuki visada pristabdau gerokai vis dar isivaizduoju kad posuki zvyriuko uzsilike nuo ziemos ir kai dar igudziu mazai labai jau bijau paguldyt dar karta (s) Zvyro fobija isivyste :D
2006 Birželio 7 22:06 -
Optimistas
500cc ***
#23    

Prisikaičiau apie counter-steering'ą ir likau apakęs (z) Kai dabar įsigilinu, iš tiesų ką aš su kukliais savo vairavimo įgūdžiais darau, tai tiesiog guldau motociklą ir negalvoju į kurią pusę tuo metu sukasi vairas. Bet papuolus į ekstremalią situaciją priešingai šiam principui veikiantys savisaugos instinktai gausiai pakenktų - instinktyviai suktum vairą nuo kliūties, o motociklas visai negultų į tą pusę kurią tau reikia... Pasirodo reikia savo smegenims įkalti kai kuriuos neįtikėtinus fizikos dėsnius - treniruotis.
2006 Birželio 7 22:41 Night
Suzuki GSX 750 F '02
[Kaunas]
Narys
125cc **
Avataras
#24    

Citata:
Cituoju: CerBeR
Sukimas vairo į priešingą posūkiui pusę - patį motociklą neša į išorę. Posūkio įveikimo radiusas padidėja. Taip kad ne visais atvejais gerai.

ne. kaip tik daug greiciau paguldysi i posuki. ta tema daug rashliavos yra. o pagrindinis dalykas kodel taip vyksta, parastas, ratas yra giroskopas. cia pasireiskia giroskopines jegos, precesija. fizika vienu zodziu.

http://www.msgroup.org/TIP048.html


Ne apie tai kalba. Įsiskaityk.
Pradėti posūkį yra viena, tam reikia trumpai suktelt vairą į priešingą pusę. Čia būtinas veiksmas.
Countersteeringas - kai pastoviai posūkyje prilaikai vairą priešingai posūkiui (nu ne rašytojas, tiksliai čia žodžiais neišsireikšiu). Tokiu atveju yra dvi grėsmės: pirma - per daug stipriai užlaikysi vairą, atsiranda high side tikimybė, antra - posūkio įveikimo radiusas padidėja dėl tos pačios fizikos.
Teorijas man nekišk, pradėjau nuo teorijos, ją atidžiai perskaičiau ir sėkmingai naudoju praktikoje.
Kai keliais braukysi asfaltą, tada gerbiamas kolega ir galėsi mokinti.
2006 Birželio 8 10:01 Er šešts manekenskas
Piktoji
1000cc ******
Avataras
#25    

vito labai jau pasikelusiai paaiskinai. ne visi gi i zieda vaziuos slaideriu gadint. dauguma cia besilankanciu miesto asfalto vaikai..
2006 Birželio 8 10:45 "kas yr?" - PIKTOJI IZ BIAK.
Narys
125cc **
Avataras
#26    

Citata:
Cituoju: NIDA
vito labai jau pasikelusiai paaiskinai. ne visi gi i zieda vaziuos slaideriu gadint. dauguma cia besilankanciu miesto asfalto vaikai..


Kitaip lietuvaičiai nesupranta. Tenka su pavyzdžiais pagrįsti.
Ir ne apie žiedą buvo šneka. Apie veiksmą, kuris naudojamas tiek mieste, tiek ir žiede.
2006 Birželio 8 10:57 Er šešts manekenskas
Auksarankis
600cc ****
Avataras
#27    

Ypač gerai pritaikomas važiuojant su liulka (y) :D
2006 Birželio 8 11:04 Kawasaki Brute Force 750 4x4i
Kuvaldaliotas
2200cc *******
Avataras
#28    

Countersteeringas - kai pastoviai posūkyje prilaikai vairą priešingai posūkiui

prie didelio greicio tu kitaip ir nepavaziuosi. kodel ? pasiskaityk kas yra giroskopas ir kokios jegos ten veikia.
2006 Birželio 8 18:50 if you don't ride in the rain, you DON'T ride

Barry Sheene is in heaven watching us suck.
 




P
A
T
K
P
Š
S
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17