Motomanų Diskusijos » Kelionės ir poilsis » 2000 km per Lietuvą, Latviją ir Estiją

| 2015-06-20 Seennis | 27/9177 žinut.

Puslapiai: 12

#1   +11

2000 km per Lietuvą, Latviją ir Estiją

Taip, kol dar įspūdžiai neišblėso, jais ir pasidalinsiu.
Ilgai galvojom kaip ir kur čia išvažiavus. Kadangi tai pirma mūsų tolimesnė moto kelionė, nusprendėm pradžiai pasirinkti kokį artimesnį maršrutą (nors pirma norėjom varyti į kokius Slovakijos kalnus). Pasitarę galiausiai nusprendėm apsukti ratuką aplink Latviją ir Estiją, važiuojant pagrinde pajūriu ir aplankant sostines bei Saaremo salą.

Važiuojam du motožmogai, aš ir mano draugė. Motociklas Suzuki V-Strom 650. Toliau trumpai apžvelgsiu kiekvienos dienos įspūdžius, pabandysiu paskaičiuoti išlaidas ir pan.

1-a diena. Pajudam iš Klaipėdos 8.30 ryte. Važiuojam per Liepoją. Rytas, saulutė šviečia, o bet tačiau perdaug nešildo. Stojam, traukiam lauk aprangos pašiltinimus, maunamės pošalmius. Bet kai jau įsidienojo, oras atšilo ir važiuoti tikrai pakankamai smagu. Pirmi ~200 km kažkaip labai greitai įsiveikė, važiavimas smagus, rinkomės, aišku, ne magistralinius kelius, o miškais, kaimais, bažnytkaimiais ir panašiom gražiom vietovėm. Šiaip, tiesą pasakius, ilgos atkarpos puikaus kelio, kur gali spaust drąsiai ir nebijot, kad koks žalias išlįs. Ir automobilių visiškai tik vienas kitas. Tai va, per Liepoją važiavom link Venspilio, už jo stojom Kolkoj (Kolkasrags). Šiaip įdomi vieta, bet tikėjomės šiek tiek daugiau. Tai šiauriausias Latvijos taškas, toks savotiškas kampas/iškyšulys, iš abiejų pusių skalaujamas Baltijos jūros. Gražu pasižiūrėti. Vieną kartą :) Dar buvo pakilęs vėjas, tai irgi per daug vaikštinėti nesinorėjo pajūriu. Traukiam toliau link. Šiandienos tikslas - Ryga. Iš Kolkos pajudam link Jūrmalos, irgi tiesiog pravažiuojam. Sustojam pakeliui pavalgyti. Rygoj buvom apie ~18 val. Buvom užsirezervavę viešbutuką. Ten nusiprausiam, susinešam mantą ir traukiam į senamiestį. Pasivaikštom, paslampinėjam, pabimbinėjam, pavalgom ir varom miegoti. Šiandien nuvažiavom 480 km.

2-ia diena. Atsikeliam, papusryčiaujam, susitepam grandinę ir minam į kelią. Šiandienos tikslas – Talinas. Išvažiuojam apie 9 ryte. Saulė šviečia, oras puikus. Estiją pasiekiam labai greitai. Estijoj nustebino kelių kokybė. Turbūt koks 90 procentų kelių visiškai nauji, lygūs kaip stiklas. Važiuoji ir kaifuoji. Važiuojam greitai, pasimėgaudami vaizdais. Kelias ir atkarpa iki Tartu – tiesiog ideali. Aišku, įvažiavus į Tartu užplaukė toks neaiškus, įtarimą keliantis debesėlis juodas. Sustojam pavalgyti. Kol pavalgėm, tas debesėlis pasidarė dar įtartinesnis, kaip ir lašnoti pradėjo, bet baisiau, kad pakilo didelis vėjas. Pilnai pakrautą mocą su dviem žmonėm mėtė vėtė po kelią kaip žaislinį. Žiauriai sunku vairuoti, laikai iš visų jėgų. Nepilnai 200km važiavom beveik 4 valandas. Kažkoks košmaras. Daug stojom pailsėti ir pasišildyti. Atvarėm į Taliną pikti, pavargę, sušąlę. Gerai, kad bent svečių namų šeimininkė pasitaikė žiauriai faina, draugiška ir miela (tikrai rekomenduosim visiems, važiuojantiems į Taliną. Bet apie nakvynes paskui). Pakėlė nuotaiką. Palindom po dušu, šildėmės, kol baigėsi vanduo karštas :D Atšilom, nuotaika pasitaisė, atsigėrėm kavos, pasiklausinėjom šeimininkės, ką ir kaip pažiūrėti ir išvarėm Talino pamatyti. Nei vienas mūsų nebuvo buvęs ten. Iš tiesų, fantastiškai gražus miestas. Ryga, tarkim, tai tokia „lietuviška“, o va Talinas – kitas reikalas. Iškart skandinavija kvepia. Toks pedantiškai sutvarkytas miestas. O jau architektūra... kvapą, amą ir žadą atima. Išnaršėm senamiestį, pasivaikščiojom, apsiseilėję abudu, pavakarieniavom ir apsikaifavę važiavom iki guesthouse‘o. Grįžusiems šeimininkė liepė „motorcaikl“ palikti vidiniam, užrakinamam kiemely. Mes, aišku, per daug neprieštaravom. Pilni įspūdžių einam miegoti. Šiandien nuvažiavom 430 km.

3-a diena. Išmiegam, ryte pavalgom skanių šeimininkės pusryčių, padėkojam už puikią viešnagę, padovanojam lietuviško alaus ir minam toliau į kelią. Šiandienos tikslas – Saaremo sala. Išvažiuojam puikiu oru, taip laimingai iriamės į priekį vingiuotais, stiklo lygumo keliais, iš abiejų pusių gerai saugomais miškų. Važiuoji ir širdis džiaugiasi :) Važiuojant pro Padise miestelį, užmatom gražiai sutvarkytą dvarą kažkokį, parką ir pan. Pamatom, kad ten ir kolegų motožmogų pristoję. Stojam ir mes. Pasirodo, ten dar ir 13 amžiaus vienuolynas, vėliau paverstas tvirtove, stūkso. Tikrai super vieta, įspūdinga. Iš vienuolyno likę griuvėsiai, bet galima visur landžioti. Mano draugė, aišku, taip ir padarė. Išnaršė kiekvieną centimetrą. Man, žinoma, teko eiti iš paskos... Tikrai įdomu ir yra į ką pažiūrėti. Dar – nemokama visiškai, nėra turistų. Kaip nekeista, nei vienos šiukšlės. Nu net kancaro nepamatysi. Iškart galvojom, kaip pas mus būtų tokioj nemokamoj ale pily – jau gulėtų krūva bomžų su savo „monikutės naktim“, apsivertę šiukšlėm ir vaikytų turistus. Na, kita kultūra, nei pas mus, nieko negali sakyti. Taip ten pasifotkinę, pasivaikščioję, pasigrožėję gražiais istoriniais vaizdais, sėdam ant Bitės ir riedam toliau. Jau visai netoli kelto užmatom dar kažkokį apleistą, apgriuvusį dvarą, sustojam kelioms minutėms, taip sakant pirikūrui, ir judam toliau. Kuo arčiau jūros, tuo ir vėjas kyla. Ir debesai tokie nejaukiau juodi... Kažkaip visą kelionę sėkmingai bėgam ir aplenkiam lietų. Tai va, atvarom prie kelto, sako, jog sekantis tik 16 val (dabar 13.30). Nelaukiam, sukamės atgal, važiuojam 80 km prie kito kelto, iš kurio keliamės tiesiai į Saaremo salą (mat prieš tai norėjom dar į kitas salas nuplaukt). Ten sumokam 8,20 eurų už du žmones ir mocą. Kelionė trunka 25 minutes, veikia kavinės, kavos, arbatos ar stipriau, užkąsti tikrai galima.
Jau ir vakarėja po biški. Darom ratuką pajūriu iki hostelio savo. Nu gražu, ką čia ir bepridursi. Sustojam prie jūros, kažkokiam kempinge. Palapkes grynai prie pat vandens gali statytis, yra medinės budelės tokios, dušai, tualetai ir pan. Prisegtas kainynas – žmogui kempingas 2 eurai, palapkei 2 eurai, šašlykinės naudojimas 2 eurai ir pan. Dušai, tualetai nemokami. Bet labiausiai nustebino, jog šalia prikalta tokia kaip ir dėžutė, ant kurios parašyta, kad po viešnagės pinigėlius mesti ten, perskaitę kainyną. Iškart įsijungė lietuviškas mąstymas, ir galvojam, kad pas mus tikrai taip nepraeitų :)

Lekiam toliau. Nuo čia jau prasidės mūsų kelionės nesklandumai. GPS‘o atvesti prie planuotos nakvynės vietos randam tik užrakintas duris. Skambinam nurodytu telefonu, jokio atsakymo. Beldžiamės, einam ratais aplink namą, irgi nieko. Apvažiuojam porą ratų aplink kaimą, daugiau išvis jokio guesthouse‘o nėra, tikrai ten pataikėm. Žodžiu, jokio atsakymo, o vakarėja, esam pavargę. Jungiam internetą, booking.com, ir ieškom kitos nakvynės. Randam pagrindiniame Saaremo mieste, Kuressaare, nakvynę, 10 eurų pigiau, pačiame senamiestyje, su spa, baseinu, pirtim ir pan. Jamam. Pasibėdavoję viešbučio receptionist‘ei, nusiprausiam ir apeinam senamiesty. Nusiprausiam, einam miegoti. Viskas baigėsi gerai. Šiandien sukorėm 370 km.

4-a diena. Tikslas – Sigulda. Visą vakarą ir naktį prie lango buvo įsitaisiusi žuvėdra, kuri vis šaukėsi mano draugės... (draugė labai jų nemėgsta ir vis sako, kad žuvėdros ją persekioja. Matau dėl ko :) ) Visą naktį pralijo, atsibudus ryte vaizdelis nepasikeitė – toliau pila. Iškart susinervinom. Nuėjom pasipirtint ir į baseiną ryte, papusryčiavom ir į kelią. Kolkas nuotaikos nekokios, nes tokiu oru visiškai jokio noro kažkur dar vaikščioti ir žiūrėti. Planavom aplankyti dvi Saaremo pilis, viena iš kurių visai čia pat, už kampo, Kuressarės pilis. Tiesiog nuėjom, apėjom ir išvažiavom. Jokio malonumo. Šalta, lyja ir nežmoniškas vėjas. Važiuojam atgal link kelto, šįkart važiavimas gaidiškas, vėjas belenkoks ir dar lyja. Už keltą vėl sumokam 8,20 euriukų, pasišildom kelte su arbatos puodeliais, maudamės atgal savo „gandonus“, ir iriamės pikti link Siguldos. Kelias atrodo nežmoniškai ilgas. Mano kojos kiaurai permirkusios visą kelią, klynas, kažkokiu būdu, irgi kiaurai permirko. Malonumas menkas. Draugės pirštinės šlapios, visa kita, lyg ir sausa. Karts nuo karto sustodami degalinėje ar pavalgyt, pasišildom, paburbam vienas kitam, ir keliaujam toliau, negalėdami sulaukti sausų drabužių ir karšto dušo. Atkeliaujam į Siguldą. Labai gražios apylinkės. Gaila, kad viską gadina tas sušiktas oras. Jokio džiaugsmo. Atvarom į kaimo turizmo sodybą, įsikūrusią labai gražioje vietovėje. Yra prūdas, su antimis, keli namai. Nulipus nuo moco matom šeimininkų Yamaha. Motožmogus. Gerai. Pasitikusi šeimininkė pamatė mūsų mocą, sako – o, mano vyras moto fanatikas. Šnektelėjom, prižadėjo, kad jos vyras vakare pas mus su bonke būtinai ateis :) Galvojom kur įmanoma pasidžiauti sušlapusius drabužius. Deja, nieko panašaus į elektrinį radiatorių ar elementarų gyvatuką neradom... Šiaip netaip atšilę kojas ir rankas išvarėm pasivažynėti po apylinkes, pavalgyti. Lietus nustojo, nuotaikos pasitaisė visai. Prisipirkom alaus ir degustavom kambary. Pavargom šiandien. Per lietų ir audrą šiandien įveikėm 380 km. Žiauru.

5-a, paskutinė diena. Šiandien jau judėsim link namų – Klaipėdos. Atsibundam. O bet tačiau, nuotaika labai greitai sugenda vėl išvydus lietų. Nu kas per nesąmonė. Kažką kažkur netaip darom, kad per tris šalis paskutines dvi dienas lyja ištisai. Reiks susimąstyti. Nuėję pusryčių, sutikom jau patį šeimininką. Labai malonus žmogus. Išvydęs mūsų veidus ir žinodamas, kad laukia mūsų kelionė su mocu dar, sako – good morning! Ir juokiasi :D Šiek tiek apsikeitę moto patirtimi (kurios pas mus dar labai nedaug), renkamės šmutkes ir vėl nieko nepamatę, ką buvom suplanavę, nusprendėm važiuoti tiesiai namo ir nebesinervinti. Yra kaip yra, nieko nepadarysi. Bet į Siguldą tikrai irgi dar norėtumėm grįšti. Juo labiau, kad nėra taip jau toli. Nusprendėm važiuoti per Šiaulius. Lyja protarpiais, bet bent jau nebėra to siaubingo vėjo. Viena blogybe mažiau. Pasiekę Lietuvos sieną, visgi, jaučiam savotišką palengvėjimą. Davę vienas kitam žaibą, važiuojam lietuviška žemele. Kiap ten bebūtų, pas mus vistiek geriausia :) Įvažiuojam į Šiaulius, ir kaip tyčia toooooks juodas debesis ir taip pila. Nors verk. Sustojam kultūros ir pramogų sostinėj pavalgyti ir pralaukti, kol „debesėlis“ nueis. Nuėjo. Riedam toliau, oras po truputį taisosi, nusimaunam savo lietaus gandonkes, susiskambinam su šeima ir draugais. Gyvi, sveiki, neužsimušėm :) Per Rietavą labai greitai pasiekėm Klaipėdą, ir štai jau namai namučiai mylimiausi.

Tai va, trumpai apibendrinant viską, tai buvo mūsų pirma moto kelionė. Patiko, pavyko. Aišku, iš penkių dienų paskutines dvi oras buvo visiškai košmariškas, todėl pabaiga ganėtinai nenusisekusi, bet reikia ir tokios patirties. Ką planavom, daug ko nepamatėm, bet pamatėm nemažai to, ko nebuvom planavę. Savotiškai išsilygino. Mokomės iš klaidų. Supratom, jog būtinai reikia lietaus pirštinių ir ant batų konors.

Skaičiai:
Nuvažiuoti ~2000 km. Sunaudota 87 litrai kuro. Vidutinės kuro sąnaudos – 4,35 l šimtui km. Iš Klaipėdos išvažiavom pilnutėliu kuro baku.

Vidutinė nakvynės kaina ~30 europietiškų. Miegojom visas keturias naktis viešbučiuose arba svečių namuose, tryjuose iš keturių buvo įskaičiuoti pusryčiai. Visuose atskiri dušai.

Pirma nakvynė Rygoje Conference Hotel Tomo www.tomo.lv. Kaina su pusryčiais dviems žmonėms 33 eurai.

Antra nakvynė Taline Dominika Guesthouse www.booking.com/hotel/ee/dominika.lt.html Labai faina šeimininkė, tikrai rekomenduojam. Viskas švaru, tvarkinga, gavom kambarį su terasa, tiesiai po ja galėjom pasistatyti mocą. Saugu, švaru, gražu, jauku, tvarkinga. Vieni pliusai. Kaina 30 eurų.

Trečia nakvynė (po to, kai mus apmovė) Kuresaare‘je Arensburgi Külalistemaja arensburg.ee/kulalistemaja Irgi rekomenduojam. Apsistojom svečių nemuose, ne viešbutyje, kuris randasi kitoj gatvės pusėje. Nebrangu, yra SPA ir pan. Vienintelis minusas, kad tai vienintelė mūsų nakvynė, kurioj nebuvo įskaičiuoti pusryčiai. Bet radom kur pavalgyti. Kaina nakčiai dviems žmonėms 31,50 eurų.

Ketvirta nakvynė Siguldoje, Guesthouse Līvkalni www.booking.com/hotel/lv/livkalns.lt.html Šeimininkas - motožmogus. Iškart pliusas :) Tik nėra gyvatuko. Tuo metu tai buvo didelis minusas mums. O šiaip graži aplinka, ramybė, atskiras namukas, skanūs pusryčiai. Super. Kaina nakčiai 38 eurai.

Pietavom/vakarieniavom kavinėse, tam pinigų negailėjom Lauktuves pirkom pagrinde skystas :) Vanna Tallinn, Riga Balsam ir latviškas/estiškas alus vos tilpo į dėžes.

Iš viso išleidom lygiai 500 eurų.

Dar nelabai moku sutvarkyti nuotraukas, kad būtų reikiamose vietose, todėl iškart atsiprašau, kad išmėtytos belekaip.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
2015 Birželio 20 22:39 redagavo Seennis 2015 birželio 20 23:02
#2

Pamirsau dar pridurti, jog padangu visiskai nebeliko 😊 isvaziavom su 2,3 mm o gryzom su -1 ....😊
2015 Birželio 20 23:33
250cc **
#3

Graži kelionė ir gražus aprašymas. Tik ant lietaus nereikia pykti. Nėra blogo oro. Yra tik neteisingas nusiteikimas. :)
2015 Birželio 20 23:35
#4

Na negali buti viskas gerai 😁
2015 Birželio 20 23:39
#5

Neblogos kuro sanaudos, kaip dvisėda ir su krepšiais :)
2015 Birželio 21 00:10
50cc *
#6   +2

Šaunuoliai. Pradžia padaryta. Jei lietus ir nesklandumai neatbaidė, tai sekanti kelionė bus dar smagesnė. Sekmės!
2015 Birželio 21 00:21
Gatvinis
#7

Super! :) as galvoju apie pirma savo isvaziavima kazkur toliau uz Lietuvos, masciau taip pat apie Latvije-Estija. Jei pavyks igyvendint pasidalinsiu ir savo ispudziais :) (y)
2015 Birželio 21 01:28
Gatvinis
#8

2015 Birželio 21 01:29
#9

Sekanti kelione planuojama ir taupomi pinigiukai jau :)
Ji greiciausiai bus Link Cekijos i kalnus :)
2015 Birželio 21 09:59
#10   +4

dėkui seenniui, seennei ir jų bitei už tai , kad savo puikiu pasakojimu prasklaidė šūdiną šio ryto nuotaiką: gėriau kavą, skaičiau ir šypsojausi. kai kojos bus šlapios ir sušalę, vyniokit jas į celofaninius maišiukus ir varykit pirmyn!
2015 Birželio 21 23:03
#11

Paantrinsiu: ir siaip pavaziavus lietuje, labiau pradedi vertinti turima komfortiska gyvenima masinoje be lietaus :)
2015 Birželio 22 08:45 Gyvenimas – tai judėjimas, o judėjimas – tai gyvenimas

be pykčio ;)
2015 Birželio 22 09:57
#14

Ech, paskaitau ir taip baltas pavydas paima... Kad aš savo mergiotę įkalbėčiau tokiai kelionei :d
2015 Birželio 22 12:20 Never take life seriously. No one gets out alive, anyway...
#15

Kelionė (y) o kokios padangos,kad taip greit sudilo? Aš irgi turiu v-strom,kuro sąnaudos taip pat džiugina :)
2015 Birželio 22 12:42
1000cc ******
#16   +1

Cituoju: Myndoza

O tu neikalbinek, nereikia balasto (-) , vienam arba su 1-2 virais geriau (y)
2015 Birželio 22 13:04
#17   -1 / +1

Cituoju: turistux
Cituoju: Myndoza

O tu neikalbinek, nereikia balasto (-) , vienam arba su 1-2 virais geriau (y)

Dar iki siol islikusi atmintyje pries metus patirta akimirka:
Keltas pakeliui I namus po keliones Norvegijoje :S
Sedime prie stalelio, stebime plaukiancias juroje jahtas, aptarinejam ispudzius :S
Pasigirsta nuo gretimo stalelio rekiancios mamos tekstas dukrai: "Ir vel tu su telefonu!!! Sakiau, kad nezaistum!!! Padek telefona!!! Vyre daryk ka nors ar nematai, kad vaikas visa laika zaidzia..... " :E
Mes susizvalgome ir visiems ta pati mintis: "Visdelto kaip gerai, kad buvo ramu 10 dienu!!!" :S :D
2015 Birželio 22 14:32 Gyvenimas – tai judėjimas, o judėjimas – tai gyvenimas

Aš irgi negaliu pamiršt šio akis atveriančio epizodo (y) :-]
2015 Birželio 22 15:10
#19

DainiusM ar bus feministinis pavyzdys ? :)
2015 Birželio 22 15:51 Gyvenimas – tai judėjimas, o judėjimas – tai gyvenimas
Juodulys
1500cc *******
#20

prasidėjo pokalbis ne į temą
2015 Birželio 22 15:58 Honda VFR 800Fi
#21

Dar nebuvo temos kuri nesibaigtu ne I tema :)
2015 Birželio 22 16:04 Gyvenimas – tai judėjimas, o judėjimas – tai gyvenimas
#22

Prisidesiu ir as :D
Kas liecia padangas nezinau kodel jos taip greit nudilo gal del to jog senos kokios buvo uzdetos gal del to .......
Kelis kartus kelioneje pastabdeme ant vyro jog praslystu ratai, tai tose vietose velos net lysti pradejo.....
Gal kas turi pasiulyti kokiu ? :D
2015 Birželio 22 22:09
Prijaučianti narė
50cc *
#23

Chi chi, na taip, kelionė išties buvo puiki, paliko daug gerų įspūdžių :) Dabar, kai jau nuslūgo pyktis ant oro, net pamiršau, kaip tas šaltis jaučiasi :D Tikrai varyčiau vėl, tik šįkart būtų super su nuosavu. O šiaip tai balastu tikrai nesijaučiu. Tikiuosi mano Seennis man paantrins šiuo klausimu (spaudimas spaudimas....) :D
2015 Birželio 23 17:03
#24

Idomi
Tu man niekada nebusi balastu :*
Tu mano ir motociklo sudedamoji dalis ;) Vienas be kito negali buti ;)
2015 Birželio 24 21:24
#25   +2

Cituoju: Seennis
Idomi
Tu man niekada nebusi balastu :*
Tu mano ir motociklo sudedamoji dalis ;) Vienas be kito negali buti ;)

nustokit nes tuoj apsivemsiu
2015 Birželio 25 08:33
#26

Nieko tokio jauni dar (o) Kiekvienas mes pergyvensim VISUS tuos pacius santykiu ciklus (t)
2015 Birželio 25 08:41 Gyvenimas – tai judėjimas, o judėjimas – tai gyvenimas
#27

Na na :)
Papasokokite kokie tie ciklai ? :)
2015 Birželio 25 09:55
600cc ****
#28

Tave domina merginu ciklai ar santykiu? :)
2015 Birželio 25 09:56
#29

Santikiu :)
2015 Birželio 25 10:10
#30

Viskam savas laikas... :) Jei viska zinotum juk butu neidomu gyventi :)
Tai tas pats kai pries perkant motocikla pradetu kazkas aiskinti apie motociklizmo minusus (lietu, muses ant salmo, nubrozdintas ir sulauzytas galunes ir pan.)
Gyvenimas tai ne pliusai ir minusai, o procesas kurio metu tu turi daugiau ar maziau galimybiu juos patirti savo kailiu ... Baigiu folosofija... :)

Gyvenkim, nes gyvenimas yra grazus*

(*- yra papildomu salygu :) )