Motomanų Diskusijos » Remontas » Variklio kompresija

| 2012-08-22 MYCIUS | 13/13198 žinut.
 
 


 
Narys
400cc ***
Avataras
#1    

Variklio kompresija

Kadangi neradau temos, kurioje būtų kalbama konkrečiai apie kompresija, kuriu nauja.

Taigi mano situacija tokia:
kalba eina apie yamaha r1 98metų variklį. Pamatavus kompresija, tiek šaltam, tiek karštam visuose cilindruose po 11bar'ų - lyg ir būtų neblogai, nes tikrai stabėtinai vienoda ta kompresija (jei ir skiriasi tarp cilindru, tai nebent po 0,1-0,2bar), tačiau šito motociklo manuale teigiama, kad kompresija turi būtų 14,5bar arba, min. 13,5bar, kitu atvėju reikalingas remontas.
Mėginau į cilindrus ipilt tepalo (po kokius 2-3ml) ir matuot iš naujo, situacija visiškai tokia pat, nė per 0,5bar nepadidėjo.
Dar galiu pridurt, kad matuojant neatsukus gazo rankenos, kompresija susidaro po 7bar'us. na čia tarp kitko, jog negalvotumėt, kad matavau neatsukęs rankenos.

Dar vienas dalykas, variklis degina tepalus. Mėlyno dūmo nesimato, bet tepalo turiu dapylinėt ir, mano supratimu, gan nemažai: važiuojant ramiai ~200-250ml/1000km, važiuojant gan agresyviai - ~200ml/250km.

Tikiuosi sulaukti jūsų nuomonių ir patarimo, kame čia problema? sudile žiedai/stumokliai/cilindai (nors tokiu atvėju, manau turėtų padidėt kompresija įlašinus tepalo į cilindrus ir matuojant vėl), ar leidžiantys tepalą vožtuvų riebokšliai, ko pasekoje neitin sandariai užsidaro vožtuvai ir praleidžia kompresija? ar visgi, viskas viename ir belieka susitaikyt su tuo, kad šitas variklis jau artėja prie pensijos? :D

Jei pagal simptomus, manot, jog tai problema vožtuvuose, gal verta baigus sezona, imt galva, pakeist voztuvų riebokšlius, pritrint vožtuvus iš naujo ir juos sureguliuot (reguliavimas vyksta "šaibų" metodu, todėl gan brangus malonumas). ar išvis neverta ten kišt nagų ir važiuot, kol važiuoja? :)
2012 Rugpjūčio 22 21:37
Krapštukas
1100cc *****
#2    

Koki tepala naudoji?
2012 Rugpjūčio 22 21:43
Narys
400cc ***
Avataras
#3    

Pavasarį, keisdamas tepalus supyliau Motorex Power Synt 10w50. Po to, kai jau reikėjo dapylinėt, nusipirkau Castrol Power 1 Racing 10w50. Jau antras castrol'io litras į pabaigą eina ši sezona (nuvažiuota ~3500km).
2012 Rugpjūčio 22 21:51
Krapštukas
1100cc *****
#4    

Siaip del kompresijos matavimo per daug nesureiksminciau, teko ir paciam matyt kaip kompresometru rodmenys stipriai prasilenkia su tuo ka raso manuale, nors pats variklis dar tikrai gyvas buvo. Gal kalibravimas anu nekoks.

O nebandei ziuret ar oro filtro deze nera pilna tepalo? Ir pasekt kur alsuoklis keliauja. Gal pro ji ta tepala ispucia.
2012 Rugpjūčio 22 22:03
Narys
1000cc ******
#5   +1  

Tepalai cia ne prie ko, faktas, kad yrja ir nemazai. Jei po 250ml i 1k km, tai cia grubiai litras, o gal net daugiau kai ateina laikas kesit tepalus - tikrai daug. Ir nesitiki, kad melyno dumo nesimato.
Voztuvu gumytes nieko bendro su kompresija neturi, jos kompresijos niekaip neitakoja. Susidevejusiu voztuvu rieboksliu pirmas simtomas melynas dumas vos uzkurus varikli, ypac po ilgesnio stovejimo, o pasilus stipriai debesis gali sumazet,ar net isvis nemest.
Zinoma prasta kompresija gali but ir del ilgai nereguliuotu voztuvu. Gal ir dabar ten tarpas, o gal jau voztuvai apdege ir t.t.
Bet del voztuvu tepalas taip pat nedingsta. Kazkodel logiskiausia mintis visos sitos istorijos, kad jau visam varikliui laikas i uztarnauta poilsi. Arba dedi dideles lesas jo remontui.
Jei variklis nerytu tepalo, ar rytu nezymiai, su kompresija 11 visuose cilindruose sakyciau vaziuok ir pautu nesuk. Faktas, kad ne naujas, bet mates ir su 6 bar vaziuojanti, ir dar puikiai besikurianti motocikla. Labai svarbu, kad kompresija butu vienoda, be dideliu nukrypimu kazkuriam cilindre, tada variklis veikia tolygiai net ir su mazesne kompresija nei reikalauja gamintojas. Bet su tokiais tepalo istekliais tai sitas variantas "nesuk pautu" netinka.
2012 Rugpjūčio 22 22:12
Narys
400cc ***
Avataras
#6    

Oro filtro dežėj kaip ir nėra tepalo. Na galima būtų sakyt taip, jog ten matosi tepalo pėdsakai, bet taip tik parasoję.

Bet nemėginau užvest motociklo žiūrėdamas i tą dėžę/ į tą alsuoklio žarnele, tuo labiau duot apsukų - ryt reikės pabandyt :) pažiūrėt ar nepučia per tą alsuoklį
2012 Rugpjūčio 22 22:19
Narys
1000cc ******
#7   +1  

Gali net neuzsiimt ziurejimu ten, jei pustu tiek per alsuokli, tai ten viskas skestu tepale.
2012 Rugpjūčio 22 22:28
Narys
400cc ***
Avataras
#8    

Citata:
Cituoju: deuce
Tepalai cia ne prie ko, faktas, kad yrja ir nemazai. Jei po 250ml i 1k km, tai cia grubiai litras, o gal net daugiau kai ateina laikas kesit tepalus - tikrai daug. Ir nesitiki, kad melyno dumo nesimato.
Voztuvu gumytes nieko bendro su kompresija neturi, jos kompresijos niekaip neitakoja. Susidevejusiu voztuvu rieboksliu pirmas simtomas melynas dumas vos uzkurus varikli, ypac po ilgesnio stovejimo, o pasilus stipriai debesis gali sumazet,ar net isvis nemest.
Zinoma prasta kompresija gali but ir del ilgai nereguliuotu voztuvu. Gal ir dabar ten tarpas, o gal jau voztuvai apdege ir t.t.
Bet del voztuvu tepalas taip pat nedingsta. Kazkodel logiskiausia mintis visos sitos istorijos, kad jau visam varikliui laikas i uztarnauta poilsi. Arba dedi dideles lesas jo remontui.
Jei variklis nerytu tepalo, ar rytu nezymiai, su kompresija 11 visuose cilindruose sakyciau vaziuok ir pautu nesuk. Faktas, kad ne naujas, bet mates ir su 6 bar vaziuojanti, ir dar puikiai besikurianti motocikla. Labai svarbu, kad kompresija butu vienoda, be dideliu nukrypimu kazkuriam cilindre, tada variklis veikia tolygiai net ir su mazesne kompresija nei reikalauja gamintojas. Bet su tokiais tepalo istekliais tai sitas variantas "nesuk pautu" netinka.


šalto variklio aš nelinkęs gazuot iki dideliu apsukų, visad palaukiu, kol sušylą, gal todėl ir nematau jokių mėlinų dumų. bet jų tikrai nesimato, net ir važiuojantys iš paskos, nesakė, jog iš manės dumytų bent kiek.
p.s.jei nepamiršių ryt padarysiu video, kaip jis užsiveda šaltas ir t.t.
Šiaip motociklas palygint senas, kad norėtųsi į jį daug investuot. bet jei kalbant apie tą "didelę investiją", tai kaip manot, kiek daugmaž kainuotų dalys, norint perinkt tokį variklį? (neprašau pasakyt tiksliai, bet taip kad bent orientuotis galėčiau..)
2012 Rugpjūčio 22 22:34
Narys
1000cc ******
#9   +1  

Citata:
Cituoju: MYCIUS
Citata:
Cituoju: deuce
Tepalai cia ne prie ko, faktas, kad yrja ir nemazai. Jei po 250ml i 1k km, tai cia grubiai litras, o gal net daugiau kai ateina laikas kesit tepalus - tikrai daug. Ir nesitiki, kad melyno dumo nesimato.
Voztuvu gumytes nieko bendro su kompresija neturi, jos kompresijos niekaip neitakoja. Susidevejusiu voztuvu rieboksliu pirmas simtomas melynas dumas vos uzkurus varikli, ypac po ilgesnio stovejimo, o pasilus stipriai debesis gali sumazet,ar net isvis nemest.
Zinoma prasta kompresija gali but ir del ilgai nereguliuotu voztuvu. Gal ir dabar ten tarpas, o gal jau voztuvai apdege ir t.t.
Bet del voztuvu tepalas taip pat nedingsta. Kazkodel logiskiausia mintis visos sitos istorijos, kad jau visam varikliui laikas i uztarnauta poilsi. Arba dedi dideles lesas jo remontui.
Jei variklis nerytu tepalo, ar rytu nezymiai, su kompresija 11 visuose cilindruose sakyciau vaziuok ir pautu nesuk. Faktas, kad ne naujas, bet mates ir su 6 bar vaziuojanti, ir dar puikiai besikurianti motocikla. Labai svarbu, kad kompresija butu vienoda, be dideliu nukrypimu kazkuriam cilindre, tada variklis veikia tolygiai net ir su mazesne kompresija nei reikalauja gamintojas. Bet su tokiais tepalo istekliais tai sitas variantas "nesuk pautu" netinka.


šalto variklio aš nelinkęs gazuot iki dideliu apsukų, visad palaukiu, kol sušylą, gal todėl ir nematau jokių mėlinų dumų. bet jų tikrai nesimato, net ir važiuojantys iš paskos, nesakė, jog iš manės dumytų bent kiek.
p.s.jei nepamiršių ryt padarysiu video, kaip jis užsiveda šaltas ir t.t.
Šiaip motociklas palygint senas, kad norėtųsi į jį daug investuot. bet jei kalbant apie tą "didelę investiją", tai kaip manot, kiek daugmaž kainuotų dalys, norint perinkt tokį variklį? (neprašau pasakyt tiksliai, bet taip kad bent orientuotis galėčiau..)


Kai gumos buna "issiziojusios" nereikia nieko gazuot, sus starterio pasukimu debeselis islenda melynas kaip per mikes filmuke serijoj apie bites.
Jau nekarta sakyta ir dar pakartosiu - kai praso grubiai, tai grubiai, neesme koks variklis, 4 cil, vienas, vandens moco, ar keturracio - grubiai normalus kapitalinis 1k eur. O po to jau eina +/-.
2012 Rugpjūčio 22 22:39
Narys
400cc ***
Avataras
#10    

Dėl remonto, visgi kaina gan didelė, kad taip lengva būtų ryžtis, kai kalba eina apie tokių metų motociklą.
o vat dėl dūmų užvedimo metu, yra tokia situacija (kaip ir žadėjau nufilmuot).
motociklas stovėjo parą laiko ir išstumtas iš garažo, štai taip užsiveda, na man čia dumų nesimato. bet aišku, matosi, ar nesimato esmė ne tame - tepalo dapilt reikia ir jis ant žemės nelaša, su antifreezu nesimaišo, taip kad išgaruoja per duslintuva...
pirmas dienos startas

yra ir dar vienas video..
siek tiek pasilus varikliui (~60-65C), dar pagazavau..cia bent jau pirmu pagazavimu matosi siek tiek dumo, bet labai jau minimaliai.
na ir dar syki pasikartosiu, vaziuojantys paskui mane, sako, kad nesimato jokiu dumu, net ir prie ddeliu sukiu ir pilnu gazu..
antras video, pasilus varikliui
2012 Rugpjūčio 24 23:30 redagavo Nordas 2012 rugpjūčio 25 06:24
e30
Praktikas
900cc *****
#11    

man tai panasu y tepalinius ziedus
2012 Rugpjūčio 25 00:19
900
Britvininkas
900cc *****
Avataras
#12    

Citata:
Cituoju: MYCIUS
Dėl remonto, visgi kaina gan didelė, kad taip lengva būtų ryžtis, kai kalba eina apie tokių metų motociklą.
o vat dėl dūmų užvedimo metu, yra tokia situacija (kaip ir žadėjau nufilmuot).
motociklas stovėjo parą laiko ir išstumtas iš garažo, štai taip užsiveda, na man čia dumų nesimato. bet aišku, matosi, ar nesimato esmė ne tame - tepalo dapilt reikia ir jis ant žemės nelaša, su antifreezu nesimaišo, taip kad išgaruoja per duslintuva...
pirmas dienos startas

yra ir dar vienas video..
siek tiek pasilus varikliui (~60-65C), dar pagazavau..cia bent jau pirmu pagazavimu matosi siek tiek dumo, bet labai jau minimaliai.
na ir dar syki pasikartosiu, vaziuojantys paskui mane, sako, kad nesimato jokiu dumu, net ir prie ddeliu sukiu ir pilnu gazu..
antras video, pasilus varikliui

nematau as cia jokiu dumu nei saltam,nei karstam.
kaip pavyzdi zinau viena 4takti krosinuka.nemeta jokio dumo,ale tepalus degina ir gan stipriai.
stebuklai vienok :-)
2012 Rugpjūčio 25 12:23 „Motociklas visada nuramina protą. Tai motociklo esmė."
Narys
500cc ***
#13    

Myciau, koks likimas šitos temos? Baigei sezoną dapylinėdamas, ar gal jau nebėr motociklo?
2013 Kovo 7 16:30 suk suk suk vairą suk, tik į griovį neįsuk...
Narys
400cc ***
Avataras
#14    

Problema neišspresta :) taip, baigiau sezona dapylinėdamas, ir matyt, lygiai taip pat pradėsiu nauja sezoną. Nebent tas tepalo deginimas ims drastiskai didet, nes kol kas, ypac kol nemeta dumu (negeda vaziuot :D ), tai man nelabai ir trukdo. siaip trauka motociklo gera - kiek gamintojas deklaruoja max greiti, tiek jis dar ir vaziuoja, taip kad kol kas priimtas sprendimas - i varikli nelist.
nes ilindus, remonto kainos butu nejuokingos, o keist vien tik ziedus, manau, nera prasmes, ar klistu?

Gal ir pats turi tokia pat beda su tepalo dapylimu? :D
2013 Kovo 7 20:53 redagavo MYCIUS 2013 kovo 7 18:55
Narys
600cc ****
Avataras
#15   +1  

Apturejau panasia situacija, dapilinejau apie 400ml-1000km, traukos buvo, kompresija maza. Dariausi kapitalini, paaiskejo: voztuvu bukle buvo tragiska (apdege darbiniai pavirsiai), panesioti kompresiniai ziedai... Atidarysiu sezona - paaiskes, kiek buvo is to naudos, faktas tas, kad pinigine truputi palengvejo :D
2013 Kovo 7 22:40 redagavo leonas666 2013 kovo 7 20:41 Smalsieji fizikai ir toliau augins ilgus plaukus ir klausys metalo.
Narys
800cc *****
Avataras
#16    

Draugas XJ dare kapitalini, nes tepalas irgi tiesiog isgaruodavo :D Jokiu dumu, nieko, o dapilti reikia :( Bet pas ji kompresija buvo neblogia pabegusi tarp cilindru ir bendrai sumazejusi. Voztuvus sutvarke ir kaip ir viskas OK. Bet kainavo daugiau nei 600 lt dalys, ir tai remonta dare pats.
2013 Kovo 21 15:28
Narys
50cc *
#17    

Sveiki kaip pamatuot kompresija aprilia pegaso motociklui? ar reikia atjungti dekompresoriu? http://faq.f650.com/FAQs/Photos/HGasketValvePhotos/CompressionRel....
2015 Lapkričio 19 17:58
Narys
900cc *****
Avataras
#18    

Citata:
Cituoju: PovilasS
Sveiki kaip pamatuot kompresija aprilia pegaso motociklui? ar reikia atjungti dekompresoriu? http://faq.f650.com/FAQs/Photos/HGasketValvePhotos/CompressionRel....

Reikia, kitaip tau rodys mažą kompresiją.
Aš dariau taip - nuėmiau dangtelį, atsargiai su protu, prie dekompresoriaus lengvai prispaudžiau iš šono plastikinę kortelę, kad jis būtų pakeltas kai vožtuvai suksis, o draugė suko starterį. Kad nenuiminėt dekompresoriaus, nes manualas rašo, kad tuomet reikia keisti spyruoklę.
Su dekompresorium rodė apie 6 gal barus, su pakeltu 11-12.
Už saugumą atsakai pats, aš neprisiimu jokios atsakomybės :)
2015 Lapkričio 20 09:59 redagavo klemkas 2015 lapkričio 20 17:59
Narys
50cc *
#19    

Ačiū, pas mane 6,5 kazkur rodo su dekompresorium maniau kad per mazai, bet viskas ok pasirodo. Reiks bandyt atjungus pamatuot.
2015 Lapkričio 20 11:43
Narys
125cc **
#20    

del r1 tepalu ryjimo klipe pasakyta jog net nauji ryja tepalus ir nieks nezino kodel.r1 iki 2004.
https://www.youtube.com/watch?v=EI09bfUFVp0
 
2015 Gruodžio 14 21:40
 




P
A
T
K
P
Š
S
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17