Motomanų Diskusijos » Kelionės ir poilsis » Lenkijos Šiaurė - Gdanskas

| 2015-09-03 marjaxxx | -1/7485 žinut.

#1   +8

Lenkijos Šiaurė - Gdanskas

Netikėtai atsiradus trumpoms atostogėlėms užsimaniau kažkur išlėkti motociklu. Laiko nedaug - tik savaitė, todėl labai ilgų kilometrų neišeina planuoti.
Nusprendžiau prasukti vieną populiariausių maršrutų į Gdanską.

Pakeliui planuota aplankyti Stančikų viadukus, Vilko irštvą, Malborko pilį, Gdansko senamiestį, Štuthofo konc.stovyklą. Ir pasiliekant laiko rezervo atsitiktinai pamatytų vietų lankymui.

1 diena. Dienos maršrutas
Nesiskubindami apie 10h ryte pajudam iš Vilkaviškio (uošvija arti sienos, pasisekė). Į Lenkiją įvažiavom pro Vygrelius. Kelias ramus, geras. Žvyro buvo prieš pat sieną kokie 500 metrų. Visi sakė, kad link Vyžainių bus siauras kelias, bet aš negalvojau, kad toks siauras. Kitaip sakant kirtus sieną prasidėjo platus dviračių takas. Su mašina būtų nesmagu, bet motociklu nieko blogo - mažiau vietos užtenka ir toliau matyti gali.
Kilometrai kapsėjo negreitai bet užtikrintai. Pirma stotelė - Stančikų viadukai. Už parkingą nemokėjau, nes neturėjo gražos, tad užvažiavau į viršų netoli tilto ir ten pasistačiau. Įėjimas ant viadukų mokamas, berods po 4zlotus. Praėjom, pažiūrėjom. Nieko įspūdingo, bet medžių viršunės matosi ir paliest beveik galima - beveik lenkiškas lajų takas. Keletas nuotraukų atminimui ir maunam toliau.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.

Toliau neskubant judėjom Gižycko link. Kelias puikus, daugumoje vietų asfaltas naujas, bet aišku siauras su šalia esančiais medžiais. Viskas būtų ok, jei eismo nestabdytų visokie savivarčiai ir žemės ūkio technika, kuriuos tenka lenkti tik gerai įsitikinus, jog saugu.
Miestas Gižycko pasirodė visiškai kurortinis. Nieko lankytino ten nepastebėjau. Pataikėme kai pakeliamas (nors gal labiau pasukamas) tiltas praleidinėjo laivus, plaukiančius iš vieno ežero į kitą. Pavalgėm savų užkandžių, pažiūrėjom, ir išlėkėm vilko irštvos ieškot.

Vilko irštva radom greit. Prie įvažiavimo man pamojo sukti į šalia esančia aikštele, skirtą motociklams. Pasistačiau ten motociklą ir nuėjom link ekspozicijų. Nei už parkingą, nei už įėjimą mokėti nereikėjo (arba kažkaip praslydau). Betono kiekiai miške tikrai įspūdį paliko. Pasigedau tik stendų prie kiekvieno bunkerio su aprašymais, nuotraukom ir t.t. "Angliško" gido pastebėt nepavyko irgi. Na bet visvien įdomu pamatyt istoriją gyvai. Akivaizdu, kad šitas paminklas dar ilgai ten bus. Beje, lankytojus džiugina dyzelinis motociklas bei kita "to meto" technika:

Toliau jau beveik nebestojant važiavome iki Olštyno. Trumpam tik stabtelta Lipkoje, bet buvo per daug žmonių, tad užteko pažiūrėt iš toli. Bažnyčia tikrai labai puošni. (foto iš interneto)
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.

Toliau važiuojant pamačiau ženklus, kad Rezsel yra kažkokia pilis ir katedra. Prasukom. Miestukas mažas, jaukus, pilis tvarkoma. Katedra pasirodė tikrai didelė kaip tokiam miesteliui.

Nakvynės vietą Olštyne pasiekėm apie 17:00 (manau Lenkijos laiku). Nakvyne dviems 18e. Dvivietis kambarys, namas privatus, kiemas rakinamas, tad sakyčiau labai saugu. Išsipakavus, viešuoju transportu išlėkėm į miesto centrą. Centre bardakėlis, visa centrinė gatvė išardyta, tvarko lipdo griauna stato ir t.t. Gerai kad senamiestis nepaliestas, tad ten atsisėdom pavalgyt ir alaus išgert. Nuo tada susipažinau su lenkiškomis maisto porcijomis :D skrandis džiaugėsi :)
2015 Rugsėjo 3 10:36
400cc ***
#2   +1

Smagu matyti keliaujančius transalpiečius. Lauksiu kitų serijų!
2015 Rugsėjo 3 21:22
#3   +1

2 diena Maršrutas
Kol išsiparpėm, išsimaudėm, susidėjom daiktus... Vėl išvažiavom apie 10h. Šiandien maršrutas trumpesnis, su mažiau lankytinų vietų. Pajudėjom į Štuthofą. Vengiau pagrindinių kelių, tad vėl važiavimas buvo su nemažai lenkimų ir arti esančiais medžiai - nieko naujo, tad ir džiaugsmo mažiau nei pirmą dieną. Pakeliui nesutikom jokio įdomesnio lankytino objekto (apart bažnyčių kiekvienam miestelyje). Tad po maždaug 1,5h jau užuodėme dumblo ir žolių kvapą - reiškia jūra jau netoli.
Nesunkiai radome koncentracijos stovyklą. Iškart pasitiko ženklas su parkingo vietomis specialiai motociklams. Norėjau jau eiti susimokėti už stovėjimą, bet pasirodo motociklams nemokamai - jėga!
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.

Jokioje konc.stovykloje nesu buvęs, tad neturiu su kuo palyginti. Kažkokio vaizdinio įspudžio ten tikrai niekas nepaliks, nebent batų kalnai ir išlikę keli barakai su to meto buitimi. Ant sienų prikabinta nemažai nuotraukų, bet dar daugiau pasakojimų (anglų kalba ne viskas išversta). Ėmiau skaityti istorijas, kaip kankindavo, kokios salygos buvo ir t.t. Bet norint ten viską perskaityt, reiktų praleist gerą pusdienį tai tikrai. Tiek laiko neskyrėm, tad pasitenkinau keliomis istorijomis. Prieš tai skaičiau atsiliepimus, kad lankytojai beveik jaučia mirties kvapą tokiose vietose. Matyt aš nejautrus, nes nejaučiau nieko :) atmosferą prilyginčiau paprastoms kapinėms ar bažnyčiai - tiesiog visi santūrūs, tyliai kalba...

Toliau, trumpas kelias į Gdanską. Galime važiuoti dar trumpiau - keliantis keltu, bet nesidomėjau kokiu laiku jie plaukia.
Ką gi, atvykome į Gdanską. Nakvynė buvo kažkur 4-5km nuo miesto centro, bet autobusu pasiekiama tikrai greitai. Už 2 naktis sumokėjau 270zl - kambarys didelis trivietis (gyvenom dviese) su dideliu ir tvarkingu vonios kambariu. Teritorija aptverta, vietos irgi nemažai. Supakavom transportą po langais ir patraukėm į miesto centrą.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.

Gdansko senamiestis. Atvykome viešuoju transportu, bilieto kaina apie 1 eurą, bet kadangi vairuotos gražos neturėjo, tad važiavom "zuikiu". Pats senamiesti nedidelis, bet tikrai jaukus. Žmonių buvo pilna, nors ir ne savaitgalis. Didžioji turistų dalis - vokiečiai (gal net labiau vokietės), matyt atvažiavo apžiūrėti buvusio Dancigo :)

Per vakarą apėjom didžiają dalį senamiesčio. Didžiausią įspūdi paliko antra pagal dydį ir pati didžiausia plytinė, katedra Europoje! Ją statė ~150 metų (1343–1505). Sunku suvokti, kiek plytų reikėjo arkliukais suvežti. Gaila, jog nepavyko užlipti į katedros bokštą, nes duris uždaro gana anksti, berods apie 17:00.

Po kiek laiko kelią ėmė rodyt pilvas... Kavinių/užeigų visokių įvairiausių. Užmatėm net ir lietuviškos virtuvės restoraną. Pagrindinėje gatvėje viskas tikrai brangiau, bet paėjus šiek tiek į šoną - kaina tenkina, o porcija labai tenkina :)
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.

Į apartamentus grįžom jau beveik vidurnaktį (vėl teko važiuot zuikiu). Senamiestis paliko gerą įspūdį, pagalvojau, kad būtų smagu ir su didele kompanija atlėkt čia ir smagiai pasibūt iki paryčių :)
2015 Rugsėjo 4 05:40
#4

Citata:
Cituoju: tonia
Smagu matyti keliaujančius transalpiečius. Lauksiu kitų serijų!

Na jei čia galima vadint kelione, o ne pasivažinėjimu, tai deja nesutikau nė vieno transalpo kelionėje :) Pagrinde BMW... Na ir pora Afrikų.
2015 Rugsėjo 4 05:43
#5

3 diena. Diena buvo labiau poilsinė. Išsimiegojom kaip reikiant ir įsidienojus nulėkėm apžiūrėt kitus du tripolio miestus - Gdynia ir Sopotą. Susisiekimas su jais geras, keliai geri. Tik pačiuose miestuose teko ant tokių visai duobėtų užšokt.
Atvirai sakant nieko ten gero nėra. Gdynia yra pramoninis miestas/uostas. Mini pliažas, II pasaulinio karo baterijų liekanos. Antrąkart ten nebevažiuočiau. Na nebent nemokėjau aš ten ieškot lankytinų vietų.
Apie Sopotą buvau skaitęs, jog tai ale Lenkijos Palanga. Na, panašumų yra, bet Palanga yra žyymiai geriau. Aišku Sopoto tiltas platus, galima ten paplaukiot galingais kateriais. Bet... Užlipt ant tilto kainuoja, ir kainuoja gana nemažai. Pliažas nekoks. Tuo metu vanduo buvo net juodas nuo ten esančių dumblių, žolių. Jei buvo koks šviesesnis tarpas, tai ten jau žmonių prilindę :) Persirengimo kabinų nelabai yra, reikia eiti į kavinės tualetą, arba turėti didelį rankšluosti, arba drąsos. Pagrindinė gatvė irgi nėra kažkuo ypatinga

2016 Balandžio 28 16:01
#6

4 diena. Maršrutas
Kraštinė pasivažinėjimo diena. Ši diena buvo suplanuota pagrindiniam objektui - Malborko piliai. Taupant laiką galvojau pasinaudot greitkeliu, bet gavosi atvirkščiai. Kol iki jo nuvažiavau pro visus remontus ir kamščius, tai sugaišau kokį pusvalandį. Neverta važiuot manau, geriau psuvalandžiu anksčiau išvažiuot ir lėkt rajoniniu keliu. Bet kai važiuoji su mergina, tai tą "anksčiau" įgyvendint būna sunku :)
Malborko pilį rast tikrai nesunku. Važiuojant link pilies dairiausi, kur čia pasistatyt. Įsukus į vieną parkinga darbuotojas pamojo, jog statyčiau už jų būdelės. Ten tokia trikampio formos teritorija (kažkur 1-1,5 aro) su biotualetu gale. Jau vienas mocas ten buvo priparkuotas, tad pastačiau ir aš. Saulė jau dangum ridinėjosi, tad persirengėm į šortus ir maikutę. Aprangas palikom po motociklo uždangalu.
Apie pačią pilį nerašysiu, bet galiu pasakyti, kad tikra įspūdingas dydis. Ir matosi, kad vis dar vyksta darbai, pilis atsatoma, lankoma teritorija plečiasi. Yra kur akis paganyt. Blieto kaina buvo apie 10e, į kurią įeina ir audiogidas.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.

Pilyje praleidom apie 3 valandas, bet ir tai gavosi ne ramus apžiūrėjimas, bet gan intensyvus. Aišku pirma valanda įdomiausia, vėliau jau šiek tiek pabosta, karštis alina, bet vis dar užmatai kažką įspūdingo.
Grįžus motoparkinge jau buvo saujelė motociklų:

Labai vyliausi, kad ir čia motoparkingas bus nemokamas. Bet kur tau, išvažinėjant prišoko darbuotojas ir ištiesė kvitą...
Taigi kelionė čia kaip ir baigėsi. Kadangi iš pilies išvažiavom tik apie 15-16h, teko skust namo. Kelio galas dar nemažas laukė, o kur dar sustojima užsipilt kuro, pavalgyt... Šiaip kilometrai sukosi visai smagiai, tik vienoje atkarpoje pasiteikė kelio remontas apie 30km, ten susigaišo nemažai, bet daugiau viskas super. Kelias geras, visai vingiuotas, nenuobodus. Važiavau be motociklinės navigacijos, turėjau tik telefoną su ten įrašyta navigacijos programėle. Gerai kad turėjau ir tokią dviračio daiktadėžę su skaidriu viršumi prisitaisęs ant vairo, nes reikėjo nepraleis posūkio į Suvalkus. Augustavo siekti nenorėjau, tan važiavau tais šunkeliais. Buvo visai ekstremalu, nes kelio žymėjimo beveik nėra, ženklų irgi minimaliai, gryna tamsa ir vakarinis šaltis. Nežinau ar sutapimas, bet įvažiavus Lietuvon atrodo temperatūra ženkliai krito, tad rankena atsisuko dar labiau, norėjosi greičiau grįžt. Kažkur 23h Lietuvos laiku jau buvom namie. Dėl viso pikto dežinfekavausi su 50g brendžio ir arbata. Kelionė Lenkijoje baigėsi, sekančio dienos jau buvo Lietuviški kilometrai.