Motociklų apžvalga » Honda Fireblade

| 2005-11-28 | 15 koment.
Pirmasis Firebladas buvo išleistas 1992 metais - RC28. Šis motociklas buvo jauno inžinieriaus Tadao Baba vizijos vaisiu ir laužė to meto įsitikinimus.

Viskas prasidėjo 1989 metais kai Tadao susitiko su Hondos bosu ir pristatė savo viziją motociklas su litrinio variklio galia ir 750cc motociklo valdymu.

Tuo metu rinka norėjo tiktai galios kuri turėjo gąsdinti vairuotoją. Sportinių motociklų vairuotojai turėjo laikyti ir dirbti abiem rankom, kad sutramdyti moto ir apie valdymą nebuvo galvojama (su išimtimis aišku).


 

Tadao vizija buvo "visiška motociklo kontrolė". Taigi 1992 honda išleido pirmąjį CBR900RR. Jo sausas svoris sudarė 185 kg ir variklis turėjo 893cc išspausdamas 124AG. Tačiau svarbiausia tai, kad pagaliau atsirado motociklas greitas kaip 750cc su 600cc manevringumu! Fireblade iškarto tapo perkamiausiu motociklu.

1993 buvo tik pakeista spalvų schema ir pakelta kaina.
1994 suapvalintos lempos. Toks siluetas pagerino aerodinamiką. Variklis paliktas tas pat, tik pakeista cilindrų galva į magnio. Galios pasiskirstymas išliko toks pat: silpnas prie žemų sūkių, bet didžiulis prie vidutinių ir aukštų apsukų.

Šiame modelyje buvo patobulinta pavarų dėžė ir įstatytas platesnis galinis ratas pagerindamas stabilumą. Priekinis ratas išliko 16" iki pat RC44 modelio (2000metų).

1995 vėlgi pakeista spalvų schema ir pakelta kaina. Tačiau Fireblade buvo užėmęs tokias geras pozicijas, kad pirkėjai net nereagavo ir Honda nespėjo tenkinti paklausos.

1996 metais padidėjo konkurencija - Yamaha išleido FZR1000r Thunderace kurio tech duomenys tuo laiku buvo spūdingi..

Honda susigriebė ir radikaliai atnaujino RR - pakeitė variklį į 918cc sumažindama svorį 1 kg ir padidindama galią 5AG... taigi iš moto liko tik sena išvaizda. Taigi gimė RC33.

1997 vienintelis pakeitimas buvo duslintuvo pakeitimas iš geležinio į aliumininį, rezultatas - 1kg.
1998 metais pirmą kartą nuo fireblade pristatymo pasirodė realus konkurentas R1. Honda Firebladeui padarė didesnius pakeitimus nei planuota.

Pasak Hondos pakeista net 80% variklio dalių, vėl gi sumažintas svoris ir minimaliai, 2AG, padidinta galiai. Taip pat pagerintas variklio reagavimas dėka naujų didesnių karbiuratorių.

1999 metais pirmą kartą FIreblade pasitraukė iš pirmos vietos užleisdama ją R1. Šiais metais pakeista buvo tik spalvų schema. Fireblade tėvas, Tadao Baba, su savo kolegomis dirbo prie naujo RR. Buvo padaryti keli RR prototipai: su 1000cc, patobulintu 918cc ir 929cc.

Honda atsisakė tikslo "visiška kontrolė (motociklo valdymo prasme)", kuris nuo pat pirmų dienų iškėlė RR į pirmas vietas, ir pasidavė to meto tendencijai didinti galią.

2000 RC44 pristatytas su 929cc varikliu. Su šiuo modeliu Honda tikėjosi sugrąžinti Fireblade į pirmas pozicijas, bet Yamaha nepaliko R1 likimo maloniai ir atnaujintas R1 nurungė Firebladą. RC44 gavo naują 929cc variklį kartu su įpurškimu. Pagaliau Honda įstatė 17" priekinį ratą, kuris kartu su upside-down tipo amortizatoriais leido "aštresnį" manevravimą. Teoriškai Honda skelbė kad padidino galią iki 150AG, tačiau dino stende RC44 realiai "išspaudė" apie 135AG.

2001 Suzuki išleido GSX-R1000 kuris tapo klasės etalonu nustumdamas R1 ir CBR į žemesnes pozicijas. Visi testai rikiavo tokia seka: GSX-R; R1 ir CBR. Tačiau pardavimų situacija buvo visiškai atvirkščia: CBR, R1 ir GSX-R.

Šiais metais Honda žymesnių pakeitimų Firebladui nepadarė.

2002 SC50 - vėlgi patobulintas variklis: padidinta kubatūra iki 954cc, sumažintas sausas svoris iki 168kg. Padidinta oro paėmimo anga nuo 40 iki 42mm. Nepaisant visų pastangų, FIrebladas negalėjo lygintis su GSX-R ir R1 lenktynių trasoje. Tačiau tai buvo pats geriausias motociklas kasdieniniam važinėjimui - jis yra nuspėjamas ir važiuojant suteikia daugiau pasitikėjimo nei konkurentai. CBR, nors ir nusileisdamas GSX-R ir R1, vis tiek išliko labiausiai perkamas modelis.
2003 pakeista tik spalvų schema. Honda vysto visiškai naują Fireblade kartą.
2004 SC57 pristatytas - CBR1000RR. Šis modelis yra visiškai kitas motociklas - tiek dizaino atžvilgiu tiek technika. Šis modelis yra paremtas MotoGP motociklu. Šiame modelyje visiškai pakeistas variklis į 998cc. Sausas svoris- 179kg, galia 171 AG. Nauji radialinai stabdžiai, duslintuvo bakelis po keleivio sėdyne.

Autorius: Shtrych

Remtasi:
www.xtremedecals.com/900cbrfireblade.htm
www.cbr900.de
www.cbr900rr.wz.cz




Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
Mirka777 Mirka777
2013 Lapkričio 1 19:51

(y)

fCk fCk
2008 Rugpjūčio 4 22:57

RR tikrai yra geras modelis, bet man asmeniskai labiau GSX-R

puzas
2008 Gegužės 5 17:08

Idomu buvo pasiskaityti...pas mane identiskas kaip pirmoi foto.

japonas
2008 Balandžio 13 18:55

idomus straipsnis.... :)

kiesa
2007 Lapkričio 7 18:37

geras

SnOOpCBR
2007 Birželio 19 23:59

Love cbr

niuxa
2007 Vasario 11 13:01

"Yamaha nepaliko R1 likimo maloniai"
gramatika patvarkykit.

zilwis zilwis
2006 Spalio 30 19:20

Honda yra honda, high performance :) zodziu patikimas, galingas, manevringas, tiesiog CBR'as

egoiste
2006 Kovo 30 13:40

jega :)

Britva Britva
2005 Lapkričio 28 20:28

FireBlade'as arba aplamai CBR modelio baikai yra jega!!!
isbandytas variantas!!! :S

mune23 mune23
2005 Lapkričio 28 20:17

Liuks (y)

BoomBoom
2005 Lapkričio 28 17:36

(y) (y) (y)

Talkee Talkee
2005 Lapkričio 28 12:25

;) Gražu (+)

Sennis Sennis
2005 Lapkričio 28 07:08

Šaunuolis Shtych (y)

XmeN XmeN
2005 Lapkričio 28 01:33

RR (y)


 
P
A
T
K
P
Š
S
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17