Motociklų apžvalga » Y2K Turbine Superbike 2003

| 2005-12-03 | 34 koment.
Lyderiai turbinų pasaulyje MTT (Marine Turbine Technologies) pagamino maksimalaus pajėgumo naujausių technologijų prikimštą motociklą MTT „Turbininį Superbaiką“. Audringai sutiktas Superbaikas yra pirmasis pasaulyje legalus motociklas šioje klasėje su galinga turbina ir skirtas gatvėms. Jis buvo pripažintas Guinness‘o rekordų knygoje kaip „Galingiausias serijinei gamybai skirtas motociklas“ o taip pat ir „Brangiausias serijinės gamybos motociklas“. Aprūpintas Rolls Royce Allison dujų turbina šis superbaikas pademonstravo daugiau kaip 300 AG jėgą „Dyno Jet200“ stende ir sumušė buvusį 363,2 km/h rekordą užkeldamas kartelę iki 402,3 km/h

 

Pristatant naujausias technologijas , motociklas buvo aprūpintas:

* Anglies pluošto aptakais;
* Gale įtaisyta kamera su LCD spalvotu ekranu prietaisų skydelyje;
* Priešais ir gale esančios erdvės stebėjimui skirtu radaru- detektoriumi su lazeriniu kodavimo –šifravimo įrenginiu;
* Vieno paspaudimo „protingu užvedimu“ ir t.t.

Šis motociklas jau spėjo suvaidinti ir viename filme. Tai Warner Brothers kompanijos išleistame filme „TORQUE“.
Taip pat vienas vyrų žurnalas savo skyrelyje „Perfect Stuff“ („Tobuli daiktai“) jį pristato, kaip baimę įkvepiantį, pažangų, stebinančio dizaino motociklą. Deja jo gamybos apimtis yra ganėtinai ribota – tik penki vienetai per metus. Ir tai tik dar kartą parodo, kad šis motociklas, tai revoliucija Superbike pasaulyje.

Važiuoti 230 kg sveriančiu motociklu aprūpintu turbininiu varikliu kuris pakelia beveik 5 tonas sveriančius malunsparnius atrodo neįtikėtina. Jay Leno yra vienas iš tų vairuotojų kuriems pavyko patirti šį malonumą. Daugiau žmonių yra kilę į kosmosą negu vairavę šį „reaktyvinį“ motociklą. Kol kas MTT (Marine Turbine Technologies) pagamino tik ~10 šių motociklų ir jau keli užsakovai laukia eilėje.
Šis motociklas galintis išvystyti ~400km/h gali pasirodyti kaip vienas iš tų neįprastų motociklų, kurie išvažiuoja tik kelis kartus per metus norėdami sulaukti „ooohhh“ ir „ahhh“ iš žioplių, stovinčių pakelėse. Bet iš tiesų tai yra praktiškas gatvėse legaliai važinėjantis motociklas, kuris gali būti komfortiškai naudojamas kasdien. „Jis greičiausias motociklas pasaulyje, bet jį vairuoti yra lengviau nei mopedą“ – sako Mark Ghiglieri, Portlando gyventojas, vairuojantis šį monstrą.

Perkelk koją per motociklą, pasilenk į priekį, įsitverk rankenų ir pasuk raktelį, norėdamas „įjungti“ motociklą. Paspausk užvedimo mygtuką ir pažadink variklį, kuris pabunda su tokiu sūkuriniu riaumojimu, kad apie rankenos pasukimą jau net nebesinori ir galvoti. Pasiekus 15 000 apsūkų, uždegiklis (Igniter) pradeda deginti kurą ir garsus švilpimas pavirsta švelniu riaumojimu. Tachometrui pasiekus 23000 aps/min darbinę eigą, variklis pradeda skleisti tokį garsą, kad nejučia aplinkiniai pradeda dairytis nusileidžiančio malunsparnio.

Motociklas, galintis suteikti 5g pagreitį teturi dvi pavaras, įgalinančias jį vairuoti lengviau nei 125 cm3 motocikliuką. Trys dideli diskiniai stabdžiai effektyviai stabdo motociklą, o sankaba lėtina variklio sukimąsi. Originaliai Y2K buvo suprojektuotas kaip vienos pavaros motociklas, bet antra pavara buvo įdėta tam, kad vairuotojui nereikėtų dažnai stabdinėti kamščiuose, į kuriuos būtent dėl smalsių akių dabar papuole beveik visi šiuos motociklus turintys vairuotojai.

Y2K Turbine Superbike gali važiuoti net 400 km/h greičiu. Juo važiavę žmonės teigia, kad:
“Jausmas toks, lyg Dievo ranka tave stumtų...”
Charakteristikos:

Modelis: MTT Y2K Turbine Superbike
Pagaminimo metai: 2003
Kategorija: Sportinis

Variklis ir transmisija

Variklis: Rolls Royce Allison
Variklio tipas: 250 serijos Dujų turbina
Kompresoriaus greitis 54000 RPM
Galia: 320.00 AG (233.6 kW)) @ 52000 RPM
Sukimo momentas: 576.30 Nm (58.8 kgf-m or 425.1 ft.lbs) @ 2000 RPM
Pavarų dėžė: 2-pavarų, automatinė

Matmenys

Sausas svoris: 226.8 kg (500.0 pounds)
Sėdynės aukštis: 800 mm (31.5 inches) (Jeigu reguliuojama, tai žemiausia padėtis)
Ratų bazė: 1727 mm (68.0 inches)

Važiuoklė ir gabaritai

Rėmo tipas: Aliuminio lydinys
Priekinio rato duomenys: 120/60-ZR17
Galinio rato duomenys: 200/50-ZR17
Priekiniai stabdžiai: Dviejų diskų
Priekinių stabdžių diametras: 320 mm (12.6 inches) 3x320 mm plaukiojanti sistema - 4 stumokliukų suportai, Brembo
Priekinės šakės: 55 mm "upside-down" tipo

Amortizatoriai: Reguliuojamas tepalinis-pneumatinis motoamortizatorius, Ohlins
Galiniai stabdžiai: Dvigubas diskas
Galinių stabdžių diametras: 320 mm (12.6 inches)

Greitis ir pagreitis:

Maksimalus greitis: 402.3 km/h (250.0 mph)
1/4 mylios (0.4 km) įveikia per: 9.800 sekundės
Galios/svorio santykis: 1.4109 AG/kg

Kiti duomenys:

Aptakai: Anglies pluošto
Pasvirimo kampas: 27o
Kuras: Dyzelis, žibalas
Kuro bako talpa: 34.00 litrai (8.98 galono)
Tepimas: sausas karteris/4 litrai turbininio tepalo
Sėdynė: Vienvietė arba dvivietė
Spalvinė gama: Be galo daug spalvų
Apytikslė kaina: $150 000 USD

Straipsnio autorius: Talkee



Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
jonkus2 jonkus2
2010 Vasario 17 17:12

tj kad hayabusa su turbina irgi tiek traukia, ir nereikia jai jokiu varikliu is malunsparnio

niurka
2008 Lapkričio 27 21:40

paziurekit gamintoju video apie si modeli, tiesa, angliskai
http://www.youtube.com/watch?v=Kr_HJVlERX0

bikerizzzs
2008 Balandžio 9 10:06

ne,visai nieko mocas :)

sharyto1
2008 Balandžio 6 21:55

Iskripimas visiskas jau cia.

sharyto1
2008 Balandžio 6 21:54

Iskripimas visiskas jau cia.

vatas vatas
2007 Gruodžio 24 01:07

Va manau man butu pats tas,tik gaila neturiu dedes miliardieriaus.

Dread
2007 Liepos 18 20:53

vien del garso verta pirkt... tik niekas neiskele ekonomiskumo klausimo... sukuriuko bake kartais nesimato uzkurus? :)

jmdarius jmdarius
2007 Sausio 18 16:24

Vilnius-Palanga,aisku su mirgalkem :)

XmeN XmeN
2006 Kovo 30 18:19

Kur geras naujas asfaltas ;)

Bonke Bonke
2006 Sausio 9 17:54

i nx tokio reikia?kur paleksi 400km/h?

Gixxer
2005 Gruodžio 29 15:40

jep, galima sakyti variklis ir yra pati turbina...
nu ka reikes stoti i eile ir imtis lizingu :D

Ziurke Ziurke
2005 Gruodžio 16 09:37

ten turboreaktyvinis variiklis sukantis kita turbina kuri jau varo ratus, kiek suprantu. :D :D :D

sniivel sniivel
2005 Gruodžio 10 18:38

man niekas neatsakė klausimo :) . kokiu principu tas motoras veikia? koks jis ten, paprastas stūmuoklinis rotorinis ar dar koks.. matot kai aš lėktuvų motorų neardęs.. :)

yamaha r1
2005 Gruodžio 8 09:38

fantastika

NIDA NIDA
2005 Gruodžio 7 14:31

atrodo kaip mocas, turi varikli (nesvarbu kuo kurenama), turi du ratus - kodel ne motas? dar ir koks motas (y) geras aparatas tik va uzvedus garsas gasdinantis gali pasirodyt :-] siek tiek (v) :O :O :O

Luxor
2005 Gruodžio 7 08:30

taip ir pagalvojau

Talkee Talkee
2005 Gruodžio 6 22:07

Matai, pas mane ko tai be garso rodo :| Tai aš vien iš išvaizdos pamaniau, kad kažkas ne taip... :V

Luxor
2005 Gruodžio 6 20:25

nu nezianau ar galima pavadint ji chopperium gal ne ta clipa zuri?, taigi aishkei girdisi kaip dirba liektuvo turbina o ne V twinas

Talkee Talkee
2005 Gruodžio 6 11:59

Luxor, paaiškink nesusipratusiąm (ff) Taigi klipuke tai čioperis prasukinėjantis galinį ratą. Prie ko čia Y2K technologija?

Luxor
2005 Gruodžio 6 09:18

arllen ness
http://company.arlenness.com/videoclips.html

pats pirmas video
y2k nukopjavo turbut nes jis viska buvo padares tokiu paciu princepu jau senei

devil^racer devil^racer
2005 Gruodžio 5 21:08

sniivel čia gi malunsparnio variklis stovi jame :)

sniivel sniivel
2005 Gruodžio 5 21:01

o tai koks ten motoras(kokio veikimo principo), jei pasiekia 53000 apsukų?

TURBOdurocka TURBOdurocka
2005 Gruodžio 4 20:29

je talkee tikras wertejas :) :) :)

Fanatike
2005 Gruodžio 4 20:18

kaip Maiden apie james'a bond'a tai galiu pasakyt kad jei uzdetum koki tiuninga ant sparnu tai ir betmanui nepergeras butu :)

XmeN XmeN
2005 Gruodžio 4 18:15

Nu nx 53k rpm :O :O :O :O

Talkee Talkee
2005 Gruodžio 4 13:55

"Hmm, gal apie šitą Tripersakį straipsniuką parašyt? :V "

Žinoma ;) Juk įdomu sužinoti apie įvairius motociklus (+)

Maiden Maiden
2005 Gruodžio 4 13:35

motas kaip is James Bond seriju... (y) :D

mindazzz mindazzz
2005 Gruodžio 4 13:06

DieMF, tavo nuostabai jau seniai yra motociklų, varomų dyzelino. Vienas populiariausių tai turbūt nuo 2001 m. JAV armijos tikslams naudojamas perdarytas Kawasaki KLR650 (dar vadinamas M1030M1) su dyzeliniu varikliu. O perdarytas todėl, kad dauguma karinės technikos varoma būtent dyzelino, taigi taip yra žymiai patogiau eksploatuoti motociklą. Beto šis dyzelinis variklis suvartoja apie 50% mažiau kuro nei jo analogas benzininis.
http://www.f1engineering.com/images/HDT%20Diesel%20Engine.jpg


Hmm, gal apie šitą Tripersakį straipsniuką parašyt? :V

Talkee Talkee
2005 Gruodžio 4 12:46

Esmė kad tai "nemotociklas" :D Kadangi jo pagrindinis jėgos agregatas yra malunsparniams skirtas turbininis variklis, tai jis ir yra varomas dyzelio ir žibalo mišiniu - kaip ir malūnsparniai ;)

DieMF DieMF
2005 Gruodžio 3 23:17

Kazkaip niekur negirdeta, kad motorbike butu dyzeliu varomas.. :o

Talkee Talkee
2005 Gruodžio 3 13:03

Ačiū Mindaugai už pagalbą verčiant ;)
O kaip dėl dovanos, tai jaučiu daaaug žmonių "besimetančių" surinkt reiktų, kad tokį įpirktum ;)

mindazzz mindazzz
2005 Gruodžio 3 09:33

Po kiek laiko vėl nevalins, reiks Tomahawk'o :-]

AntanasP AntanasP
2005 Gruodžio 3 09:26

manai sakys kad valina? :D

mindazzz mindazzz
2005 Gruodžio 3 08:01

Tokį reikia H_lileikiui padovanot :D


 
P
A
T
K
P
Š
S
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17