Istorija » ADLER - Aš išmokiau japonus skraidyti

| 2005-12-18 | 8 koment.
„Adler“ – didingas žodis (išvertus iš vokiečių kalbos - „erelis“). Panaudojus šį žodį „motorų ir ratų pasaulyje“, vaizduotė iškart piešia kažką greito, masyvaus, spindinčio chromu ir laku...
Tokiais ir buvo „Adler“ automobiliai 1920 – 1930 metais. Bet po 1945 metų, kai Vokietija buvo sutriuškinta, tokie automobiliai kaip „Adler“ prarado pirkėjus. Tuo metu gamyklos vadovybė prisiminė motociklus, nes koncerno gyvavimo pradžioje jie įėjo į gamybos planą. 1949 metais prasidėjo motociklų gamyba, „Adler“ motociklų „tėvu“ tapo konstruktorius German Fridrix.


 

„Adler M100“ gavo labai paprastą vieno cilindro, dvitaktį variklį (50x50 mm, 98 cm3, 3,75 a.g.) su trijų pavarų greičių dėže, bet važiuoklė ir rėmas tikrai būtų tikęs galingesniam varikliui („Duplex“ rėmas, žvakinė galinė pakaba).
Atgimstantčiojoje vokietijoje sklido įvairios prognozės apie motociklų ateitį ir greitu laiku paaiškėjo, kad pirkėjams reikalingi galingesni „aparatai“. 1951 m. pradžioje „Adler“ pristatė du naujus modelius „M125“, kuris nuo „šimtuko“ skyrėsi tik galingesniu varikliu (54x54 mm, 123,5 cm3, 6,8 a.g.). Ir visiškai kitokį nei prieš tai minėti motociklai – „M150“. Sustiprintas „Duplex“rėmas, pakeisti stabdžiai, siauras 19 colių padangas pakeitė platesnės „16 – ikinės“. Mažą 6 litrų baka pakeitė dvigubai didesnis (12 l.). Priekinėje šakėje cilindrines spyruokles buvo pakeistos apvaliomis (kaip laikrodžiuose).

Kiekvienas kuris nors kiek nusimanė apie motociklus, pažiūrėjęs į „M150“ galėjo pasakyti, kad jo važiuoklė tiktu gerokai galingesniam motociklui, nei 150 cm3. Fridrix‘as nenuvylė motociklų entuziastų. 1951 pabaigoje buvo pristatytas „M200“ su tokia pačia važiuokle, tik visiškai nauju varikliu... Šį kartą tai buvo dviejų cilindrų dvitaktis agregatas (2x48x54 mm, 195 cm3, 11,4 a.g.). Atskiri cilindrai buvo taisyti ant lengvo lydinio karterio. Orginaliai sukonstruota transmisija buvo sudaryta iš daugiadiskės sankabos, kairėje veleno pusėje ir trijų pavarų greičių dėžė. Su visais šiais techniniais sprendimais 130 kg svorio motociklas lengvai pasiekdavo 100 km/h greitį.
Sekantis žingsnis pirmyn buvo padarytas 1952 m., išleistas „M250“ (2x54x54 mm, 247 cm3, 16 a.g.), „ramybės būsenoje“ agregatas niekuo nesisikyrė nuo pirmtako, bet važiavimo savybės pastebimai skyrėsi. Naujasis 250 sugebėdavo be problemu įsibėgėti iki 115 km/h.
1952 pabaigoje „tarptautinėse šešių dienų“ varžbose vokietijos komandos sudėtyje buvo keturi 250 cm3 „Adler“ motociklai. Trys iš jų gavo aukso medalius, vienas – bronzą. Kitais metais tose pačiose varžybose „Adler“ motociklus vairavo jau penki lenktyninkai ir visi gavo aukso medalius. Tais pačiais metais firma išleido „RS250“, šis modelis buvo skirtas specialiai žiedinėms lenktynėms. Šie modeliai greitai „užkariavo“ lenktyninkų palankumą, nes pastarasis „aparatas“ galėdavo išvystyti 116 km/h greitį.
1953 spali Frankfurte debiutavo modernizuoti modeliai „MB200“ ir „MB250“ – su keteriu pavarų greičių dėžėmis ir naujomis priekinėmis šakėmis. Bet „Top Modeliu“ tapo forsuotas „adler MB250S“ kurio maksimali galia siekė 18 a.g., o maksimalus greitis 125 km/h.

Pastarasis modelis labai nustebino netgi daug mačiusius anglų reporterius. Aukščiausiais balais buvo įvertinta surinkimo kokybė irdinaminės charakteristikos. Nors šis 250 cm3 motociklas maksimaliu greičiu nusileisdavo angliškiems penkišimtiniams modeliams, bet mieste „MB250S“ budavo visada priekyje (geros dinaminės savybės). Standus rėmas ir žemas svorio centras suteikė puikų valdomumą. Taip pat dar stebinantis dalykas buvo kuro sąnaudos 2,5 – 4,5 litrai 100 km – palyginus su iki karine dvitakte technika tai buvo tikrai neitikėtinai „mažas apetitas“.
1956 spalio mėnesį taip pogi Frankfurte buvo pristatyti dar kartą atnaujinti 250 cm3 agregatai, kurie buvo „pakrikštyti“ naujais vardais: „Favorit“ – „MB250“ ir „Sprinter“ – „MB250S“. Pagrindinis konstrukcinis pakeitimas buvo naujas rėmas su nauja galine pakaba. Taip pat „Sprinter‘is“ buvo „apautas“ 18 colių padangomis, taip pat pasikeitė ir išorė, jis tapo šiek tiek patrauklesnis.
Atntroje 50 – ųjų pusėje motociklų gamintojams prasidėjo sunkūs laikai. Pagyvėjus vokietijos ekonomikai, daugelis su malonumu keitė savo dviratę techniką į keturratę. „Adler“ motociklų pardavimai kritiškai mažėjo – markė palengva grimzdo į užmarštį. Silpstančią firmą 1958 liepa įsigijo „Grunding“ ir motogamyba pasuko kita linkme – rašomųjų mašinėlių gamyba... Taip dar vienas vardas tapo legenda...
Neskaitant to, kad vardas mirė, motociklo konstrukcija pasirodė ilgaamže. 1958 – 1965 metais pasirodė nerealiai panašūs 200 ir 250 cm3 angliški „Ariel“ motociklai (tai būtu galima pavadinti geriausiu pagyrimu vokiečių konstruktoriams, nes tuo laikotarpiu anglu inžinieriai buvo laikomi geriausiais motociklų srityje). Taip pat nedidelę partiją „M – 101“ motociklų pagamino Minsko motodviračių gamykla.
Bet patį didžiausią įspūdį šis motociklas padarė japonams. Beveik tuo pačiu metu „Suzuki“ (1956 m.) ir „Yamaha“ (1957 m.) pristatė savo variantus, „ta pačia vokiečių tema“ – 250 cm3 dvicilindriai. Po to japonai daugiausia dėmesio skyrė jų evoliucijos kūrimui. Galia palaipsniui išaugo iki 30 a.g.! „Yamaha“ leido „genetinius“ vokiečių šedevro įpėdinius iki 1981 m., o „Suzuki“ iki 1984 m. Taip pat buvo laikas kai japonų kopijos buvo paremtos vengrų „Panonija“ (60 – ieji metai), ir itališkais „Benelli“ (70 – ieji).
Pirmoji japonų kopija:
”Suzuki TT 250 Colleda" 1956 m.

„Suzuki GT 250 X7E“ 1981 m.
„Adler MB250S Sprinter“ (Vokietija 1956 – 1958 m.) dvicilindris motociklas padaręs didžiausią įtaką šios klasės motociklų vystymuosi.
Techniniai „Adler MB250S Sprinter“ duomenys

Variklis 247 cm3 dviejų cilindrų, oru aušinamas
Stumuoklio skesrmuo ir eiga 54 x 54mm
Galia 18 a.g. prie 6200 aps/min
Kompresija 7,9:1
Maitinimas Vienas karbiuratorius su 22 mm difuzorium
Transmisija 4 pavaros, daugiadiskė šlapia sankaba
Perdavimas Grandinė
Padangos 3,25 – 18 colių
Stabdžiai Būgniniai
Rėmas Uždaras vamzdinis, „Duplex“
Vietų skaičius 2
Kuro sąnaudos 3,8 l/100 km
Kuro bako talpa 15 l
Sausas svoris 170 kg
Maksimalus greitis 125 km/h
Straipsnio autorius: Tomaz@s

Šaltiniai:
moto.zr.ru
www.suzukicycles.org/history/history_02-Colleda_models.shtml
www.suzukicycles.org/GT-series/GT250.shtml



Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
ss totenkopf
2011 Lapkričio 22 19:25

Nematau cia nei vieno "Adlerio" i tavo ta "emka" panasia...

Romantikas Romantikas
2010 Sausio 14 18:20

O, kad taip dabar - per sunkmetį - rimtos automobilių firmos „prarastų pirkėjus"; ir imtų gamint motociklus, kurie būtų prieinami visiems; išplėtotų serviso pagalbą taip, kaip dabar autoservisai, kurių net Švenčionyse yra ne 1... .

SportinisBU
2009 Liepos 20 00:30

Teko vazineti Panonya t5 ;) Smagus aparatukas ;) Reiks paieskoti aprasu apie panonya :)

Dziaronimo Dziaronimo
2008 Spalio 29 20:14

vieni tai man i kaskokias emkas uznes vel bus ruskei nukopine is nemcu :)

yoyo
2007 Vasario 22 13:34

Matos jie kiek dengti nuo karscio,tai tikriausiai labai nekaito kojos.

Fatalissimo Fatalissimo
2005 Gruodžio 21 23:21

kazkaip baisiai aukstai tas „Adler MB250S Sprinter“ duslius :V
kojas issikept galima. ir net visas slaunis... keptos slauneles... (j)

AntanasP AntanasP
2005 Gruodžio 19 00:41

duslintuvas kojoms šildyti :D

Talkee Talkee
2005 Gruodžio 18 23:43

3,8l šimtui km :) Visai nieko. Na bet 125km/h tai neypatingai žavi :D Bet kaip to laikmečio motociklui tai manau tikrai geri skaičiai ;)


 
P
A
T
K
P
Š
S
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17