Motociklizmas » Motociklas.Tyla.Švara. Pagaliau tai suderinta.

| 2006-01-20 | 46 koment.
Didžiosios Britanijos kompanija pristatė modelį, kuris jau šiais metais bus siūlomas pirkėjams. Jo kaina turėtų svyruoti apie 6000$ ir būtų pirmasis visiškai aplinkos neteršiantis motociklas. Tikslas yra sukurti kompaniją, kuri būtų pajėgi gaminti šiuos motociklus ir jiems skirtą įrangą pramoniniu būdu. Net Arnoldas Švarcnegeris pasisakė už Hidro autostrados projektą, kur hidro degalinės būtų pasiekiamos 50-100 kilometrų spinduliu. Nors šis motociklas ir nėra greičio rekordą iškovojęs motociklas, bet maksimalus 80 km/h greitis ekologiškam miesto motociklui yra pats tas.

 

Motociklas, pavadintas ENV (Emmissions Neutral Vehicle) ir gali nuvažiuoti 160 kilometrų arba dirbti keturias valandas. Po to jį vėl reikia pakrauti.
Šis absoliučiai aplinkos neteršiantis tylus kūrinys yra revoliucija motociklų pasaulyje ir dar vienas žingsnis mobilumo išlikimo kūrime, kadangi žemiškieji ištekliai vis senka.

Motociklo hidrobaterija generuoja energiją maišydama vandenilį su deguonimi gaunamu iš oro. Kadangi šių dviejų dalelių susijungimo energija yra pakankamai didelė, ji gali būti panaudojama ir technikoje. Tokio proceso produktas yra vanduo, kuris tikrai neteršia nei gamtos, nei judraus miesto. Išskiriami vandens garai yra toki švarūs, kad juos galima gerti, kaip skelbia gamintojai

Keli automobilių gamintojai buvo sukūrę automobilų, varomų hidrobaterijomis prototipus, bet tokios baterijos netiko motociklams. Šiandieninės technologijos leido maksimaliai sumažinti hidrobaterijos dydį ir pats variklis tapo pakankamai mažas, kad būtų galima jį panaudoti ir motociklų gamyboje.
Baterija talpinama tarp vairuotojo kojų, ir jai pasibaigus, gali būti išimta, papildyta ir įdėta atgal greičiau nei per penkias minutes.

Žinoma pirmiausia vairuotojui reiktų susirasti Hidro degalinę. Viena tokia yra Britanijoje A127 kelyje Hornchurche. Ji skirta trims bandomiesiems hidro autobusams testuojamiems Londone. Žinoma praktiškai tokių degalinių reikėtų daug daugiau, ir jos turėtų būti išdėstytos ~100km spinduliu.
Žinoma šis motociklas labiau primena sustambėjusį dviratį, bet patys gamintojai pripažįsta, kad bandomasis ir pirmasis modelis, visuomet kuriamas geresnių charakteristikų tobulinimui, o ne dizaino varžyboms.

Du prototipai įvykdė visus bekelės važiavimo reikalavimus, bet dar reikia gauti ir Transporto Departamento patvirtinimus, kad šie motociklai tinkami važinėti bendrojo naudojimo keliais. Visgi vandenilis yra labai sprogi medžiaga ir reikia įsitikinti, ar jos naudojimas motocikluose nekelia pavojaus aplinkiniams.

Gamintojai susirūpino ir bando sukurti papildomą variklio garsą (bruuuuum), nes didieji mąstytojai sugalvojo, kad per tylus variklio darbas gali turėti skaudžių pasekmių
Didžioji problema iškilo ne dėl to, kad šis motociklas terštų gamtą ar dar darytų ką nors blogo, o tik dėl to, kad jis nekelia normaliam motociklui būdingo garso. Nors dauguma kitų gamintojų tik sveikino tylaus variklio kūrėjus.
Deja motociklizmo entuziastai irgi nusivylė tikro garso nebuvimu.
Pasitenkinimas, kurį sukelia užvedamas motociklas. “Jie gali sukurti netikrą garsą, bet truks būtent to “va-va-voom” garso, kurį žino kiekvienas motociklininkas” teigia Jeffas Stoneas iš Britanijos motociklų Federacijos.

Harris Bradburis sutiko, kad per tylus motociklo darbas kartais gali iššaukti nepageidaujamų nelaimių, bet mano, kad garsas turėtų būti įjungiamas, arba išjungiamas.
Peteris Wakehamas, Triukšmo mažinimo Asociacijos direktorius tik pasveikino šį kūrinį, žengusį žingsnį į tylių motociklų gyvenimą.
Dr Bradburis paaiškino, kad lagaminėlio dydžio baterija pripildyta aukšto slėgio vandenilio gali būti naudojama ir kaip mobilus energijos šaltinis, kur tokia pati baterija būtų naudojama ir kitiems prietaisams.

Straipsnelio Autorius Talkee



Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
Digital Digital
2015 Sausio 20 11:42

kaskaip truksta tikro motociklo isvaizdos....

Romantikas Romantikas
2009 Lapkričio 10 14:37

Man > patiktų, kad vandelilis būtų tiesiogiai deginamas vidaus degimo variklyje. O ta hidrojėgainė? Kuo ji pranašesnė už stūmoklinį variklį? Ar duoda didesnį naudingumo koeficientą? O ar sveria mažiau?

N0sferatuS N0sferatuS
2009 Spalio 18 19:44

fui.... negrazus man tie ateiteis moto.... daug geresni normalus benzininiai motociklai....

popsas007 popsas007
2009 Rugpjūčio 19 16:54

garsas ir svara dar kaip ten jau zino. bet jau DIZAINAS tai nu naaaa... jau rusiska "torka" graziau atrodo :D

Ovyds
2009 Birželio 21 00:08

Vidaus degima motoru niekad neatsisakysiu, nebent tik tada kai nebeystengsiu benza nusipirkt. Nemegstu tokiu aparatu kad nei garso neskleidz, uj negaliu, vien pagalvojus kokias duslerekes dbr deduos (kad garsas but kuo didesnis), o pas jas isvis nera, bajsu, nieka smagiau nebus uz dabartinius mocus, o jei jau ir atsiras, musu nebebus... Pritariu "kyxas" (y)

kyxas
2009 Birželio 9 16:02

ekologija -- gerai, ash uzh visom keturiom!!
dizainas -- tai pasiekiama; o tikro garso, variklio griausmo ir vibracijos nebuvimas tikram motomanaui -- tai kaip su gumine lele...
kaip isivaizduojat motokroso varzhybas be garso?? tai juk truliku varzhybos...
nu tiek jau to, del ekologijos -- vibracijos galima ir atsisakyti, o vat garso... tai ash priesh!! turekit galvoje, kad garsas ne tik triukshmas, bet ir ispejimas apie pavoju.
paprastas pvz.: eisni sau ramiai ir ishgirsti tik padangu cypima.... per velu... o ka kaltinti? vairuotoja, kad nepamate peschiojo, ar pestyji, kad nepamate transporto priemones? peschiojo tai nepaguos jau... o garsas, tai paildomas jutiklis, kuri ishgirdes automatishkai kreipi demesi. ish kitos puses, kas ten sake, kad "sau ramiai galima butu gatveje pasishneket", tai shnekejimas juk irigi triukshmas, turbut net neisivaizduojat koki galima sukelti triukshma kai pakankamas kiekis liaudis shneka shalimais mobilkomis... vat jums ir garsas bei triukshmas ;)

Arunas822
2009 Gegužės 14 14:41

Jo pritariu 3rn1ux4s manasis 50cc irgi kocioja beveik 100km/h bei garsas geras nezinau kaip galėciau tokiu vazinet be garso man vien garsas moco atsipalaidavimo duoda.

3rn1ux4s
2009 Balandžio 7 16:20

nu pasigincyciau kad manasus i 50 cc motorke nes yra tokiu 50cc kurie iki 100 ir daugiau imizintu truputi ranku dadet ir wisi 75cc ir daugiau

danys
2009 Vasario 19 16:18

Kodel gaidys? pwz kas wazineja su motoroleriais turetu patikt toks sai... waziuoja panasiai kaip daugelis 50cc motoroleriu... Ir atrodo gan agresyviai :D

Klebonas Klebonas
2009 Vasario 18 16:42

gaidys o ne motociklas,brolija net nesuprastu jei su tokiu atvaziuciau,!

SportinisBU
2008 Lapkričio 19 17:07

Nera garso tai ir vairuotojai taves negirdes ;) todel mazes pacio saugumas :D ir banalus pasiteisinimai kad taves netik nemate bet ir negirdejo ;) o tuo labiau su Hidro moto butu smagu nukrsiti laaabai stipriai ;D tada smegenis nuo dangoraizio krapstys kai vandenilis driogztels :D ir tada garso bus :D

chebra chebra
2008 Lapkričio 11 17:11

Dviratukas mano, niekad nesustoja, as judu i prieki, ir dainas dainuoju :D Visai nieko mintis, su laiku manau atsiras ir normaliu mocu, o garsas tai dzin :) dar geriau kai jo nebus ateity nei automobiliuose nei motocikluose :) isivaizduokit, eini gatve, pilnos gatves transporto priemoniu, o tylu, tik padangu gausmas ir viskas... jokio pasalinio triuksmo ;)

neuzauga
2008 Spalio 10 23:31

Sveiki :)
Patiko [SNAPPER] pasisakimas- liux!!!
As ir palaikau ta nuomone ir labai smagu kad jau zmones pradejo kazka kito-ekologiskesnio ir pakeisti monopoli turinciu naftos magnatus. Kaip [PRAZO] teige as ir galiu ta patvirtint,ne kiekvienas gali kisti nosi i auto rinka siulydamas kazkokius kitus variklius, naudojanciu ne naftos produktus o va kaip sis motosciklas vandeni.
Prisiminkim pirmaja masina,tai gi ji buvo karieta su varikliu ir guminiais ratais :) bet laikui begant virto nuostabiais kuriniais ar net monstrais. Manau ir sis motocikliukas po 20 metu bus tikras zveris :)
Del garso viena puse yra faina ir dziugu,ypac miestui mazinat triuksma,o kita tai aisku visada malonu kai jauti salia saves pulsuojancia jega ir besiliejanti garsa :) bet ateitis kartu sukurs kazka panasaus pasukant rankeneles svirti kuri atitinkamai regiliuosianti garsa,del to manau nevertetu verkti :)
Pliusas :)

Pranzo
2008 Rugsėjo 29 11:54

Jo, kaip motoroleris, tai gal ir nieko... bet neissivaizduoju, jei jie sukurtu tokiu principu vaziuojancio CIOPERIO :) )) baisu...

Bet ideja, tai LIUKS! tik manau tokiu degaliniu dar greitai nebus, nes naftos magnatai tikriausiai ZUDO tokius zmones, kurie stengiasi idiegti sia naujove :D DD

Tomasziukas
2008 Birželio 5 09:24

Manau ideja puiki, nepamirskite jog energija gaunama elektrolizes budu. Daugelis motomanu klysta toki kurini lyginti su dideliais ir galingais motociklais, zmones lyginkite ji su motoroleriu (greitis, galia, dydis) manau sie parametrai panasus i motorolerius ar nedidelio turio motociklus. Todel palyginus su "mazaisiais" motociklais rezultatas puikus. Pati "fuel cell" tera tik vandens pripildyta talpa, kuria naudojant susikaupia vandenilio garai, greitai keiciantis temperaturai garai "seda" ir kondensuojasi i laselius, veliau vandeni. Pati fuel cell papildymo esme nera sudetinga ir manau istobulinus nebus brangi, galbut ja galesime papildyti pripylus paprasto distiliuoto vandens :) zinant siems projektams skiriamas lesas ir jegas, to sulauksime mazdaug 35-40metu.

nezinantis
2008 Gegužės 28 16:26

geras dalykas, ir nereik cia varyt, jei nepatinka padarykit geresni, ir del dizaino tai isradejai ne to sieke itikt kazkokiem patrakeliam, ateis laikas ir atsiras normalaus stiliaus tu motociklu.

mazuxx mazuxx
2008 Gegužės 19 14:56

o man jis atrodo labai praktiskas ir lengvas, tikrai tokio noreciau, jug siek tiek netgi i custom streeta panasus, tik speedfighto lempu reik :-] , jug lietuvis uzmestu stiklo, pora kilu spakliaus ir grazus. o variklio ideja nebloga, tik ar nebus taip, kad ateity nuo tu isskiriamu garu, virs miestu tvyros rukas, o gatves skes? anyway, demesio vertas isradimas. o ir tu bateriju praktinis panaudojimas imanomas platesnio diapazono (y)

OTPABA OTPABA
2008 Balandžio 27 21:28

Na toks gal ir nieko, jei be registracijos ir be teisių galima valdyt. Tai galėtum iš pjankės girtutukas namo parvairuot. Pati ekologiškumo idėja irgi OK, bet vaizdelis toks, kad blaivas ant jo nesėsčiau :)

Snapper
2007 Rugpjūčio 20 14:58

Man tai kaimiškas atrodo požiūris tų, kurie čia reiškia tokį nepasitenkinimą šiuo išradimu. Kodėl jums blogai, kad jis varomas ne benzinu, o ekologišku kuru? Kodėl blogai, kad jis labiau panašus į lengvutį dviratį, nei į gremėzdišką motociklą? Kodėl blogai, kad jis nekelia triukšmo? Tokie komentarai, tai kaip iš serijos "vat prie ruso tai buvo gerai...".
Žvelkit į ateitį. Žemė jau dūsta nuo užterštumo (pasėkmės akivaizdžios net dabar) ir naftos likę jau tik tiek, kad gerai jei šiam amžiui užteks. Tad puiku, jog yra ieškoma ir randoma tokių alternatyvų kaip ši.
Triukšmo miestuose ir taip per daug ir jo lygis auga kiekvieną dieną. Man atrodo būtų idealu jei išėjęs į pagrindinę gatvę galėtum nekeldamas balso susikalbėti. Todėl ir garso nebuvimas čia tik didelis pliusas.
Išvaizda? Nėra pasauly daikto, kuris būtų gražus visiems. Jūs gal ir dėl lempinių televizorių verkiate matydami tuos "importinius" LCD televizorius? Laikas keistis...
Be to niekas per prievartą jūsų ir nevers juo važinėtis, tad nėra ko čia reikšt nepasitenkinimą... Galėsit pėstute pavaikščioti, kai apie benziną tik istorijos vadovėlyje bus galima skaityti.
Su požiūriu, kad yra taip ir kitaip negali būti, nes tai bus "šūdas" toli nenueisi... Viskas keičiasi. Tam yra priežastis ir nieko čia nepadarysi. Be to per naktį niekas nepasikeičia ir dar daug laiko praeis kol bent vieną tokį motociklą pamatysim važinėjantį savo miesto gatvėmis.

larrystanke
2007 Birželio 8 20:53

ne nu nesamone, jei jau varomas, ne benzinu, o vandeniu, elektra ar dar kokiu s***, tj ir pats motociklas atrodo kaip s***

MotoGuzas
2007 Balandžio 28 16:37

Japonai yra sukure ir pagamine prototipini automobili, kuriu maks greitis apie 300km/h, manau turetume ishvysti uz keliu meteliu ir panasu motocikla, arba HIDROcikla. Galu gale yra jug jau elektriniu motoroleriu. Asmenishkai palaikau shi projekta. Dizainas yra salyginis reikalas. O garso nebuvimas gali but ir privalumu. Juolab, kai technologija bus pakankama, jog shie daiktai gales vaziuot virsh 200km/h, garsas nelabai yra svarbus, jei pjauni ilgiau kaip 15min, galva prades skaudet, o beje vejo shvilpimas pakankamai nemazas tada, nelabai ten ka ir girdi. Aplinkiniam tavo skleidziamas galsas tikrai dzin, kai praputi pro juos didesniu greiciu, nei pamatys, nei ishgirs tinkami kas ten buvo.

woketizzz22
2007 Balandžio 21 21:10

noreciau toki tiuret wariciau moto kroso trasan :D

ripix
2007 Vasario 23 23:47

gal ir neblogas sumanymas, bet jei is is tikruju neskleidzia garso tai nemanau kad... visgi motociklininkui svarbu jo "aparato" skleidziamas garsas ;)

jmdarius jmdarius
2007 Sausio 15 16:12

geriau senas,geras,daug duminantis melynai delta arba minsk :)

Poskus
2007 Sausio 4 00:33

Paimciau toky vietoj sawo weliko :D

Zaltys Zaltys
2006 Rugpjūčio 17 12:41

a jofana, jau geriau su paprastu dviraciu vazinet, nors koju tricepsai padideja.... ;)
labanakt

poIe
2006 Liepos 31 19:17

! Po kokio simto metu manau visi motomanai vazines su litriniais aparatais, kurie neters aplinkos :D
Talkee, puikus tekstas :)

2wheelz
2006 Gegužės 30 18:22

100 % uz ideja. tiesa,dizaino prasme nelabai kaip atrodo,beveik kaip dviratis. bet gi kurejai dizaino atzvilgiu nesivarzo.

Paganz Paganz
2006 Gegužės 12 08:56

Anyway idejos geros ir tai yra ateitis...

walkeris walkeris
2006 Balandžio 18 22:22

tada mano manymu reikes isivartyti!

DiwiXs
2006 Kovo 5 01:20

O KA DARYT KAI NETYCIA SUSIWARTYSI?

Iceman Iceman
2006 Vasario 13 21:20

na jūs duodat! nejaugi esat motomanai iki kaulų smegenų ant tiek, kad net elementarių laidų apie automobilius nežiūrit??? "Fuel cells" seniausiai ant Lietuvėlės žinomi kaip KURO ELEMENTAI.
pvz.:

http://www.ekostrategija.lt/index.php?lng=lt&content=pages&page_id=13&kat=39

pokštininkai :)

Bandzai Bandzai
2006 Vasario 4 21:39

Nesijaudinkit, padarys ta garsa. Gales visi parsipust is ineto ivairiu "melodiju" :) Ir rind din din ir kaip sunkesnio tourerio,- pagal nuotaika uzsikrauni is hdd. Siaip garsa nesunku turetu but sintezuot pagal rankenos atsukima. Su kolonelem sunkiau ;]

R 1
2006 Sausio 28 22:05

As
neisivaizduoju kaip be garso kurt moca? tai nuaik i garaza prie
dviracio ir varyk per pedala tas pats :D :D man pats mocas tai dzin
dizainas ir seip bet garso ir vibracijos tikrai reik ir ne tokio
dibtinio kaip su burna
gali padaryt bruuuuuum :D

Talkee Talkee
2006 Sausio 23 17:28

Wolf, Kaip jau minėjau, visuomet pirmieji išradimai daromi kuo aptakesni, kuo lengvesni ir kuo mažesni, kad ir kūrimo išlaidos būtų mažesnės, ir kad būtų galima pasiekti geresnius rezultatus ir panašiai. Kadangi ta "Fuel Cell" ir taip yra ganėtinai griozdiškas dalykas, tai didesniam motociklui išjudinti jos reiktų dar didesnės. et pažiūrėk į bet kokį daiktą - su laiku inžinieriai sugeba atrasti kažką naujo ir labai sumažinti tokius dalykus, tad iki didelių ir normaliai "vibruojančių" motociklų tereikės truputį palaukti ;) Mes juk niekur neskubam...Nebent kaip čia kažkas sakė - 2008 bus pasaulio pabaiga :D

Wolf Wolf
2006 Sausio 23 12:59

Gal ir ideja nebloga, atsizvelgus i gamtos uztershtuma.
Bet ish kitos puses, man "motocilkas" visai neprimena motocikla, daugiau primena dvirati. Arba kaip kaimose jauni mechanikai sukurdavo savo mopedus ish dviracio-ir gaudovosi "Moto-dviratis" :)
O kaip inzineriai pakartos shiame hibride tikro motociklo vibracija, tikra moto garsa.
Prisipazinti, mane net su ginklu nepasodintu uz ta moto/dvirati. ! Ash jau geriau (jei tuo metu neturesiu veikianti moca) vaziuosiu dviraciu arba pirda.

NIDA NIDA
2006 Sausio 23 11:57

garsa reikes isleidinet kaip tam crazy frog: rin din din din diinnnn :D

Talkee Talkee
2006 Sausio 21 13:15

"kuro ląstelė" talpinama vairuotojui tarp kojų...."kuro ląstelę galima papildyti per 5min"? Įdomiai skamba.

spyxter
2006 Sausio 21 12:16

nu as nemanau kad reiktu tokiu dalyku pavadinimus verst. kazkaip nelogiska, juk ne lietuviai tai isrado, tai kaip jie gali galvot pavadinima tam dalykui??? O jei verst tai kuro lastele skambetu visai nieko ;)

Talkee Talkee
2006 Sausio 20 20:57

Matai, Spyxter, Hidro baterija tai mano vertinys. Tu teisus, tai yra Fuel Cell ir aš dėl to nesiginčiju, tik va tu, kad geras išversk :D Ir kaip pavadinsi? Kuro kamera? Degalų ląstelė? Aš nesakau, kad aš esu anglų kalbos genijus, paprasčiausiai daiktus pavadinu taip, kaip man atrodo paprasčiausia - baterija, dėl to, kad tikrai baterija. na galima ir akumuliatoriumi pavadinti. O hidro tai žinoma, kad dėl vandenilio (Hydrogen). Ir viskas. Ir paprasta, ir elementaru ;)

spyxter
2006 Sausio 20 17:44

Talkee ta "hidrobaterija" yra tavo ismislas, o istikruju vadinasi "Fuel Cell"
Tik neisizeisk, ok?

Shernass Shernass
2006 Sausio 20 14:48

jo ideja tai liux, bet isvaizda.......................... koks malonumas vazinet kai negirdi variklio reaguojancio tavo rankos judesy....

Liūtas Liūtas
2006 Sausio 20 11:13

Vis tiek jis daugiau į dviratį, nei motociklą panašus tai kam jam to garso... Mes vaikai tai dviračiui ant šakės pririšdavom dratą, kuris braukdavo per stipinus. Štai jums ir beveik harley garsas :-] Ir išjungt nesunku - dratą atlenkei ir viskas :-]

Maiden Maiden
2006 Sausio 20 09:46

Vau (y) už idėją, (n) už dizianą ir papildomas problemas dėl degalinių (-)
O dėl garso nebuvimo- anokia čia problema- užvedinėji variklį, ir iš visų plaučių rėki: "Brrrrennnn..... brrrrennnn......." :G :-]

ezhiukas ezhiukas
2006 Sausio 20 09:42

kazin kas su tokiu kibiru gali vazinet...


 
P
A
T
K
P
Š
S
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17