Motociklizmas » Mokykimės gyventi draugiškai

| 2004-09-05 | 25 koment.
Kaip elgtis, kad automobilininkų ir motociklininkų keliai nesusikryžiuotų? Vasarą daugeliui vairuotojų pažįstamas sumišimo ir nuostabos kupinas jausmas. Ar atsimenate tokias akimirkas? Jūs ramiai, kokiu 150 km/h greičiu, riedate link jūros, drąsiai užsiėmęs antrąją autostrados eilę, - kai viskas labai trumpam apsiverčia ir gerą pusę minutės jus dar šokiruoja. Pradžioje galinio vaizdo veidrodėlyje akimirką sušmėžuoja galingo prožektoriaus atspindys, po to ausis sekundės daliai užfiksuoja galingą vapsvos riaumojimą- jis toks stiprus, kad įsiveržia net ir į steriliausią 600-ojo salono erdvę. Tai trunka tik vieną niekingą akimirką, ir kol jūs dar nieko nespėjote padaryti, veržlus siluetas su prie jo prigludusiu raiteliu, paneigdamas visus fizikos ir laiko dėsnius, prašvilpęs pro dešinį mašinos šoną tampa tašku, jau baigiančiu išnykti kažkur ties horizonto linija.

 

Pačios agresyviausios ir esktremaliausios mechaninių sutvėrimų rūšies atstovai, daugumai vairuotojų sukelia tikrą šoką. Nieko nuostabaus, nes 3 ar 4 sekundės iki šimto jiems yra vieni niekai. Ne veltui Vakarų Europoje apie 80 proc. užsakomųjų žmogžudysčių vykdytojų sprunka būtent su tokiais žvėreliais... Na, o jei palikus kriminalinę statistiką ramybėje, tai galima prisiminti ir kitus pavojus - motociklų gerbėjų nesaugo kėbulo šarvai, o greitis ir dinamika akceleratoriaus rankenos pasukimą neretai paverčia bilietu į anapilį. Tai liudija avarijų statistika, o kalti dėl tokių nelaimių neretai būna ne tik motociklininkai, bet ir kiti eismo dalyviai.
Idėjiniai skirtumai


Norint išvengti nelaimių visų pirma reikia išsiaiškinti idėjinius automobilių ir motociklų skirtumus. Tik tuomet bus galima suprasti, kuo vadovaujasi tokių skirtingų transporto priemonių vairuotojai, kaip jie gali elgtis vienoje ar kitoje situacijoje. Automobilis, nesvarbu koks jis bebūtų, visuomet atlieka pagrindinę savo funkciją - tai transporto priemonė. Galima mėgti automobilius, aktyvų ir greitą važiavimą, vadinti visa tai atgaiva sielai ir kūnui, tačiau dauguma atvejų automobilis tik veža savo šeimininką iš taško A į tašką B. O štai motociklai, nors ir turi techninių panašumų su automobiliais, yra visiškai kito pasaulio sutvėrimai. Ideologiškai motociklai yra artimesni kalnų slidėms, paraplanams ir šuoliams į bedugnę skirtoms guminėms virvėms. Tiesiog tai yra adrenalino generatoriai. Patogu ar nepatogu, ir važiavimo kryptis, prabilus apie tokias dvirates transporto priemones, tampa jau antraeiliais dalykais. Tiesiog visa tai galima arba aistringai mylėti, arba išvis numoti ranka, ir niekuomet neatverti durų į greičio ir realetyvumo dėsnius paneigiantį pasaulį. Motociklai - tai aistra ir adrenalinas. Todėl vairuotojų prašytume įsidėmėti -jokios KET neprivers motociklininkų važiuoti lėtai. Prisiminkite tai veidrodėlyje išvydę vienišą švieselę kažkur ties horizontu.

Kaip nesudaryti pavojingų situacijų?


Pagrindinis dalykas, kurį turi daryti kiekvienas eismo dalyvis, - tai visuomet stebėti situaciją aplink automobilį. Tai reiškia, kad neužtenka, pvz., persirikiuojant iš vienos eismo juostos į kitą vieną kartą užmesti akį į veidrodėlį, ir po kokių gerų 5 sekundžių parodžius posūkio signalą pasukti vairą. Mielieji, greitis yra realetyvus dalykas. Jei jūs važiuojate 130 km/h greičiu, o koks nors itin galingas motociklas prie jūsų artėja 260 km/h, tai jis mato jus taip pat, kaip jūs prie kelio stovinti medį - nejudančią kliūtį. Eismo situacija, kai atsiranda važinėjančių tokiu greičiu, gali pasikeisti tiesiog per sekundės dalis. Todėl tikras vairuotojas aplinką savo periferiniu regėjimu turi sekti nuolat. Jei skriejantis kaip žaibas motociklas kelyje užklupo netikėtai - nepulkite karštligiškai trauktis į vieną ar kitą juostą. Tai gali tapti skaudžios nelaimės priežastimi. Tokiu atveju geriausia nieko nedaryti. Motociklai yra manevringi ir labai greiti, tačiau skriejant daug kartų greičiau už stipriausią vėją, paskutinę akimirką pakeisti judėjimo trajektoriją yra be galo sunku - fizikos dėsnių nugalėti neįmanoma. Ypač tai aktualu posūkiuose, nes jei galingo motociklo vairuotojas savo žvėrį jau paguldė virš nematomu skriestuvu ant asfalto pro jūsų mašiną nubrėžtos linijos, tai bet kokia kliūtis jo skrydžio trajektorijoje gresia pučiamųjų orkestru ir priverstiniu giminaičių susirinkimu. Geriausia pozicija tokiais atvejais - tiesiog nemaišyti. Beje, dar vienas pavojus gresia azartiškiems vairuotojams - nebandykite lenktyniauti su galingais motociklais. Kad jie jus aplenks ir paliks, aišku iš karto, tačiau prie artimiausio šviesoforo jie sustos kaip mat, o jūsų sunkus automobilis tai darys iš lėto. Motociklu stabdžiai yra daug stipresni už automobilių, todėl neapsirikite vertindami distanciją. O paskutinis mūsų patarimas skirtas tiems, kurie nori išvengti nereikalingų piktumų ir išsaugoti šoninius veidrodėlius, stovėdami kamštyje palikite iš šono tarpą dviratėms transporto priemonėms.

Bet kuriuo atveju važiuodami prisiminkite pagrindinę vairuotojų taisyklę - viską matyti ir prognozuoti situaciją, ir seną multiplikacinį filmuką, kuriame katino Leopoldo gyvenimo principai puikiai tinka ir šių dienų keliams: „Vaikai, gyvenkime draugiškai!".


Straipsnis iš informacinio leidinio "TAVO AUTO", 2003 vasara




Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
Quicker Quicker
2010 Sausio 25 15:53

Kazkoks niekinis keliu ereliu (gal chuliganu) straipsniukas... Toki perskaicius net geda pasidaro, kad domiuosi motociklais.

1. Automobiliai tai ne sunkvezimiai. Mieste net gerokai sunkesnis ir silpnesnis automobilis pranasesnis uz motocikla (ypac posukiuose), tad nereikia pervertinti savo galimybiu tiek imant posukius, tiek vaziuojant ziedu, tiek ir stabdant. O kartais graudu ziuret kaip tokie ereliai net ir greitedami save gerokai pervertina ir uzlinde pries visa srauta ne tik, kad nuo jo neatsiplesia, bet dar ir trukdo. Ne viska lemia motociklas, nepamirskim ir apie jo vezama "balasta" ("tarpine" ;) .

2. Vazinejimas tarp juostu - jokio motociklisto nepuosia! Tai didziule GEDA.

3. Jei trukdo aplinkiniai vairuotojai (tebunie tai stabdziai, pensininkai, blondines), tai gal dar vertetu patobulinti savo igudzius ir nelysti i gatve. Kaip sakoma - geras vairuotojas aplenks tave taip, kad net nepastebesi jo, nesvarbu ka vairuoji tu ir jis.

4. Jei nesugebi vaziuoti dviem ratais saugiu tau ir aplinkiniams greiciu - vazinek tik sportinej trasoj. KET parasyta ne vien stabdziam ir blondinem, bet ir kiekvienam motociklistui.

PS. Neisivaizduoju kaip toki straipsni galejo patalpinti motomanai savo puslapyje... Suprantu, kad visi sugriesyja, o ypac tai aktualu 2-raciams (as jokia isimtis - irgi chuliganavoju tiek 4-iais tiek 2-iem vaziuodamas), bet tai dar nereiskia, kad tokius dalykus reikia reklamuoti ir skatinti.

Gintaronas
2009 Liepos 9 09:40

Mano manymu, lenkimas iš dešinės pusės yra vienas pavojingiausių ir todėl kvailiausių manevrų. Jau geriau apipypinti ir lukterėti, kol blondinė pasitrauks į pirmą juostą...

DeiWuX DeiWuX
2009 Gegužės 28 21:33

Turejau omeny kad kai as bunu jau pre pat perejos senyvo amziaus zmones dar buna toli nuo jos ir suskuba sokt taip noredami isgasdint ... nepagalvokit kad nepraleidziu :D

v max^as
2009 Kovo 8 11:57

:) esant dregnam ar slapiam asfaltui, greiciau stoja automobilis visais atvejais, taipogi jeigu pries sankryza yra duobiu (kur siuo metu ju nera) motomanas priverstas atleistis stabdzius taigi sustos leciau. Zinoma dazna abs sistema patekus i duobe mazina stabdymo efektyvuma, bet kokiu atveju ji sustios greiciau nei motociklas per duobes.

valentinas
2008 Birželio 28 10:11

Geras straipsnis,bet del moto stabdziu tai kl.tai nuo situaciju daugiau priklauso...moto modelio.. O kas liecia kelius man daugiausia ,atsiprasau,bet trukdo moterys prie vairo.Baisinis kisimas!Jei gausiu gala tik nuo ju...

karolis008
2007 Lapkričio 25 18:16

pagal mane tai jei nori likt gyvas kam lekti ant 260?atrodo kad varo ant masinu del to kad jos per letai vaziuoja..jo manymu kas butu jei greitkelyje leidziamas greitis butu 260?as irgi nesakau kad ir su savo silpnu NSR`u nevirsyju greicio bet man uztenka tu papildomu 20-30 kilometru nuo leistino greicio ir tiesiog tikrai manes nejaudina tos naujienos apie britvu avarijas ir mirtis kiekviena diena kai lietuviu toks poziuris...krc virsyji greiti atsakai uz save ir kitus...o jei ir britvininkai laikytusi taisykliu tai vairuotojui uztektu ir viena kart i veidrodeli paziuret

Sashas Sashas
2007 Liepos 23 12:49

Mano nuomone, jeigu jau pazeidineji KET tai turi jaustis atsakingas uz savo ir kitu eismo dalyviu sauguma. Pagal ta straipsni iseina, kad visi motociklininkai vaziuoja kaip nori, o tvarkingai vaziuojantys automobiliais jiems maisosi. Apie issokima is salutinio kelio irgi ne i tema. Sukdamas ivertini, koks leistinas greitis pagrindiniame kelyje ir primeti atstuma iki kitos transporto priemones, kad spetum saugiai pravaziuoti, o jei britva mieste lekia 200 km/h pradejus sukti jo dar gal net nebus matyti, o ivaziavus i sankryza bus didelis bum. Kas tada bus kaltas? Vairuotojas kuris pasimaise isvaziuodamas is salutinio kelio? O jei i kelia isbegs vaikas? Ar spesi isvengti avarijos, kad ir koks butu manevringas motociklas ir patyres vairuotojas. Pats vazineju motociklu ir tikrai nevisada laikausi KET, bet tikrai nesiskundziu, kad man maisosi automobiliai. Aisku nekalbu apie tuos automobilistus, kurie vaziuoja isvis be taisykliu, jie pavojingi visiems, tiek motociklistams, tiek automobiliu vairuotojams tiek pestiesiems.

Febuss Febuss
2007 Balandžio 19 20:47

Hm.. straipsnis dvelkte dvelkia utopija.. daznas automobilistas net "Savu" nepraleidzia.. taj ka kalbet apie moto gerbima.. Na straipsnis tikrai saliskas..tas pats kas cia ydet straipsi ir mzdg skelbt tokia pozicija" visi motociklai zemesne transporto rusis nei masinos"

Unnamed Unnamed
2007 Balandžio 15 20:42

Bet cia juk straipsnis tik apie britvas. Netikiu kad koks enduro klases aparatas isspaustu tiek kad bent pasivytu ta 600aji. Arba kad kuris chioperistas bandytu sekme pries ji. Ne tam tikslui jie perkami. Kad kelyje vairuotoju nekulturingumas yra milziniskas sutinku. Bet ir is niekur atsiradusi britva gali mirtinai isgasdint - skaiciau straipsni kazkada kad Vokietijos autobane >200km/h greiciu ketvirta juosta atlekes mersas taip isgasdino ramiai treciaja vaziavusia moteri kad ji staigiai suktelejo vaira i sona. Pasekmes: zuvusi jauna mama ir jos dukryte. Reziume: Musu keliai nepritaikyti tokiems dideliems greiciu skirtumams. Kazkur skaiciau kas jau ir tuose paciuose autobanuose zada greiti ribot...

andrius uk andrius uk
2007 Kovo 2 18:06

Netgi manyciau tai reiketu itraukti i KET knygute !!

andrius uk andrius uk
2007 Kovo 2 18:05

Manyciau si straipni reiketu patalpinti i kiek platesnes auditorijos puslapi tarkim delfi.lt, tikrai tai praverstu paskaityti automobilio vairuotojams, beje liuks straipsnis ;)

spin spin
2006 Lapkričio 11 15:14

idomus straipsnis :)

rEGBIz
2006 Balandžio 2 19:22

taj ka visi perkam britvutes r1 ir ejnam plest banko vistiek su tokiais zveriais pabegsim!!! o jaj jau pabegsim taj jau nebereiks galvoti is kur gauti litu kad nusipirkti kokia galingesne britvute :) !!!(nju aisq rejk geraj pagalvoti kajp mums pirma tas r1 ipirkti) :) )))))))))) (nusvaigau taj geraj cia nuo to teksto tokia busena :) )

gizmow gizmow
2006 Vasario 13 10:25

viskas teisingai!!!! tik dar norejau pasakyti kai vakare ar nakti vaziuoji per sviesoforus kurie jau buna isjungti,ir kai kokia moteryte uz kokio nissan mirco vairo isoka is salutinio kelio i pagrindini....tai nerandu zodziu....aciu dievuj kad kelininkai daze kele uzsistate tomis priramidemis raudonomis... tai pro ten pravaziavau... norejau pasakyti kad ir tu teisus esi bet juk tavo kaulai lus...tad pasistenkit per tokias sankrizas atsargiau vaziuoti :)

Bonke Bonke
2006 Sausio 8 21:26

jo teisingas straipsnis... :)

Balzebubas Balzebubas
2005 Gruodžio 21 23:27

Straipsnis gal ir nieko. Tiktai ji reiketu patalpinti i auto megeju tinklapi. Kadangi manau kad motociklininkas vaziuodamas automobiliu tikrai praleis ir paliks vieta kitam motociklininkui.

Mad
2005 Rugsėjo 29 13:53

Sveiki. Man kiek masinos tiek britvos patinka, tiesiog dievinu sias transporto priemones :) .Siame straispnyje yra tiesos, bet jame rasoma tik kad automobiliu vairuotojai trukdo motociklistams. Dar britvos neturiu del metu stokos ir pinigines plocio, bet negaledamas laukti nusipirkau motoroleri ( scootery ). Ir kiekviena diena matau kaip elgesi tike vieni tiek kiti vairuotojai... ar jus kada susimastot kaip jus vaziuojat ? Neveltui yra KET. Dauguma britvistu mieste vaziuoja isvien sudarinedami avarines situacijas automobilems. Manyciau pries darydami rizikingus manevrus isitikinkit ar jus mato ir nujaucia kiti vairuotoja ka darysit. Nes yra tokiu asilu kad ******* neturiu zodziu ... per kazkok y rusa sedinti uz naujos masinos vairo vos neteko sukviest priverstinai giminaiciu. Tai wa norejau pasakyt tai kad nereik sudet visu problemu tik ant vienos puses, reik pagalvot ir apei save ir rast ta aukso vidury. Tada visiem bus gerai.

Foxas Foxas
2005 Rugpjūčio 3 15:44

Amen to that. Kaip pirstu i aki - "ir dudu orkestras" ... cia tai vaizdingai ...

Talkee Talkee
2005 Kovo 8 22:37

Pries kokius trejeta menesiu internete buvau rades staripsni apie tai. Jame rasoma, kad automobiliu vairuotojai laiko motociklininkus priesais vien del to, kad motociklininkai turi daugiau "laisves" kelyje, gali isvengti kamsciu ir aplenkti, drisciau teigti dauguma automobiliu. Tad kol tokia automobilius vairuojanciu zmoniu ideologija nepasikeis, motociklininkams teks buti atidesniems kelyje pamacius automobili :)

LanMaster
2005 Kovo 2 15:11

Gerai, kad bent 1% kas čia parašyta būtų tiesa...

Vilniuje net mašina baisu važiuoti, kai visi laksto be posiukų per visas juostas, stabdo vidurį kelio nežinia kam ir t.t. tai su motu važiuojant gali liūdnai pasibaigt...

:(

JAWA CZ JAWA CZ
2005 Vasario 7 16:10

Ir as tikiuosi! bet automobilistai jauciasi keliu valdovais :( Jie nieko nepaiso todel dazniausiai ir ivyksta avarijos!

Wolf Wolf
2005 Sausio 25 12:32

Straipnis geras. Bet as abejoju, kad automobilistas isiskaitis i tos zodzius. Jo gi mastymas kitoks-mano masina didesne negu mocas, o tai reiskia, kad jis yra karalius kelije. Bet tai nesamone mano manimu.
Tikiuosiu dogivensiu iki tokio momenmto, kai kelyje moto itr auto vairuotojai gerb vienas kita :)

XmeN XmeN
2005 Sausio 4 17:59

"O paskutinis mūsų patarimas skirtas tiems, kurie nori išvengti nereikalingų piktumų ir išsaugoti šoninius veidrodėlius, stovėdami kamštyje palikite iš šono tarpą dviratėms transporto priemonėms." Cia gerai pasakyta :) O seip straipsnis vertas 6 balu is 7 :)

lunatic
2004 Spalio 13 08:36

kaip gerai butu kad visi to laikytusi


2004 Rugsėjo 26 01:16

ja ja tep i buna.. :D :D


 
P
A
T
K
P
Š
S
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17