Remontas » Daugiau traukos laisvo išmetimo duslintuvams

| 2006-01-27 | 37 koment.
Dažniausia modifikacija, kurią dauguma vairuotojų suteikia savo motciklui, tai nauji išmetimo vamzdžiai. Rinkoje pilna pasirinkimų, bet visi jie dažniausiai būna paprastas, ilgas, chromuotas vamzdis (gamyklinėse sistemose būna kelios pertvaros, tarp jų - vata). Kodėl žmonės juos perka? Atsakymas paprastas - garsesnis motociklo riaumojimas, o kaikurie net mano, kad tai ir galios suteikia. Tikrai ne. Tačiau tokia sistema iš tikro sumažina variklio galią apie 5-10%. Didžiausias sukimo momento trūkumas juntamas žemų ir vidutinių sūkių diapozone, kai, važiuojant pastoviu greičiu, reikia staigiai „atsukti rankeną“. Žinoma, teoriškai su tokia sistemą galima ir pridėti motociklui galios, tačiau tam reikia daug laiko ir pinigų, nes reikia keisti ir žiklerius, ir dėti free-flow oro padavimą.

 

Didžiausią galią laisvo išmetimo sistemos (su naujais žikleriai ir oro padavimu) pasiekia prie didžiausių apsukų, todėl reikia pastoviai akseleratorių sukti iki galo, kaip drago trasoje. Todėl šie duslintuvai ir vadinami „drago dūdomis“ (angl. „Drag pipes“). Tačiau daugumai mūsų patinka aplinkinių dėmesį patraukiantis garsas, taigi tenka palikti laisvo išmetimo sitemą (Kokie argumentai? Ogi parasti: „Garsūs duslintuvai gelbsti gyvybę“, „Aš nekenčiu savo kaimynų“, ar „Zylėms taip patinka!“).

Reikės tokių medžiagų:


2 x 18-20mm poveržlė

2 x 30mm ilgio, 6mm diametro prasriegtas strypelis (arba tokio ilgio varžtas)

4 x veržlės (tinkančios strypeliui)

Suvirinimo aparatas

Karščiui atsparūs dažai (nebūtina)

Darbo eiga:


1 žingsnis: Privirinkite poveržles prie strypelių galo. Nudažykite strypelius ir veržles juodais dažai, jei norite, kad jie kuo mažiau matytųsi ant duslintuvų.
2 žingsnis: Pragręžkite 6mm diametro skylę kiekvieno duslintuvo gale, maždaug 20mm nuo galo. Gręžti iš apačios galite net nenuėmę duslintuvų, tačiau kiek sutapkite grąžtą tepalu ar WD-40, kad jis neperkaistų.
3 žingsnis: Įkiškite strypelius su viena veržle į duslintuvus iš vidaus, iš kito galo pirštais prisukite kita veržle. Teks kiek pažaisti, kol poveržlė atsidurs pačiame duslintuvo centre. Tik su raktu jos nepriveržkite, pradžiai užteks su pirštais.
4 žingsnis: Sveikinu! Jūs kątik savo duslintuvams įstatėte pertvaras, kurias galima reguliuoti, priklausomai nuo stiliaus, kokiu norite važiuoti. Jei norite daugiausiai sukimo momento pajusti žemose ir vidutinėse apsukose, priveržkite strypelį taip, kad poveržlė stovėtų 90 laipsnių kampu su dujų išmetimo kryptimi. Užkurkite motociklą. Pajauttėte kokį nors skirtumą triukšmo lygyje? Greičiausiai, kad ne! Bet pravažiuokite ir pamatysi, kad motociklas žymiai geriau „traukia“ žemų sūkių diapozone. Tai netgi įrodė bandymai ant Dyno-stendo. Pertvara duslintuve sukelia sūkuriavimą ir grįžtamąjį slėgį, taigi dujos iš degimo kameros žymiai greičiau „išsiurbiamos“.
Jei planuojate dalyvauti draguose, atlaisvinkite veržles, ir pastatykite poveržlę lygiagrečiai išmetamoms dujoms. Tai sumažins grįžtamąjį slėgi bei suteiks daugiau galios prie didesnių apsukų. Surasti idealiausią variantą savo motociklui galite pasukdami poveržlę įvairiais kampais – parasčiau ir nebūna (na, nebent automatinis Exup vožtuvas sportiniuose motocikluose)

Na va. Išleidote 2 Litus (kuriuos turbūt vistiek būtumėte išleidę buteliui alaus), pagerinote savo motociklo charakteristikas, o garsas išliko toks pats nuostabus ir nepakartojamas! Galutiniame variante jūs turite greitesnį, galingesnį motociklą, kuris vis dar gadins nervus jūsų kaimynams.


Iš anglų kalbos išvertė: mindazzz

Šaltinis: www.bobhenneman.info/dragpipe.htm



Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
Andrius13
2016 Rugpjūčio 4 01:23

sveiki, jei as is orginalaus bakelio isemiau korius ir praktiskai bakelis tuscias, labai kenkia moto ? :D kiek girdejau ilgai nevaziuosiu nes ziedai sutrukines

malunininkas
2014 Liepos 20 00:20

Pasidariau tokį dalykėlį savo Yamahos Stratolainerio vamzdžių gale. Norit tikėkit norit ne, bet prie mažų variklio apsukų variklis bent jau dirba maloniau. Reiktų patikrinti ant stendo, bet nežinau, ar Lietuvoj toks dalykas, kaip Dyno stendas yra...

astonas
2010 Liepos 12 10:15

Koks tolkas padaryti skyles ir vell jas uzglusinti ? :D

astonas
2010 Birželio 24 22:02

As biski ce nesupratau. Kaip i duslintuva ikisiu ranka :D Pas mane duslintuvas tai mazas :D Seip reiketu man ji pjauti ir pan. :) . Kas darys tai jai galite pafotkinkit ir man parasykite y mano skype :) robertascc

DjWilx
2009 Spalio 22 16:36

yamahai dt padetu? :D

wertyklis
2009 Birželio 29 22:32

jo geras straipnis ir taisingai cia kalba, nesvarbu koks motociklas ir koksai modelis, kiekvienam, keicianciam duslintuva reiktu pasidaryt sia sistema, taciau cia kas parasyta tai dar ne viskas. prie to varsto as pritvirtinau ir spiruokle, kuri kai buna variklis isjunktas uzdaro duslintuva o kai ijungi priklausomai nuo variklio apsuku ta spiruokle atidaro dujos is variklio taigi prie 1000 apsuku buna ciut ciut atsidarius tik tie kad variklis min apsukom galetu dirbti atitinkamai didinant apsukas atsidaro ir saiba ir tarkim prie 4000apsuku staigiai didinant greiti galima nesijaudinti kad variklis gali dusti nuo perdidelio oro padavimo, o pasiekus didesnias apsukas saiba atsidarys visiskai ir is moco galesite isspausti viska ka jis sugeba. o tie kurie raso kad tai nesamone arba gaila glusui viena skyle isgreti maziausiai matomoi vietoi (p.s. mano buda norintiems isbandyti rekomenduoju tik viena saiba det nes dveju bus tikrai perdaug.) pavizdziui salia variklio, tikrai niekas nematys jos, tai galiu drasei pasakyti kad ir toliau neliptu is savo atsiprasant ,,tuninguotu golfu" . nes jiem visiskai nesvabu koks glusas vistiek netraukia. svarbu kad isvis plerpe.

antoniiss antoniiss
2009 Balandžio 10 16:18

Su tuo duju ismetimu tai chren suprasi as savo afrikai sudejau pagal visas rekomendacijas race dusliu,dyno jets kit, K&N filtra tai traukia gerai ir an zemu apsuku ir ant aukstu bet kuro sanaudos ant 2 litru padidejo, is kitos puses baikas palengvejo kokiais 4 kg.

Serasin Serasin
2009 Balandžio 7 23:19

jo blin cia panasus baeris kaip masinom garso reguliatorius modernoi uz 500lt :D

DAngel DAngel
2008 Gruodžio 4 11:30

Blyn, įdomūs žmogeliukai. Paskaito belekaip o paskui blevyzgoja. Taigi aiškiai parašyta kokiems vamzdžiams ir kokiems motociklams ši sistema naudojama. Toks įspūdis kad kiti komentuoja tik tam kad komentuotų.

tikis
2008 Rugsėjo 21 20:34

2 zingni paskaityk suprasi kuriam gale :)

Makarons
2008 Rugsėjo 7 22:52

Gal ir pasirodysiu kaip paskutinis neismanelis bet vistiek paklausiu: Cia yra rasoma nuo dulintuvo galo, kurio galo? kur prie galvu tvirtinasi, ar tas galas pro kury "iseina" dujos?

MaR3L!S MaR3L!S
2008 Rugpjūčio 13 22:11

O taj needa variklio?

Dread
2008 Balandžio 18 18:08

Supertrapp sistema visvien geriausia...

Domasius Domasius
2008 Kovo 6 09:08

Jei jau pjaustot dudas, nepamirskit ir exup'o isimt ;)

Titas
2008 Vasario 24 19:31

butelis alaus už du litus neišeina :]]]

nightlord
2007 Gruodžio 8 11:34

nu as r1 nupjoviau dali koriu, paskui pavazinejas visai isemiau ir del to nesigailiu nes kuziu padaugejo tik vat vienas minusas gale sedinciam tai per ausis nesveikai kerta :D ir nereikai ten jokiu varztu jei sumaistai palakstyt gerai vaziuoja o prie mazu sukiu tai jegos tikrai pakanka na bent man :P

sierasss
2007 Gegužės 3 15:17

o gal kas girdejot apie toki power reguletor,tipo ismetimo sistemai regulioja pakeitus glusus.

sierasss
2007 Gegužės 3 15:15

nu as supratau kad cia ciopams,pas mane pakeisti glusai cobra be koriu vtx1300.ir kol gerai nepasyla dirba nekaip ant laisvu,turbut del to kaip cia aprasyta del duju pasipriesinimo mazesnio.gal pabandysiu bet jai nepasiteisins tai gaila greziot skyles.seip mintis protinga.

Djharry
2007 Kovo 5 23:56

Nu cia mandriai.... ;D

orange R6
2006 Gruodžio 31 12:32

isuki varzta ir mocas galingesnis?nsmn,geriau uz tuos 2 lt.varztams nusipirkt alaus.

dj ritmo
2006 Gruodžio 16 22:32

kazkokia nesamone, kaip galima ta varsta itvirtint ten horizontaliai, jei ji istatome vertikaliai, kaip tu ten ji prisuksi horizantalioje padetyje? Nesamone

shell
2006 Lapkričio 16 21:39

nesupratau biski kaip tuos varztus ikisti i ta vamzdi ir jie kokiem glusam tinka? kaip su krosiniais? ju glusams tinka tas bairis?

Vycia Vycia
2006 Lapkričio 6 01:04

Nu jeigu kalbant apie pacia konstrukcija, tai manau reiktu kontrapoverzliu, nes sistema kokia pavaizduota piesiniouse ,nuo vibracijos atsipalaiduotu.

sniegas68 sniegas68
2006 Rugpjūčio 23 22:06

...opiumas.. liaudziai... ;) atsipalaiduokit...

Ziurke Ziurke
2006 Liepos 31 14:09

nesvarbu kam ir kokiam motociklui keiciant ismetimo sistema butinai reik pereguliuoti karbus, netgi kartais tenka keisti ziklerius.
o jei kazkas dedasi free flow vientik del garso tai teks susitaikyti su visais auksciau paminetais trukumais ir kitokiom variklio harakteristikomis, nes norint padaryt free flow su tokiu back presure kaip kad gamykline sisitema reik sukisti 4-5x daugiau pinigu nei kad idet free ...

Donceba Donceba
2006 Birželio 17 00:23

Viskas lb aisku.. Tik norejau paklast. Pas mane yra dnepras, bet ismetimas sueina y viena vamzdi (jawos duslintuvas be jokiu koriu), zodziu tuscia vamzdi. Galas skersai pripjautas. Tai man ta verzle det panasiu proporciju kaip pavaizduota piesinelije? Ir apskritai tikrai geras straipsnis (y)

MrGorgeous
2006 Birželio 6 23:38

neikirpau kam tie varztai :)

mindazzz mindazzz
2006 Balandžio 27 16:23

A jūs bent gaudotės, kad šitas straipsnis/patarimas skirtas kruizerių tu tiesiu išmetimu savininkams? Jokios kalbos nei apie litrinius gixerius, tai apie sugrąžinamą 5-10 proc. galią nėr!

Tediss Tediss
2006 Vasario 14 14:45

Kadangi šiuo metu gilinu teorines žinias dutuoju klausimu, tai galiu prisipažinti, kad ankstesniame komentare biški nusipezėjau. Tai sakau, reikia pataisyti, kad neklaidint skaitovu :)

Pasiskaitykite čia:
http://www.bigcitythunder.com/pages/exhaust_dynamics.html

Chebra gamina tokio pobūdžio daiktus, netgi ant dinostendo mėgino.
Iš savo nedidelės patiries, nes dar nespejau gatvėje išbandyti Žiurkės gamybos free flow bakelio, galiu pasakyti, kad vistik yra tiesos tame, kad "pralaisvinus" išmetimo sistemą, žemų-vidutinių sūkių diapazone krenta sukimo momentas ir galia. Sukimo momento kreivėje ties 3-4 tūkst. rpm (čia kalba apie čiopery) atsiranda netgi šiokia tokia duobė.
Kodėl taip atsitinka? Kol kas turiu tik vieną paaiškinimą - sumažėjus sistemos pasipriešinimui (backpressure), daugiau išmetamųjų dujų pasišalina iš cilindrų, bei įsiurbiama daugiau oro. Kadangi, karbiuratorius buvo suderintas kitokiam darbui, pasikeitus salygoms, jis nesugeba padidinti benzino padavimo, mišinys tampa liesas. Šitą dalyką ištaiso "rejetinimas" - kitokios geometrijos pagrindinis žikeris, minkštesnės adatos sklendės spyruoklės.

Taigi, aprašomasis mechanizmas, padidina free flow duslintuvų pasipriešinimą, dar kitaip vadinamąjį "backpressure", nesumažindamas decibelų. O iš esmės dėl to ir keičiami standartiniai duslintuvai į "tiuninginius". Bet, manau, norint gauti maksimalų išmetimo sistemos perdarymo efektą, reikia ne slėgį kelti, o rejetinti karbiuratorius.

liovka
2006 Vasario 6 23:08

[būna paprastas, ilgas,chromuotas vamzdis] cia eina kalba apie tokias duslerkes kaip cioperiuos

shetelis
2006 Vasario 6 22:53

Na gerai jai as dabar 2005 litriniui gsxeriui toki varianta padarysiu su youshimura trs dusle.anot taves ta dusle ateme is manes 5-10% galios o tas varztukas sugrazins ir galu gale visvien bus tas pats.nemanau kad as labai pajusiu skirtuma ant litro tik dusle sugadinsiu.ir beje pas kiekviena dusle ismetimo angos skirtingo diametro kaip orientuotis i tai nes jai dusles ismetimo anga didele jis nieko nepades o jai per maza!!!?

pliogft
2006 Vasario 1 14:05

na jo man taip pat nedasyla kaip ta poverzle ikisti
galas juk uzkniedytas
o gal tas metodas netinka tokiem duslintuvam, o daugaiu pritaikytas cioperiam, kur duslintuvu galas tuscias?

carlasr6
2006 Sausio 29 22:42

truputeli nesuprantu kaip tas verzles prisukti ir atsukti jei dazniausiai duslintuvo galas buna uzknieditas kaip jas tada reguliuoti

Balzebubas Balzebubas
2006 Sausio 29 15:08

Gal todel kad jie jau viska buna apgalvoje ir padare. Tam tikram motociklui tam tikra sistema. Bet kadangi zmogus toksai sutverimas kad vis nori israsti dvirati, arba ji tobulinti, ar perdaryti pagal save. Tai ir daro, isradineja, ar perdarinjea.

mindazzz mindazzz
2006 Sausio 29 13:59

Mūsų neklausk - mes ne gamintojai ;)

Talkee Talkee
2006 Sausio 28 20:18

Klausimas. Tai jeigu šis būdas yra toks paprastas variklio charakteristikų reguliavimo būdas, tai kodėl gamintojai iš kart tų poveržlių neįdeda?

devil^racer devil^racer
2006 Sausio 27 14:50

Galutiniame variante jūs turite greitesnį, galingesnį motociklą, kuris vis dar gadins nervus jūsų kaimynams :-] (y)


 
P
A
T
K
P
Š
S
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17