Istorija » Harley-Davidson Istorija

| 2004-09-05 | 21 koment.
Žymi motociklų kompanija “Harley-Davidson” šiemet švenčia 100 metų jubiliejų. Tai istorija, kurios dar niekas nesugebėjo pakartoti. Jauni vyrai, eksperimentuodami su vidaus degimo varikliais, sugebėjo sukurti motociklus, kuriais galima nuvažiuoti daug tūkstančių mylių. Jie tarnauja kartų kartoms ir tai dar tik pradžia.

 

1903 m.
21 metų Villiamas S.Harley ir Arthuras Davidsonas sukūrė pirmąjį savo motociklą, kurį pavadino “Harley-Davidson” vardu. Šio motociklo variklio cilindro skersmuo ir stūmoklio eiga buvo atitinkamai 8 cm ir 8,89 cm.

1905 m.
Liepos 4 dieną “Harley-Davidson” motociklu buvo laimėtos pirmosios oficialios varžybos Čikagoje.

1906 m.
“Harley-Davidson” kompanija įsikūrė naujose dirbtuvėse, kompanijoje dirbo šeši darbuotojai.

1907 m.
Kompanija buvo juridiškai įregistruota rugsėjo 17 dieną “Harley-Davidson Company” vardu. Du kartus padidėjo gamykla, darbuotojų skaičius išaugo iki aštuoniolikos žmonių.

1908 m.
Buvo parduotas pirmasis motociklas, skirtas policijos reikmėms.

1909 m.
Pagamintas pirmasis motociklas, turintis “V-twin” tipo variklį. Jo darbinis tūris buvo 0,811 litro (7 AG). Šis variklis tapo “Harley-Davidson” kompanijos firminiu ženklu.

1911 m.
Pradėti gaminti “F-head“ tipo varikliai (gaminti iki 1929 m.).

1912
Pradėtas “Harley-Davidson” motociklų eksportas į Japoniją.

1914
Pradėti gaminti motociklai su “lopšeliais”. Pradėtos montuoti sankabos ir stabdžių rankenėlės (su “F-head“ ir “V-twin” tipo varikliais).

1915 m.
Visų motociklų modelių transmisija tapo trijų pavarų.

1917 m.
Viena trečioji dalis tais metais pagamintų motociklų buvo parduota Jungtinių Amerikos Valstijų kariuomenei.

1918 m.
Pusė tais metais pagamintų motociklų parduota JAV armijai. Iš 20 tūkst. JAV kariuomenėje eksploatuotų motociklų didžioji dauguma buvo pagaminti “Harley-Davidson” kompanijoje.

1919m.
Motocikluose pradėtas montuojamas opozicinio tipo variklis (0,6 litro darbinio tūrio). Šis variklis buvo ypatingas tuo, kad veikė neįtikėtinai tyliai.

1920 m.
“Harley-Davidson” kompanija tapo didžiausia motociklų gamintoja pasaulyje.

1921 m.
1,2 litro darbinio tūrio “V-twin” varikliai pradėti montuoti FD ir JD modeliuose.

1925 m.
Pradėti gaminti motociklai su lašo formos degalų bakais, visi vėliau pagaminti modeliai turėjo šios formos degalų bakus.

1926 m.
Vėl pradėti gaminti vieno cilindro varikliai, kurių gamyba buvo nutraukta 1918 metais.

1928m.
Priekiniai stabdžiai montuojami visuose gaminamuose motocikluose.

1929m.
0,74 litro darbinio tūrio variklis pradėtas montuoti D modelyje. Jis taip pavyko, kad šio variklio modifikacijos buvo gaminamos iki 1972 metų.

1933 m.
Ant degalų bako pradėtas piešti legendinis “Harley-Davidson” logotipas - erelis.

1936 m.
“Harley-Davidson” kompanija pristatė EL modelį, su 1 litro darbinio tūrio varikliu.

1941 m.
Jungtinės Amerikos Valstijos įsijungė į Antrąjį pasaulinį karą, todėl motociklai gaminami tik kariniams tikslams. Pradėta gaminti FL motociklų serija.

1945 m.
Nuo 1941 iki 1945 metų buvo pagaminta 90 tūkstančių kariniams tikslams skirtų motociklų. Gruodžio mėnesį buvo atnaujinta civilinių motociklų gamyba.

1946 m.
Pagamintas WR modelis, kuris buvo pripažintas vienu iš geriausių tų metų lenktyninių motociklų.

1948 m.
1 ir 1,2 litro darbinio tūrio varikliai pradėti gaminti su aliuminėmis galvutėmis ir hidrauliniais vožtuvų kėlikliais.

1949 m.
Pasirodė “Hydra-Glide” modelis su priekiniais hidrauliniais amortizatoriais.

1952 m.
Pasirodė K modelis su integruota į variklį pavarų dėže. Tai leido sumažinti variklio ir pavarų dėžės dydį. Vėliau šis modelis pavadintas “Sportster”.

1956 m.
Naujajam KH modeliui reklamuoti buvo pakviestas Elvis Preslis.

1957 m.
Buvo pristatytas naujasis motociklas pavadintas “Sportster”. Į jį buvo montuojamas 0,9 litro darbinio tūrio OHC tipo variklis.

1958 m.
Naujajame “Duo – Glide” modelyje pradėta montuoti hidraulinė galinė pakaba.

1965 m.
“Elektra-Glide” pakeitė “Duo-Glide” modelį. Naujas modelis buvo ypatingas tuo, kad jame buvo pradėtas montuoti elektrinis starteris. Netrukus starteris buvo pradėtas montuoti ir į “Sportster” modelį.

1966 m.
“Shovelhead‘‘ tipo variklis pakeitė “Panhead” variklius “Electra-Glide” modeliuose.

1971 m.
Pradėtas gaminti “FX1200 Super Glide” modelis, davęs pradžią naujai klasei, vadinamai kruizerių klase. Pagamintas pirmasis sniegomobilis.

1972 m.
Pasirodė atnaujintas XR-750.

1977 m.
“Harley-Davidson” kompanija pristatė “FXS Low Rider”. “Low Rider” vardas pasirinktas dėl labai žemos vairuotojo sedėsenos. Tais pačiais metais pasirodė “The Cafe Racer” - dinamiška “Sportster” versija.

1980 m.
Galinė varančioji grandinė buvo pakeista į kevlarinį diržą. Diržas geresnis tuo, kad jis tyliau veikia, nereikalinga nuolatinė priežiūra. Neilgai trukus diržinė pavara tapo standartine “Harley-Davidson” motocikluose.

1982 m.
Pradėti gaminti daug naujovių turintys “FXR/FXRS Super Glide II” modeliai.

1984 m.
“Harley-Davidson” kompanija pristatė 1,340 litro darbinio tūrio “V Evoliution” variklį. Jis buvo montuojamas penkiuose motociklų modeliuose įskaitant ir “Softail” modelį.

1986 m.
Pristatytas naujas “Heritage Softail” modelis.
Į “Sportster” modelį pradėtas montuoti “Evoliution V-twin” tipo variklis.

1988 m.
“Harley-Davidson” kompanija švenčia savo 85-ąjį jubiliejų. Pristatytas “Sportster 1200” modelis.

1990 m.
Pritatytas legendinis “FLSTF Fat boy” modelis, pasižymėjęs naujovišku dizainu.

1994 m.
Kompanija pristato modelį VR1000, su dviem paskirstymo velenėliais ir skysčiu aušinamu varikliu. Šis modelis buvo skirtas “Superbike” lenktynėms.

1995 m.
Pristatytas “FLHR Road King” modelis.

1999 m.
Pradėtas gaminti naujas “Twin Cam 88” variklis.

2000 m.
Pritatytas “FXSTD Softail Deuce”. Į 2000 metų “Softail” ir “Dyna” modelius montuojamas “Twin Cam 88B” variklis.

2001 m.
Pristatytas “VRSCA V-Rod” modelis. Tai pirmas “Harley-Davidson” motociklas, turintis degalų įpurškimą.

Autorius: Nerius Markevičius
Šaltinis: www.4ratai.lt



Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
Dr Dre
2009 Balandžio 4 20:48

ziurke patalpink visa straipsi apie tirka harley davidson istorija( jei tu nenorejai pasigirt ir pamelavai mums kad turi) :d

valentinas
2008 Rugpjūčio 6 10:14

Jo, kur ta zadeta istorija,nes as irgi manau,kad ten rusai kure harlius,kaip ir dabar programas rusai kuria statuos....

durnius durnius
2008 Liepos 20 16:32

o tai kur ta kita istorija ziurkes zadeta?

OTPABA OTPABA
2008 Balandžio 27 21:32

O aš tai girdėjau, kad ten ne du amėrikėnai, o vienas žydelis Haim Davidovič visą reikalą užsuko :]

kesamc
2007 Lapkričio 17 13:45

HD

Ziurke Ziurke
2007 Spalio 14 19:49

tai nepatvirtintas pletkas. vistiek kaip ten bebutu, kaip buvo is tikro mes nesuzinosim ;)
:D

ArneEelis ArneEelis
2007 Vasario 27 22:00

o zinojot bajeri, kad S.Harley ir Arthuras Davidsonas istikruju yra rusai, sovietmecio metu pabege is rusijos i amerika ir pasikeite pavardes i amerikietiskas..

python
2005 Lapkričio 6 21:42

Esu buves Harley Davidson gamykloje JAV. Pravede gidas per visa gamybos linija. Buvo labai ispudinga. Iki tol maniau, kad HD tai tik gero vardo skambesys, bet isitikinau, kad kokybe auksciausiame lygyje.
P.S. O pats vazineju Triumph Rocket III, nes manau, kad tai pats "kieciausias" motociklas pasaulyje siandien. 2300 cc !!

Agis Agis
2005 Vasario 24 22:21

Labai idomi harley davidson istorija ir dar tai kuom ji prasidejo. :) )

Sennis Sennis
2004 Spalio 20 08:46

ar tik ne 2003 metų Nr. 5 ? :-)

Ziurke Ziurke
2004 Spalio 18 21:57

netingiu, tik rejks perversti 3 metu moto, bo nebepamenu kuriam.. :D :D :D

mindazzz mindazzz
2004 Spalio 15 13:53

ziurke, jei netingi, gali man duot ta zurnala - as atskanuosiu ir duosiu kamnors kas netinges ;)

Ziurke Ziurke
2004 Spalio 15 10:37

ok. sejp tas straipsnis yra MOTO zurnale, ce ru. ;)
kai pradesiu vertima-pranesiu :D :D :D

Sennis Sennis
2004 Spalio 13 08:35

galiu pagelbėti - padalink straisnį į dalis ir atsiųsk - šaltais žiemos vakarais kai nebus kas veikia prisėsiu prie vertimo ;)

Ziurke Ziurke
2004 Spalio 12 21:27

pabandysiu per ziema isversti ;)
:D :D :D :D

Sennis Sennis
2004 Spalio 11 09:06

būt įdomu paskaityti tikrąją, o ne visur liaupsinamą mitą :-)

mindazzz mindazzz
2004 Spalio 1 12:33

Ziurke, tai kada jau laukt vertimo? :D Kuom greiciau tuom geriau butu :D

Ziurke Ziurke
2004 Rugsėjo 28 10:19

sejp harliu as nevirskinu.. :D :D
isverst galeciau, bet ten rejk sutrumpinti,bo dxja ten labai,o klaidas tai jo, rejks taisyt 100% ;)
:D :D :D

mindazzz mindazzz
2004 Rugsėjo 27 20:29

ziurke, gal galetum man ta zurnala "paskolint"? :) Arba gal pats galetum pavest? As gramatines klaidas pataisyciau ;) :-)

AntanasP AntanasP
2004 Rugsėjo 27 14:07

gal imanomas vertimas i lietuviu kalba?

Ziurke Ziurke
2004 Rugsėjo 27 09:56

turiu labai savotiska sios kompanijos istorija(realia) o ne viesai pateikiamas ;)
rase motu zurnalas rusu MOTO :D :D :D


 
P
A
T
K
P
Š
S
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17