Motociklizmas » Ar tikrai esate pasiruošęs vairuoti?

| 2006-10-17 | 36 koment.
Kiekvieną kartą prieš važiuojant, vizualiai įvertinkite savo motociklo būklę, atkreipkite dėmesį į atsilaisvinusias detales, prasisunkiančius skysčius ar/ir akivaizdžiai per mažą slėgį padangose. Reguliariai atlikite detalesnę apžiūrą, naudodami visus tam reikalingus įrankius ir priemones.

Išvalykite savo mintis netgi prieš užvedant savo motociklą. Mes visi užimti ir susirūpinę darbais, problemomis namuose, netgi krepšinio varžybų rezultatais. Kai esate ant motociklo – jūsų dėmesys turi būti sutelktas į vairavimą. Kiekvieną kartą pasukus degimo raktelį – taip pat įjunkite ir savo smegenis.

 

Treniruokite save kaip išvengti bėdos nuo to momento kai išvažiuojate į kelią: tyrinėkite (skanuokite) viską aplink save, atpažinkite potencialius pavojus, numatykite kas gali atsitikti, nuspręskite kaip išvengti problemų ir vykdykite savo sprendimus. Darykite tai kiekvieną kartą ir jūs ženkliai sumažinsite pavojingų situacijų, su kuriomis jums tenka susidurti, skaičių.

Kitas ypač naudingas metodas, o taip pat ir vienas iš paprastesnių: žiūrėkite kur jūs norite važiuoti, nes motociklas važiuos ten kur jūs žiūrite. Nespoksokite į artėjančią duobę - pažiūrėkite į lygią kelio dangą šalia duobės. Neužsižiūrėkite į mašiną, sukančią į kairę prieš jus, vietoje to, susikoncentruokite ties erdve, kuri atsiveria mašinai pravažiavus, nes tai jūsų “pabėgimo” kelias. Kartais reikia daug psichinių pastangų, kad atitraukti akis nuo kliūties, bet jeigu jūs matote kaip išvengti bėdos – reiškia turite ir šansų ten nuvažiuoti.

Nereikia nei sakyti, kad nesėskite motociklo, jeigu esate neblaivus, nes jūsų šansai pakliūti į nelaimingą atsitikimą nepaprastai padidėja.

Jeigu esate ant motociklo, kurio nepažystate, t.y. jis jums naujas arba važiuojate sąlygomis, kuriomis neteko vairuoti motociklo (kalnų keliai, lietus ir pan.) – pagal avarijų statistiką tokiomis sąlygomis, jūs esate arčiau pavojaus. Sulėtinkite greitį, susikoncentruokite ir imkitės papildomų saugumo priemonių.

Reikia prisiminti vairavimo įgūdžius po “žiemos miego” arba labiau apsiprasti su nauju motociklu? Raskite tuščią aikštelę ir pasitreniruokite sukinėdami “aštuoniukes”, atlikite keletą stabdžių testų prieš išvažiuodami į gatves. Treniruokitės kol pajusite, kad pilnai kontroliuojate motociklą.
Žinokite, kad staigus stabdymas nėra vienintelis būdas išvengti avarijos. Kartais staigus manevras ar netgi pagreitėjimas gali daug lengviau padėti išvengti bėdos. Didžiausią pavojų sudaro prieš jus stabdanti ir sukanti į kairę mašina arba mašina išvažiuojanti iš stovėjimo aikštelės į jūsų važiavimo kelią. Vairuokite taip lyg kiti vairuotojai jūsų nematytų, nes tai gali būti tiesa.

Turėdami omenyje jau išvardintus pavojus, pažaiskite žaidimą pavadinimu “o kas jeigu?”. O kas jeigu mašina, paskui kurią jūs važiojate, kirs per stabdžius? O kas jeigu mašina susikertančioje gatvėje nesustos užsidegus draudžiamam šviesoforo signalui? O kas jeigu sunkvežimis jums iš dešinės staiga mesis į jūsų eismo juostą? Ar galėjote šito išvengti?

Kokią poziciją eismo juostoje geriausia pasirinkti važiuojant? Laikytis dešinės pusės? Labiau laikytis kairėje? Centre? Galima krūva atsakymų, tačiau teikti pirmenybę kažkuriai pozicijai eismo juostoje nereikėtų visai. Tai turėtų vadintis “pozicija bendrame eismo sraute” (traffic positioning), t.y. sukurkite aplink save erdvės ratą, burbulą. Jeigu prieš jus mašina išvažiuoja iš šalutinio kelio – pasitraukite į kairę. Jeigu priekyje važiuoja mašina kuri gali pasukti į kairę – pasitraukite į dešinę. Jeigu aplink jus intensyvus eismas – užsiimkite tokią poziciją, kurioje turėtumėte maksimaliai erdvės iš abiejų pusių.
Greitkeliuose, kur intensyvus eismas, pavojingiausia eismo juosta dažniausiai yra dešinioji, nes būtent joje mašinos įvažiuoja ir išvažiuoja į pagrindinį kelią. Jeigu nesiruošiate išvažiuoti iš greitkelio, geriau laikykitės kairės eismo juostos (-ų), toliau nuo įvažiuojančių/išvažiuojančių mašinų. Tačiau rikiuokitės į kairę, jeigu bendras eismo greitis neverčia jus jaustis nepatogiai ir nesaugiai. Geriau jau rinkitės įvažiuojančių ir išvažiuojančių mašinų pavojų vietoj dideliu greičiu lekiančių mašinų, kurios gali ramstytis į jūsų duslintuvą.

Dažniausiai eismas juda grupėmis, atskirtomis atvirais intervalais. Vietoj to, kad riedėti grupės viduryje, pagreitėkite arba sulėtinkite greitį, kad patekti į vieną iš tokių atvirų intervalų.

Vietą bendrame eismo sraute (traffic positioning) galima naudoti ir kitokiais būdais. Intensyviame eisme nespoksokite į mašinos galą, kuri stovi prieš jus – geriau raskite tokią padėtį, kurioje per mašinos langus galite matyti kuo toliau į priekį. Arba pakeiskite padėtį į tokią, kuri jums leistų matyti kas dedasi už sunkvežimio ar mašinos kuri užstojo jums vaizdą.

Persirikiuojate eismo juostose? Visada naudokite galvą, ne vien veidrodžius. Pasukite kaklą, kad patikrinti akląsias zonas ir nepersirikiuoti į “ką nors”.

Bendrai sakant, daug lengviau pakeisti eismo kryptį į vietą, kuri yra prieš jus, negu į esančią už jūsų. Pasirinkite vietą, įjunkite posūkio signalą, panaudokite galvą :] ir greitėkite į ją.

Prisimikite, kad visos kitos transporto priemonės taip pat turi akląsias zonas. Tai ypač aktualu tarp vilkikų. Jeigu jūs nematote vilkiko vairuotojo galinio vaizdo veidrodėlių – vairuotojas jūsų nemato.

Norite padidinti savo šansus, kad kiti vairuotojai jus pamatys? Nedėvėkite juodos aprangos. Ryškių spalvų važiavimo apranga daro jus labiau matomus bet kokiu metu. Geltonas ar oranžinis lietpaltis su atspindinčiomis juostomis padės jums būti gerai matomam kai matomumas yra blogas (čia turbūt pėstiesiems?…).
Saugokitės sezoninių pavojų. Žiemą, ledas ir sniegas yra akivaizdžios problemos, bet druska taip pat gali sumažinti sukibimą su kelio danga dar ilgai po sniego nutirpimo. Pavasarį kelio sąlygos yra blogiausios – saugokitės mašinų, kurios mėtosi į šalis apvažiuodamos duobes. Vasaros karštyje užlopytos greitkelio vietos gali būti labai slidžios dėl apsilydžiusios smalos. Šlapi lapai rudenį tampa vienu iš žmonijai žinomų slidžiausių paviršių.

Taisomo kelio atkarpos tai dar viena pavojaus rūšis vasarą. Jeigu atsidursite kelių juostų kelyje, kuriame klojamas asfaltas ir viena eismo juosta yra šiek tiek aukščiau už kitą, pasistenkite važiuoti aukštesniąja juosta. Lengviau nuvažiuoti nuo aukštesnės ant žemesnės negu atvirkščiai.
Taip pat ne mažiau reiktų saugotis pavojų, kurie ateina kartu su skirtingu paros laiku. Ankstų rytą saugokitės rasos ir šalnos ant kelio. Dienos metu tenka susidurti su saulės spiginimu ir intensyviu eismu. Saulėlydis tai metas kada gyvūnai yra aktyviausi, o vakare ir nakties metu yra didžiausias neblaivių vairuotojų pavojus. Šį sąrašą ko gero galite papildyti ir savo pavojų sąrašu.

Saulėlydis ir saulėtekis sukuria keletą matomumo problemų. Jeigu matote savo šešėlį prieš save – atvažiuojančios mašinos vairuotojai žiūrės į saulę. Tikėkitės ir manykite, kad jie jūsų nemato.

Lietus, žinoma visada yra pavojingas. Saugokitės, nes kelias taps slidžiausiu tuoj po lietaus pradžios kai vanduo susimaišo su tepalu, esančiu ant kelio paviršiaus. Ypatingai slidūs tampa kelio žymėjimai (juostos ir kiti ant kelio paviršiaus esantys žymėjimai).
Važiuoti motociklų grupėje yra smagu, tačiau nepamirškite savo paties važiavimo. Nepatikėkite niekam kitam saugių sprendimų, kuriuos turite padaryti jūs pats.

Jeigu jaučiate, kad šokinėjate aukščiau bambos važiuodamas vienas arba grupėje – greičiausiai taip ir yra. Back off!

Kokie pavojingiausi gyvūnai Amerikoje? Meškos? Vilkai? Rykliai? Net ne arti. Daugiausia žmonių žūsta avarijose su stirnomis. Atminkite, jeigu pamatėte vieną stirną kertančią kelią, daug šansų, kad ten iš kur atsirado pirmoji, jų yra ir daugiau. Sulėtinkite ir saugokitės antrosios, trečios ar ketvirtos grupės narės.
Pavojingiausios vietos gatvėse yra sankryžos. Kai prie jos artėsite, apžvelkite visas kryptis, kad žinoti ir numatyti kas gali įvykti. Prieš stabdant nepamirškite pažiūrėti kas vyksta už jūsų.

Ypatingai saugokitės situacijos kai važiuojate iš paskos mašinai, kuri sankryžoje ruošiasi sukti į kairę. Atvažiuojančios mašinos gali jūsų nematyti ir labai tikėtina, kad pasuks kairėn prieš jus.
Kai sustojate sankryžoje, palikite pakankamai vietos tarp savęs ir priekyje esančio automobilio, kad galėtumėte pasukti į kairę arba dešinę pavojaus atveju. Stovėkite įjungę pirmą pavarą, kad galėtumėte imtis staigių veiksmų, jeigu pasirodytų, kad automobilis už jūsų nesustos laiku.

Papildomai tobulinkitės ir treniruokitės. Netgi geriausi vairuotojai gali turėti naudos lankydami ir/ar išklausydami mokomuosius kursus ir/ar programas.

Galiausiai, jeigu jaučiatės pavargęs po ilgos dienos kelyje ir negalite nuspręsti ar sustoti ir pailsėti – tai ženklas, kad jums tikrai reikia sustoti ir pailsėti.
Vertimas: Geralt
Šaltinis: www.intruderalert.ca




Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
Baikas Baikas
2008 Spalio 11 15:05

Straipsniukas geras, daugiau tokiu juk tobulejimui ribu nera

StreetFigther StreetFigther
2008 Rugpjūčio 3 00:21

Buvau skaites pries pusmeti. Perskaiciau ir dabar. Verta paskaityti geru patarimu!! Kaip tik A kategorija dabar laikausi ir mokytojas isvis nieko neaiskino kaip vaziuoti r t.t tik parode kaip uzsivesti ir ka aiksteleje veikti... ten 8 sukti ir.t.t Is pat pradziu 8 buvo man sunku nes visa zvilgsni pries save nukreipes buvau ir negalejau matyti toliau nei 1m :) ) Prisiminus keleta patarimu is sio straipsnio rezultatas tapo zymiai geresnis uzvaziavimai ant ribu tapo retoki... liko siokia tokia pusiausvyros mazu greiciu Sip"sas :) ) kuriuo kovoju :) )

saan saan
2008 Gegužės 1 22:38

vetras demesio straipsniukas

swolou swolou
2008 Kovo 16 15:42

Labai gerai! ypac mintis "Vairuokite taip lyg kiti vairuotojai jūsų nematytų, nes tai gali būti tiesa."

Duona Duona
2008 Vasario 5 11:21

KA tik perskaiciau!
Aciu vertejam uz tikrai naudinga informacija :)

Malossi^
2008 Sausio 24 22:20

Tikrai geras straipsnis ;) Dekui GeraLT :)

Narsius Narsius
2007 Birželio 29 01:08

tikrai naudinga..

nastipana
2007 Birželio 16 13:53

geras :)

popsas007 popsas007
2007 Birželio 2 15:28

NEBLOGAI... :)

Zilvitiz Zilvitiz
2007 Gegužės 31 21:50

tikrai geras straipsnis ;) o geriausia vieta ir tikrai jau ysitikinau kad sitas teisybe tai: " žiūrėkite kur jūs norite važiuoti, nes motociklas važiuos ten kur jūs žiūrite" tikra tiesa ;)

staska
2007 Gegužės 17 11:27

Patarimai tikrai pravers kelije.

Tadikas007
2007 Gegužės 8 20:54

geri patarimaj,prawers.

Tadikas007
2007 Gegužės 8 20:53

liuks!!!

Duona Duona
2007 Balandžio 25 11:33

Da best article ever!!! :)

kuzeze kuzeze
2007 Kovo 27 12:28

super!!! galbut daugelis musu visatai zino ir daro taip kaip cia parasyta, bet
tokie priminimai niekam dar nepakenke ...

MrGorgeous
2007 Vasario 26 16:48

va todel visada saugiau yra kamstyje atsistoti priekyje sustartuoti ir vaziuoti vienam pimam viso srauto kad nebutu priekyje masinu ir kitu kliuciu

ripix
2007 Vasario 16 01:16

tikrai geras ir vertas demesio straipsnis :)

Geralt Geralt
2007 Vasario 3 12:11

Vaizdine agitacija prideta nuo adminu :]
As tik juodas avis siunciau.

Vladas
2007 Sausio 27 06:04

Solidžiai išverstas informatyvus straipsnis. Pagarba!
Ir vaizdinės agitacijos nepagailėta (Peugeot pastabus :-)

peugeot
2007 Sausio 17 21:58

ta fotke zeuri kur moto golve :D nenoreceu but to moto vairuotojiu :| urbut jam skaudejo? :|

orange R6
2007 Sausio 10 20:08

kaminkriety zinau kodel blyno nebuvo.nes ne vienas vaziavai.tikrai,o siaip idomu pasiskaityt visai buvo

Shernass Shernass
2006 Lapkričio 18 13:03

o tas "beveik perpjautas golfukas" daugeli privers susimastyti ir vaziuoti atidziai, bei jaustis nematomam ir saugotis kitu eismo dalyviu...

kaminkretys kaminkretys
2006 Spalio 30 01:36

"Taisomo kelio atkarpos tai dar viena pavojaus rūšis vasarą. Jeigu atsidursite kelių juostų kelyje, kuriame klojamas asfaltas ir viena eismo juosta yra šiek tiek aukščiau už kitą, pasistenkite važiuoti aukštesniąja juosta. Lengviau nuvažiuoti nuo aukštesnės ant žemesnės negu atvirkščiai."
Pavariau atvirskciai. Rura sumete taip, kad drauges kojos vos i rata neisipainiojo ir kai uzpakalis skraide, meldziau Dieva, kad tik priekinis ratas neprarastu sukibimo su kelio danga. Greitis buvo apie 100-110 km/h, ta diena buvau atvaziaves apie 400 km. Gretis buvo ribojamas 70 km/h. Automagistraleje "Klaipeda - Kaunas". Nuovargis, greitis, neatidumas daro savo, bet laimei, patirtis ir palankios aplinkybes si karta buvo stipresni faktoriai. Tiesiog, atminkit, paskaityti straipsni vien neuztenka. Reikai praktikos, praktikos ir dar karta praktikos. Galiausiai visi esam zmones ir klystam. Aciu uz informatyvu straipsni. Gal geriau apvazinesiu duobes kelyje....

geRIMUKAS geRIMUKAS
2006 Spalio 24 17:30

straipsniukas tai tikrai geras.Dekui.....bet to beveik perpjauto golfuko tai nereikejo rodyti pripazinkit kad vaizdelis tikrai nekelia apetito....

Geralt Geralt
2006 Spalio 21 22:15

Cia buvo anekduoc forume:

Vairuotojai vieni kitus skirsto į dvi rūšis: bepročius (tie, kurie
aplenkė) ir stabdžius (kuriuos pavyko aplenkti).

Bliaxa yra tiesos zinok.

Meduz Meduz
2006 Spalio 20 18:53

Šaunuolis, geralt, geras straipsnis.
Kalnų slidinėjime yra taisyklė, kad važiuojantis iš paskos kontroliuoja situaciją. Jei važiuoji lėtai ir priekyje tau nėra ko dairytis atgal- važiuojantis greičiau aplenks, o lėčiau- nepavys.
Šiek tiek gaila, kad tokios tolerancijos, gal suvokimo, o gal ir galimybės nėra gatvių eisme.

kingas
2006 Spalio 20 16:36

neblogai

egoiste
2006 Spalio 19 14:37

geras straipsnis :)

Talkee Talkee
2006 Spalio 19 01:49

(y) Ačiū

tomasssitas tomasssitas
2006 Spalio 18 14:44

Geras straipsnelis. Parasyti paprasti, bet teisingi ir naudingi dalykai ;)

Geralt Geralt
2006 Spalio 18 12:58

Maiden ----> Bingo!
Naujokui deretu laikytis desiniau, o labiau patyrusiam - kaires eismo juostos kur didesnis greitis ir daugiau pavoju, bo naujokas ir didelis greitis nelabai derinasi.
Simple ;]

Straipsnis is Kanadietisko puslapio. Nezinau kaip jie ten vairuoja.

Maiden Maiden
2006 Spalio 18 11:09

Nemanau, kad čia vertimas iš UK spaudos. Angluose įvažiavimas į ir iš šalutinių kelių (pvz greitkeliuose, su skiriamąja juosta) yra kairėje pusėje. Lėtesnė eismo juosta- kairioji, greitesnė- dešinioji. Geralt straipsniuke- atvirkščiai (anglams), taigi visam kitam normaliaim pasauliui turi būti gerai :)
"Tačiau rikiuokitės į kairę jeigu bendras eismo greitis neverčia jus jaustis nepatogiai ir nesaugiai."- čia aš supratau, kad jei jaučiasi patogiai ir saugiai kelyje, patariama rikiuotis į kairę (greitesnę) eismo juostą ir mauti pirmyn.
Geralt, geras straipsniukas (y)

AntanasP AntanasP
2006 Spalio 18 09:45

ilgesne cit.: "Greitkeliuose, kur intensyvus eismas, pavojingiausia eismo juosta dažniausiai yra dešinioji, nes būtent joje mašinos įvažiuoja ir išvažiuoja į pagrindinį kelią. Jeigu nesiruošiate išvažiuoti iš greitkelio, geriau laikykitės kairės eismo juostos (-ų), toliau nuo įvažiuojančių/išvažiuojančių mašinų. Tačiau rikiuokitės į kairę, jeigu bendras eismo greitis neverčia jus jaustis nepatogiai ir nesaugiai." - cia nebus vertimas is UK spaudos?

Geralt Geralt
2006 Spalio 18 09:28

Butent į kairę. Autorius turejo omenį "toliau nuo pirmos juostos" kur vyksta įvažiavimai, išvažiavimai ir stabdymai norint pasukti is kelio. Karuoč šalutinių kelių pavojus į kuriuos ir iš kurių išnyra automobiliai.

Cituoju dar karta "panaudoti galvą" :] , t.y. "pasukite kaklą, kad patikrinti akląsias zonas ir nepersirikiuoti į “ką nors”".

AntanasP AntanasP
2006 Spalio 17 21:28

geras patarimu rinkinukas (y)

" rikiuokitės į kairę, jeigu bendras eismo " cia turbut turetu buti "į dešinę"

" daug lengviau pakeisti eismo kryptį į vietą, kuri yra prieš jus, negu į esančią už jūsų." viskas ok, tik nereikia pamirsti kad yra kazkokia tikimybe jog is galo atleks greitesnis motociklininkas ir taip pat stengsis pataikyti i ta laisvesne erdve

spin spin
2006 Spalio 17 20:27

neblogas straipsnis :}


 
P
A
T
K
P
Š
S
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17