Motociklų apžvalga » DUSS - Kai svajonė virsta realybe

| 2007-08-28 | 4 koment.
Plaukti pasroviui visada buvo lengva – juk beveik viskas, ko šiame gyvenime gali prireikti paprastam žmogui, jau seniai yra sukurta. Motociklų pasaulyje – taip pat. Tačiau vienas žmogus nutarė plaukti prieš srovę...

 

Romantiko svajonė

Šveicarijoje gyvenantis Rolandas Dussas nuo pat mažens svajojo apie motociklą, kurį galėtų drąsiai vadinti savo rankų kūriniu. Dar 1996 metais, sparčiai kuriantis naujiems ir kryžminantis seniems motociklų stiliams, jauno šveicaro pasąmonėje pradėjo reikštis neeilinė vizija. Troškimas sukurti tokį motociklą, kuris įkūnytų visus Rolando idealus – sunkiai pažabojamą galią ir nepriekaištingą valdymą – greitai pradėjo įgauti realų pavidalą. Kaip teigė pats kūrinio autorius, per pastaruosius metus darbus išjudino besikeičianti ideologija ir besąlygiškas pasitikėjimas savo bei komandos jėgomis. „Duss Supermoto“ – tai romantiko idėjų vaisius, užaugintas sujungus jaunystės svajones, praktines inžinieriaus žinias, sugebėjimą improvizuoti bei nepasiduoti susiformavusiems stereotipams.


Svajonės rezultatas

Manote, jog tik didieji itališkų, vokiškų ar japoniškų motociklų gamintojai gali sukurti didele galia, nepriekaištingu valdymu bei mažu svoriu pasižyminčius motociklus? Deja! Kartais net ir paprasti žmonės, savo garažuose bandantys konstruoti, virinti, lankstyti metalą, sugeba nustebinti visko mačiusius ir idealias darbo sąlygas turinčius inžinierius. Nesėkmės neatbaidė. Nesėkmės užgrūdino, todėl net ir lėšų stygius nesutrukdė Rolandui sukurti vieną įstabiausių motociklų, kada nors nuriedėjusių ne nuo gigantiškos gamyklos konvejerių, o nuo niekam nežinomo ir niekada negirdėto garažo staklių.
Vos 145 kg sveriantis, „supermoto“ klasei priskiriamas motociklas gali drąsiai stovėti konkurentų priešakyje – 120AG pasiekiantis variklis neabejotinai yra vienas galingiausių tokio tipo motocikluose. Žinant ir tai, kad variklio brėžiniai taip pat yra vieno žmogaus – Rolando Dusso – darbas, galima net neabejoti, kad eksponatas tiesiog dvelkte dvelkia šarmu. 993 kub.cm. darbo tūrio variklis buvo įmontuotas į itin lengvą savos gamybos rėmą. Tame pačiame rėme buvo surasta vietos ir oro filtrui, ir netgi degalų bakui. Šis sprendimas, matyt, buvo priimtas gerai išmanant traukos jėgas ir žinant, kokį svarbų vaidmenį šiuolaikinių motociklų pasaulyje atlieka tolygus svorio paskirstymas.
Dviejų 90 laipsnių kampu išdėstytų cilindrų variklis nepanašus į modernaus pasaulio kūrinį, tačiau tai – tik apgaulinga išvaizda. Neturėdama išorinio finansavimo šaltinio, „Duss“ kompanija buvo priversta įspūdingą galią kombinuoti su ne tokia įspūdinga išvaizda. Variklio detalės, vadovaujantis Rolando brėžiniais ir nurodymais, buvo pagamintos vietiniuose metalo apdirbimo cechuose. Rezultatas buvo ne itin patrauklus, tačiau funkcionalus. Juoba kad netradicinių techninių sprendimų galėtų pavydėti ir konkurentai. Tarp sankabos ir alkūninio veleno sumontavęs papildomą krumpliaratį kūrėjas privertė variklio veleną suktis į priešingą pusę. Ilgai nagrinėjęs šio fenomeno teigiamas ir neigiamas savybes šveicaras jį nutarė pritaikyti ir savo kūriniui. Technologija, kurios privalumais naudojasi netgi „MotoGP“ legenda Valentino Rossi, padeda „išlyginti“ inercines motociklo jėgas taip, kad jos netrukdytų sklandžiai įsibėgėti.

Kaltiniai „Marchesini“ firmos ratlankiai buvo pasirinkti neatsitiktinai. Gravitacijos jėgų, anot Dusso, beveik neveikiamas motociklas turi neribotas rato „atplėšimo“ nuo asfalto galimybes. Sustoti taip pat neturėtų būti sudėtinga, kadangi priekinį stabdžių diską spaus 4 stūmokliukų „Brembo“ stabdžių apkaba. Išrinktieji, kurie spės įsigyti šį mažomis siuntomis planuojamą gaminti motociklą, galės džiaugtis ir visiškai reguliuojamais 43 mm skersmens „Öhlins“ priekiniais amortizatoriais bei galiniu „Wilbers“ amortizatoriumi.
Lengvumo pojūtis

Grožis – subjektyvi sąvoka, tačiau kito tokios išvaizdos motociklo pasaulyje nesutiksite. Lino Amati, vyriausias motociklo dizaineris, teigė: „Mūsų tikslas buvo sukurti itin lengvą ir kompaktišką motociklą, o jo lengvumo pojūtis turėtų trykšte trykšti“. Dėl išskirtinių linijų motociklas tampa vientisa mase, kurios kiekviena detalė atrodo tarsi įlieta į vidų. „Ergonomika taip pat nebuvo atidėta į nuošalę. Nesenstantis dizainas ir sportiška, tačiau patogi sėdėsena tik pabrėžia, jog „Duss Supermoto“ į naują rinką atėjo nešina rimtais argumentais“, – pasakojo L.Amati.

„Iš pirmų lūpų“

Rašydamas šį straipsnį visiškai netikėjau, jog pavyks prakalbinti ir patį motociklo kūrėją. Tačiau jis pasirodė paprastas žmogus, kaip jūs ar aš, per daug nesureikšminantis savo padėties ir mielai pasidalijantis savo mintimis.

– Rolandai, kaip kilo mintis sukurti motociklą savomis rankomis?
– Ši idėja mano galvoje pradėjo formuotis dar 1996 metais. Būdamas jaunas, vairavau austrišką „KTM Supermoto“, tačiau jo siūlomas galios potencialas manęs netenkino. Važinėdavau su savo mergina, kuriai taip pat motociklas nepatiko. Pamaniau, kad galiu sukurti ką nors tobulesnio, mergina man taip pat pritarė, todėl pamažu ėmiausi kūrybinio darbo.

– Ar tuo metu turėjote sąlygas, būtinas motociklo gamybai?
– Ne, tuo metu buvau tuščiomis kišenėmis (juokiasi). Visi darbai pirmiausia prasidėjo mano galvoje, vėliau mintis realizuodavau savo mažame garaže. Pamažu subūręs entuziastų kompaniją, ėmiau dairytis ir didesnių patalpų. Sunku buvo kišenėje nieko neturint, o ir rėmėjų rasti nepavyko, todėl ant kortos buvo pastatyti mūsų pačių finansai.

– Tai ir variklį gaminote savo garaže?
– Deja, bet tam būtų prireikę itin brangių metalo apdirbimo staklių. Tokius komponentus kaip rėmas ir galinė švytuoklė virinome savo dirbtuvėse. Tik variklio detales pagal mano sukurtus brėžinius gamino įvairios Šveicarijoje įsikūrusios kompanijos.

– Nekilo minčių visų šių idėjų atsisakyti?
– Tikrai nekilo. Pinigai nebuvo svarbiausia – svarbiausia buvo mūsų pasiryžimas. Kai jau darbai buvo pradėti, kelio atgal nebeliko. Tiek artimieji, tiek draugai tikėjo mūsų sėkme, o tai buvo dar viena papildoma motyvacija.

Šios motyvacijos vaisius bus prieinamas visiems?
– Kol kas planuojame pagaminti 25 motociklus per metus, todėl kaina tikrai nebus konkurencinga. Žinoma, atsiras žmonių, kurie įvertins mūsų triūsą ir bus pasiryžę mokėti 25 000 eurų už mano širdies gabalėlį (šypsosi).
Kūrėjo epilogas

Praėjus beveik dešimtmečiui jauno vaikino svajonė pamažu virto tuo, ką dabar matome prieš savo akis. Nekreipdama dėmesio į aplinkinių pesimistiškas reakcijas, mūsų komanda nepasidavė, o aistros ir atsidavimo darbui vedama žengė tvirtą žingsnį pirmyn. Tai, kad ir niekam negirdėta kompanija sugebėjo sukurti kažką išskirtinio, tik sustiprina mūsų užsispyrimą. Sunkus darbas galiausiai atsipirko.
Garsi Marko Twaino citata tarsi apibendrina ilgą šveicaro kelią įvertinimo link: „Žmogus, bandantis realizuoji naujas idėjas, bus laikomas keistuoliu tol, kol jo idėjos nebus visuotinai pripažintos“.
„Duss Supermoto“ techninės charakteristikos

Variklis: „V2“, 4 taktų
Variklio darbo tūris: 993 kub.cm.
Galia: 120 AG
Sukimo momentas: 103 Nm
Stūmoklio skersmuo ir eiga: 101 x 62 mm
Suspaudimo laipsnis: 11.5 : 1
Pavarų dėžė: 6 laipsnių
Perdavimas: Diržinė pavara
Priekiniai amortizatoriai: „Öhlins”, 43mm skersmens, visiškai reguliuojami
Galinis amortizatorius: „Wilbers”, visiškai reguliuojamas
Priekinės/galinės pakabos eiga: 120/145mm
Degalų bako talpa: 14l
Kaina: 86 000 Lt
Šaltinis:


Autorius:
Mindaugas Šimėnas



Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
funny
2009 Vasario 6 11:41

nice job!!!-bet tik vienas brake diskas prieky? itin patiko ju moto su priekabom!sveicarai faini zmones-viskas laisvai-neziurint salies diktaturinio rezimo,jo teko mokytis biski SWISS

zelwiux zelwiux
2008 Rugpjūčio 23 23:03

arba ce tas pats arba kitas jo sukurtas motociklas...man rods moto+ pirmajame numeryje buwo strajpsnis

n00kie n00kie
2007 Gruodžio 20 13:21

super istorija! Ir mocas visai neblogas :)

vatas vatas
2007 Gruodžio 13 20:18

Liuks moto ,ir atrodo gerai,ir galios uztektinai, ir svoris juokingai mazas .Deja,tik pasvajoti galiu,nes kaina didele. O labai noreciau tokio!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 
P
A
T
K
P
Š
S
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17