Kelionės » Lenkija – Slovakija – Vengrija –Kroatija – Slovėnija – Austrija – Čekija – Lenkija 2009 (I ir II dalys)

| 2009-08-26 | 17 koment.

4148 km – 13 dienų. 2 mocai -  Suzuki Volusia VL 800 ir Yamaha TDM 900, 2 vyrai ir  2 jų žmonos, kiekvienam motociklui ne mažiau 50 kg bagažo, pradedant kompresoriumi čiužiniams, kosmetika, kremukais ir šašlykine su iešmukais kepsniui vakarienei ir  baigiant vakariniais drabužėliais moterytėms. Tiesa, pamiršau ištikimą draugą -  TomTom Rider2nd.

Išvažiuojant su palaikymo komanda

Pirma diena -  nieko įdomaus, Lenkijos keliai visai neblogi, lygumos, miesteliai. Pirma nakvynė netoli Varšuvos, kempinge, namelyje,  4 asmenims – 160 zl (128 Lt). Šalia tekančios upės perspėjimas lenkų kalba – nuo pakrantės žuvų nerinkti ir nevalgyti.

Antra diena – kelias per Varšuvą ( stenkitės kaip nors apvažiuoti piko valandomis, nes užtruksite kamščiuose bent porą – trejetą valandų, nervai bus sugadinti artimiausioms 2 dienoms ), nakvynė Krokuvos centre, kempinge, yra baseinas, nebrangu, 3 *, viskas puiku, karštis 38 laipsniai, asfaltas įkaitęs iki 53, taip rodo tablo, girdime, kaip padangos klijuojasi prie asfalto. Nuostabus senamiestis, daug architektūros paminklų, gražios gatvės.

Krokuvos senamiestyje

...dar senamiestis...

Trečia diena – Veličkų druskų kasyklos ( kaina -  1 žmogui -  49 zl (39lt). Yra į ką paganyti akis, bet labai daug lankytojų, eilės, laimė, mus įleido vilniečiai ( ačiū jiems ), gal kiek ilgokai trunka(ypač vaikštant su moto batais) ekskursija ( apie 3 val.), bet įdomu. Būtina pasikrauti fotoaparatus arba pasiimti daug baterijų, nes tamsu ir blicas reikalauja daug energijos, nors yra perspėjimas, kad fotografuoti negalima arba reikia susimokėti, niekas nekreipia į tai dėmesio.

Vykstam toliau – prasideda kalnai, super. Įvažiuojam į  Slovakiją, pinigų keisti nebereikia, eurai, užtat truputį nuvilia kainos, lyginant su Lenkija, alus, ir tas brangesnis!!! Kempingas Stara Hora, nebrangu, padoru, užtvenkta upė, tipo Kauno marios, tik daug didesnes, švaresnės ir apsuptos kalnų...

Ketvirta diena – Slovakija, graži tik kalnų masyve, ten, kur daug turistinių kaimelių ir žiemos sporto bazių, kuo toliau į Vengrijos pusę, tuo skurdžiau. Žavi neaprėpiami žydinčių saulėgrąžų laukai. Tiltas – ir mes jau Vengrijoje.

Lenkija – Slovakija – Vengrija –Kroatija – Slovėnija – Austrija – Čekija – Lenkija (II dalis)

Tltas – ir mes jau Vengrijoje.

Pirmame miestelyje keičiamės pinigus, jaučiamės vos ne milijonieriais, sunku ( iš pradžių ) susiskaičiuoti. Pagaliau Balatonas. Kempinge visi bungalai užimti - vėl palapinės, kainos padorumo ribose. Nusprendžiam pailsėti porą dienų. Ežero vanduo skiesto pieno spalvos nuo ten esančių uolienų, labai šiltas, paplūdimio juosta apie 3 metrus, žmonių, atvykėlių iš visos Europos, nerealiai daug.

Penktą dieną nusprendėm apžiūrėti Balatoną, jo ilgis 77 km.

Trumpom rankovėm marškinėliais ir šortukais apsivilkę šokom ant motociklų ir pirmyn. Pavažiavom apie 40 km, užėjo galinga audra su lietum ir griaustiniu, tepėm slides iki artimiausios kavinės. Verta paragauti vengrų nacionalinio patiekalo - guliašo sriubos, o ir kiti patiekalai verti gurmanų. Vakare prie brendžio buteliuko ir kepsnių keičiasi mūsų numatytas maršrutas (pirminis variantas dėl laiko stokos buvo daug trumpesnis ir nuo Vengrijos turėjome suktis link Rumunijos, Ukrainos ir t.t ).Dar po taurelės -vieninga nuomonė - Adrijos jūra. Perskaičiuojame km ir laiką. Viskas puiku - telpame ir dar turime vieną dieną atsargai. Nutarta. TomTomas perprogramuojamas. Kaip nebūtų keista , ryte nuomonė nesikeičia.
Šešta diena - susikrovėm daiktukus ir pirmyn. Navigacijos įsakymas nesutampa su mūsų supratimu apie maršrutą. Klausom jos. Atveda į keltą ( pagiriamasis žodis TomTomui - gudruolis, be jo mes būtumėm žuvę jau Krokuvoje ). Sutaupom apie 150 km, sumokam už keltą apie 15( ?), eurų už visus, t.y. 2 motociklai, 4 žmonės.

Įvažiuojam į Kroatiją, pasų kontrolė, geriau turėti asmens tapatybės korteles, mažiau laiko sąnaudų, kempingas prie Plitvickos ( sąlyginai brangu, visgi lankytina vieta ).
Septinta diena - Plivtickos ežerai ( kaina žmogui - 110 kunų, t.y. apie 60 lt ), kažkas nepaprasto.16 ežerų, tarp pirmojo ir paskutinio 580 metrų aukščio skirtumas, tarsi taurės išsipila vienas iš kito, o žuvų!!! Ekskursija užtrunka apie 4 valandas.

Varom toliau - kalnai, serpantinai, pirmas ,antras, trečias bėgis ir atgal, grožis, atsiveria Adrija!!!!!!!!!!!! Nesusapnuotum ir sapne tokio nerealaus grožio, o ypač jei kalnus apskritai matai pirmą kartą. Miestas - Senj. Už jo kempingas, nebrangu, ant jūros kranto. Jūra šilta, akmenuota, su jūros ežiukais ir velniais. Stebina (gal net ir stulbina) kalnų keliais lekiantys vietiniai motociklistai. Jų virtuoziško važiavimo galėtų pasimokyti ir kai kurie mūsų „žiedo" meistrai. Kalnų keliu einančiu pajūriu palei kempingą gali iš garso atskirti, kada važiuoja turistai ir kada skrieja vietiniai motociklininkai.

Aštunta diena - laikas spaudžia, kai kam neužilgo darbai, iki pietų pasimaudom, pasikaitinam, vėl palapinių krovimas, karštis, gelbsti tik mineralinis ir alus, sukam ienas į Slovėniją. Nepažiūrėję, kur nakvosim , varom bet kur, kad tik rastumėm nakvynę. Įvažiuojant į šalį vėl pasų kontrolė, šiaip taip autostrada ( ko mes vengėm kaip velnias kryžiaus visą kelią ) pasiekiam miestelį Ptuj. Kempingas brangus, šalia vandens parkas su natūralias terminiais šaltiniais. Pernakvojome, pailsėjome... Cigaretės baigiasi. Nusipirkti - problemiška, bet pavyksta, nors ir kitoje miestelio pusėje.
Devinta diena -Austrija - šalis, palikusi puikiausius įspūdžius, gražu, tvarkinga, nepakartojama, Alpės - pasaka, kaimeliai - preciziškai sutvarkyti. Įspūdinga Viena, bet kempingas ( kad būtų su vandens telkiniu ), miestelyje Tulln, ( 20 km nuo sostinės), vėl serpantinai. Pagaliau kempingas - ant Dunojaus kranto, uodai...

Upėje niekas nesimaudo, yra vietinės reikšmės tvenkinėlis (greičiau didelė didelė bala) su pliažu. Cigaretės pasibaigė - į miestelį, ieškojimai. Parduotuvėse nėra. Kai paklausėme pardavėjos, pažiūrėjo kaip į ufonautus. Vietinis gyventojas palydėjo iki automato, vėlgi, reikia kažkokios kortelės ( apsirūpinkite iš anksto rūkalais). Sutiktas motociklininkas pagelbėjo savo kortele, bet negavom kokių norėjom, pirkome bet ką ( kaina - 4-5 eurai).
Dešimta diena. Toliau - Čekija.

Įspūdis visai ne koks, kaimai, kaip gūdžioj Lietuvoj. Yra ir pliusų - pavalgėm kaimelio kavinukėj kaip reikiant, labai skaniai, pavartojom ir gero čekiško alaus. Pakeliui į Prahą nusprendėme aplankyti Kutna Horos „kaukolių" bažnyčią Įspūdinga - tiek kaukolių ir žmonių kaulų vienoje vietoje jokiame košmare neišvysi.

Lekiant link Prahos užklupo škvalas, atėjęs nuo Lenkijos, kur pridarė daug nuostolių, kuriuos vėliau grįždami matėm, pratupėjom užsiglaudę už benzino kolonėlės pastato, virto šiukšlių konteineriai, linko medžiai ir t.t., tai truko tik apie 20 min. , viskas nurimo ir leidomės toliau.

Praha nuostabi, TomTomas atvedė į centrą, piko valandos, kamščiai, o mes neturim kur nakvoti. Nustatėm į kempingą miesto centre, rodo 2,6 km . Nuvarom, pasistatom palapines, recepcija jau nedirba. Reikia apžiūrėti naktinę Prahą, lekiam. Gražu, nepakartojama.

Sugalvojam išgerti alaus, sėdam, išdidžiai neimam meniu ir už 4 bokalus po 0,4 l sumokam beveik 24 eurus. Nuo centro iki kempingo TomTomas rodo jau 10,6 km, tokie ten keliai ir apvažiavimai. Iš nevilties dar nuvarom į kolonėlę ir nusiperkam brendžio, nes marketai jau nebedirba ( jų darbo laikas mieste iki 20 val).
Vienuolikta diena - turim kronų, nėra kur išleisti. Prabangiai papusryčiaujam kavinėje(su karštais patiekalais, pyragaičiais ir t.t.) ir leidžiamės toliau link Lenkijos. Stop - motociklų parduotuvė !!!! Miestelis kaip Raudondvaris, o motociklų, aksesuarų ir dalių parduotuve trijų aukštų! Užtrukome apie 2 val. Nepigu, bet visko yra...ir lauktuves šeimynykščiams gavome(abiejų šeimų sūnūs irgi motomanai.lt nariai ir savo motociklus vaiko , o ir dukroms marškinėliai su tokia atributika patinka) ir aš „vizorių" sutrūkusį pasikeičiau ir...žodžiu, „visa" kortelę „nuskausminau" kelis kartus. Toliau tikslas Wroclavas. Labai gražus ,senas ir didelis miestas. daug akmenuotų gatvių, tramvajai, didelis eismas. Papuolėme apie 17 val., pats pikas. TomTomui užduotas tikslas kempingas. Artimiausias apie 17 km už miesto. Rodo net du kempingus vienoje vietoje. Pasirodo, ten Olimpinio rezervo centras.
Randame miestelį su keliomis parduotuvėmis, viešbučiu ir kempingais. Kempinge recepcija vėl nebeveikia. Nurodyta kreiptis į viešbučio administraciją. Tai už kokių 200m nuo kempingo. antrosios pusės pėstute nukeliauja iki viešbučio ir grįžta su geromis žiniomis - pigesnio kempingo neteko matyti ir girdėti niekur, visiems - 10zl už naktį! Norint maudytis baseine priklausančiame viešbučiui, dar po 3zl žmogui. Fantastiška!

Čia mūsų daiktukai...
Dvylikta diena - kelias praūžusio škvalo vietovėmis - medžiai išvartyti, namų stogai apardyti. Visur pakelėse suverstos krūvos šakų ir išverstų medžių. Toliau pasakoti nėra daug ką, vaizdas įprastas -Lenkija. Paskutinė nakvynė Pultusko miestelyje, viešbutėlyje gražiu pavadinimu „Baltazar". Pailsime lovose, pažiūrime tv, lenkiškas žinias. Trylikta diena, iki namų dar 350 km. Po pusryčių nusprendžiame nuvažiuoti į išreklamuotą to miestelio „ilgiausią turgų Europoje". Turgus sukėlė šypseną - toli jam iki ilgiausio...Bet papuolėme į įdomias apeigas, kadangi turgus šalia bažnyčios.

Pasirodo, kiekvieną sekmadienį po mišių kunigai išeina į turgaus aikštę supančias gatveles ir šventina transporto priemones. Tad teko ir mums keli lašai šventinto vandens. Paskutiniai 350 km prabėgo greitai. Sugrįžus prie garažo iš kur išvykome, spidometras rodė 4148 km prasuktus per šias dienas...Atostogos baigėsi...

Įspūdžiais pasidalino: yamahaTDM

Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
Gedele
2010 Sausio 12 17:19

saunuoliai

ramgav ramgav
2009 Spalio 10 08:41

Beveik lygiai tokiu marsrutu (pagal salis ne pagal kelius, ir dadejus Juodkalnija) vaziavau su auto 2003m.. Jau keleta metu planuoju tai pakartoti... Faina kelione ! (y)

Yeti Yeti

(y)

Artnis Artnis
2009 Rugsėjo 6 11:35

Puiki kelione, pavydziu baltu pavydu.

regie regie
2009 Rugsėjo 2 14:56

Šaunu! Ir nepersistengta su kilometrais.

Wladas Wladas

akys mato sirdis geidzia

Dejavu
2009 Rugpjūčio 27 12:31

..ir be zodziu aisku- sauni keione buvo :) Sveikinu! Lauksiu pratesimo..

TWINas TWINas
2009 Rugpjūčio 27 10:17

Gera kelione manau. As vakar tik grizau is Estijos - 5 dienu kelionio - 1900 km. Net pats nesupratau, kur tiek prasukau. Aprasysiu.

Tadass79 Tadass79

Ar jus dar Vengrijoj ir cia online transliacija? :D

yamahaTDM yamahaTDM
2009 Rugpjūčio 26 19:24

atsiprasau ir pasitaisau :) :) :) .kelionė buvo liepos 14-26dienomis.Tęsinys artimiausiomis dienomis."Cenzūruojamos nuotraukos" :) :) :)

rulis rulis
2009 Rugpjūčio 26 19:14

Jėga! Tik nelabai supratau ar tai jau įvykusi kelione, ar šiuo metu vykstanti...
Kaip bebūtų, laukiam tęsinio.

Robin H Robin H
2009 Rugpjūčio 26 17:55

Puikios nuotraukos ir konkretus aprašymas.