Straipsniai » VERSUS: Motoroleris – ekonomiškiausias ir greičiausias

| 2008-12-23 | 15 koment.

        Nuo „Paris Expo“ komplekso (Porte de Versailles), kuriame vyko Paryžiaus automobilių paroda, iki viešbučio prie Triumfo arkos atvykti mototaksi kainavo 35 EUR, o kelionė truko 25 minutes. Laukti nereikėjo visai, nors prie įprastų taksi rikiavosi poros šimtų metrų eilė. Įveikti tą patį atstumą tuo pačiu laiku įprastu taksi būtų kainavę apie 33 EUR, tačiau kelionė būtų trukusi apie 1,5 val., o dar tektų laukti ilgoje eilėje. Ar motociklų taksi idėja, populiari Europos didmiesčiuose, pasiteisintų ir Lietuvoje?


        Mototaksi vairuotojui, pasiūliusiam važiuoti su juo, parodžiau savo kuprinę ir du didelius sunkius krepšius su įvairiais dokumentais.Tačiau jis pasakė, kad tai nebūsią problema. Sudėjo visa, kiek tilpo į bagažinę, kitką pritvirtino specialiais virviniais laikikliais motociklo gale. Mane aprengė papildoma vėjui nepralaidžia striuke, užmaukšlino šalmą, o užsėdus kojas dar uždengė specialia danga, kad nepūstų ir tikriausiai neaptaškytų mano batų ir kelnių, nes buvo neseniai nuliję. Nors buvo 19 val., spūsčių metas ir pilnos gatvės automobilių, mes jas įveikėme tiesiog su vėjeliu. Nardėme tarp pirmos ir antros automobilių juostos, kartais, rodos, vos vos pralįsdami tarp  eidrodėlių, jeigu prireikdavo, kiek pavažiuodavome ir priešpriešine eismo juosta. Bet viskas pamatuotai saugiai, tad tik laikiausi įsikibusi į specialius ranktūrius ir gaudžiau Paryžių žvilgsniu.

        Visai kitoks jausmas užvertus galvą žiūrėti į Eifelio bokštą sėdint ant motociklo nei stebėti pro taksi automobilio langą, o tuneliais lėkti motociklu – tikras malonumas. Automobilių vairuotojai, visiškai apsipratę su drąsiai landžiojančiais motociklininkais, jiems pakantūs ir mandagūs. Tokiu būdu važiuodama sutaupiau valandą kelionės laiko, dar daugiau nei valandą laukimo eilėje, sumokėjau pora eurų daugiau, nei būtų kainavę įprastu taksi, ir patyriau skaičiais nenusakomą įspūdį.

Paryžiuje – didelė problema

        Su kompanijos „Master cab“, kurios paslaugomis naudojausi Paryžiuje, motociklų taksi važiuoti nepriklausomai nuo atstumo kainuoja 35 EUR . Kaina kyla rytais, vakarais, naktimis, savaitgaliais ar jeigu taksi tenka ilgai laukti keleivio.

        O įprastuose Paryžiaus taksi už kilometrą mokama maždaug nuo 0,77 iki 1,35 EUR , taip pat dar taikomas įsėdimo mokestis – apie 2,20 EUR . Kaina ir čia priklauso nuo savaitės dienos ir paros laiko, tai pat nuo to, į kurią miesto dalį važiuoji. Be to, papildomai reikia mokėti, jeigu turi daugiau nei du lagaminus ir kai važiuoja daugiau nei keturi keleiviai.

        Apskritai paryžiečiai sako, jog dažnai išsikvietus įprastą taksi iki tol, kol jis atvažiuos iki tavo namų, jau būna priskaičiuota apie 10 EUR , nes taksi skaitiklį įjungia nuo tos vietos, iš kurios jam tenka važiuoti. O kartais, jeigu tai laikas, kai visi kviečia taksi (pavyzdžiui, šeštadienio vakaras), dar papildomai teks sumokėti vien už suteiktą galimybę išsikviesti taksi.

Ne Lietuvai?

        Bene didžiausiu mototaksi privalumu Vakaruose įvardijamas kelionės greitis, kuriuo galima įveikti tą patį atstumą. Ar motociklų taksi galėtų rasti nišą ir Lietuvoje?

        Mūsų taksi bendrovių atstovai šviesios ateities mototaksi Lietuvoje nepiešia. Taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidentas ir UA B „Martono taksi“ vadovas Ričardas Kriukovas „Versus“ teigia, kad Lietuvoje tai galėtų būti tik kaip proginis variantas, nes šalies oro sąlygos tam netinkamos.

        „Vasarą tai tiktų ir kaip įprastas taksi, tačiau kitais metų laikais sunkiai įsivaizduoju. Vienas iš rimtų veiksnių yra klimatas“, – teigia Kriučkovas ir mano, kad artimiausiu metu Lietuvoje tokios paslaugos dar nebus. Ir jo vadovaujama kompanija „Martono taksi“ kol kas tokios paslaugos neplanuoja.

        „Nesės“ įmonių grupės, kuriai priklauso ir prabangūs „Nesė Pramogų banko“ taksi, savininkas Kazys Paulikas į klausimą, ar mototaksi paslauga, populiari didžiuosiuose Europos didmiesčiuose, galėtų būti taikoma Lietuvoje, atsako, kad pats sėsti ant mototaksi nerizikuotų. „Tai galbūt galėtų būti aktualu Vilniuje, kur išties didelės automobilių spūsčių problemos, bet aš asmeniškai nerizikuočiau, kad mane kas nors vežtų. Man pačiam daugiausia abejonių kelia saugumas, mat motociklu važinėti miesto gatvėmis pavojinga, automobiliai juos sunkiai pastebi. „Pramogų bankas“ artimiausioje ateityje neplanuoja teikti tokios paslaugos. Mūsų klientai – vidutines ir aukštesnes pajamas gaunantys žmonės. Manau, jie kol kas nelabai noriai naudotųsi tokiu mototaksi“, – savo argumentus „Versus“ vardija Paulikas.

Laimi laiko

        Lietuvos motociklininkų vardu kalbantis Antanas Petrauskas (AntanasP), internetinio projekto Motomanai.lt, vienijančio daugiau nei 10 000 motociklų mėgėjų bendruomenę iš Lietuvos ir užsienio, įkūrėjas, pabrėžia motociklų manevringumą, palyginti su kitomis motorinėmis transporto priemonėmis, ypač mieste.

        „Akivaizdu, kad mažesni motociklų ir motorolerių gabaritai suteikia didžiulį manevringumo pranašumą automobilių spūstyse. Šią vasarą iniciatyvūs motomanai Mindaugas ir Tomas netgi atliko eksperimentą Vilniaus mieste piko metu: iš pradinio taško vienu metu išjudėjo skirtingos transporto priemonės. Jos sutartoje vietoje už 10 kilometrų finišavo ne vienu metu ir sudegino skirtingą kiekį degalų. Ilgiausiai kelyje užtruko žmogus, važiavęsmikroautobusais – 45 minutes. Lengvojo automobilio vairuotoją įvairių rūšių motociklai lenkė daugiau nei dvigubai, o motoroleris išsiskyrė kelionės kainos ir laiko santykiu. Motoroleris, vienagreičiausių ir pati ekonomiškiausia transporto priemonė mieste, kelionėje užtruko vos 12 minučių ir sudegino degalų už 1 Lt“, – iliustruoja Petrauskas.

        Tačiau motomanas teigia, kad neišvengiamai siekiant kuo didesnio keleivių saugumo tenka aukoti manevringumą.

        „Kalbant apie motociklinius taksi, saugumas ir manevringumas yra ant skirtingų svarstyklių pusių. Realybėje sunku įsivaizduotiatsitiktinį keleivį su kostiumu ar keleivę su klasikiniu kostiumėliu, sėdinčius ant užpakalinės motociklo sėdynės ir laikančius bagažą, kadangi saugumui užtikrinti reikalinga tinkama ar netgi speciali apranga: šalmas būtinas, tačiau vien jo nepakanka. Todėl visame pasaulyje dauguma mototaksi yra triratis motociklas su gale įtaisytomis dviem sėdimomis vietomis ir stogeliu. Tačiau tai iškart sumažina manevringumo pranašumą. Norėtųsi skatinti šią paslaugą, tačiau tikrai sunkiai įsivaizduoju mototaksi, kituose didžiuosiuose pasaulio miestuose populiarios transporto priemonės, pritaikymą mūsų šalyje. Lietuvos klimatas nesuteikia užtektinai ilgo laiko investicijoms atsipirkti. Nors logiškai mąstant, ši viešojo transporto rūšis pagerintų ekologinę padėtį miestuose“, – svarsto pašnekovas.

        Anot jo, taip pat truputį gąsdina kai kurių automobilių vairuotojų piktybiškas nusistatymas prieš motociklininkus, kultūros trūkumas ir nepiktavališkas, tačiau ne ką mažiau pavojingas neatidumas, galinio vaizdo veidrodėlių nestebėjimas – tai sukelia papildomų rūpesčių tvarkingai važinėjantiems motociklininkams ir verčia mus nuolat galvoti už visus akiratyje esančius eismo dalyvius.

Ne „tuk tuk“

        Straipsnyje minimų mototaksi nereikėtų painioti su vadinamaisiais „tuk tuk mototaksi“, arba kitaip autorikšomis. Tai motorinė taksi priemonė, populiari Pietų ir Rytų Azijoje, daugiausia tuose Azijos miestuose, kur didelės automobilių spūstys, tokiuose kaip Bankokas, Delis ar Mumbajus. Tai, galima sakyti, motorizuota tradicinių rikšų ar velotaksi versija – nedidelis trijų ratų vežimas, vairuojamas žmogaus, pritaikomas dažniausiai dviem keleiviams ir varomas varikliu. Jie yra ekonomiškai patrauklus, bet nesaugus būdas keliauti vietiniams, o turistai daugiausia jį išbando kaip pramogą.

 

Straipsnį parengė: Dovilė Stadalninkaitė, "VERSUS media"






Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
Bimbsiux Bimbsiux
2009 Sausio 24 11:31

ten paciam gale tai matau ir motoroleri pradzioi tai goldvingai sustatyti

Pretendentas
2008 Gruodžio 30 22:40

Paryziuje dauguma Gold Wingais taksauja (bent jau as kiek maciau)

lunas lunas
2008 Gruodžio 29 15:45

tas kur arti honda, o toliau per vidury (toks pilkas) suzuki

sensei
2008 Gruodžio 28 21:00

Jėga,aš pats norėčiau padirbėti tokio takso vairuotoju.

ezhiukas ezhiukas
2008 Gruodžio 27 09:11

ten tikrai goldwingai, o ne koks motoroleris. Jei netiki gali fotkes palygint:
http://www.hondatoyz.com/images/honda_goldwing_1024.jpg
http://www.totalmotorcycle.com/photos/2006models/2006models-Suzuki-Burgman650Am.jpg

meškinas meškinas
2008 Gruodžio 26 18:40

šitas pirmam plane ( bordo) tai yra tkrai Gold Wingas

Darka^
2008 Gruodžio 26 13:39

Imanoma tik kaip priedas (papildomas padalinis) tinkamu sezono metu imonei jau teikianciai taxi paslaugas. Kitu atveju del sezoniskumo - atsipirkimo laikotarpis butu perdaug ilgas, o ir vairuotojus reiketu samdyt tik moto sezonui, o tokiu budu bus neimanoma tureti prafesionaliu ir atsakingu mototaxi vairuotoju, kas tik dar labiau mazins ju populiaruma. Stai tokia mano kukli nuomone siuo klausimu.

andriuX^
2008 Gruodžio 26 13:15

Visu pirmiausia: man atrodo, kad ten ne goldwing, o kazkas panasaus i burgman(pakankamai patogu motoroleri).
Antra: manau kad zmoniu poreikis naudotis motoroleriu kaip taksi priklausytu nuo ju poziurio (issakau tik savo nuomone - dauguma motoroleristu (bent jau vilniuje) yra nepilnameciai, lakstantys be salmu apibraizytais kriokianciais motoroleriais. As nesu pries motorolerius. Anaiptol! Tikrai grazu stebeti kaip mergina arba jaunas vaikinas naudojasi motoroleriu kaip susisiekimo priemone sezono metu, taciau atitinkamas ir ju ivaizdis - visada devi salma, ju motoroleriai vizualiai tvarkingi(tiek ir is isvaizdos, tiek ir techniskai).
Trecia: manau, kad jei butu paklausa, tai sitas verslas turetu atpirkti islaidas, aisku jei taikytume atitinkamus ikainius (reikia apskaiciuoti, kiek sudaro taksisto alga ir degalu sanaudos atitinkamai vienam kilometrui ir pritaikyti ikaini naujajam verslui).
Ir ketvirta: klientu kiekis priklausytu ir nuo vairuotoju. Kazin ar butu malonu(tuo paciu ir saugu) vaziuoti su motociklininku, kuris nelabai jaucia ribas ir nervina kitus vairuotojus naglai landziodamas tarp eismo juostu.
Isvados: as manau, kad bent jau Vilniuje tokia paslauga butu pakankamai populiari ir tuo paciu pataukli savo pobudziu :) Deja viskas priklauso nuo to, kaip bus suformuotas ivaizdis.

Klebonas Klebonas
2008 Gruodžio 26 09:51

butu visai neblogai ikurti taksi motoparka,manau tikrai norinciu butu nemazai pasivazyneti ir seip be reikalo,kad pajausti vaziavimo malonuma.

lunas lunas
2008 Gruodžio 24 17:04

Kas nori auksciausios klases sedi taxi merse kamstyje 1,5 valandos :D

Ivanas Ivanas
2008 Gruodžio 24 11:21

Tai as apie manevravima nieko nesakau,bet motoroleris ir auksciausia klase man nesiderina truputi.

ezhiukas ezhiukas
2008 Gruodžio 24 07:54

a kuo goldwingas blogai? Keliai ten platesni nei pas mus, laisvai tas goldwingas telpa. Net ir pas mus normaliose gatves su dideliu motociklu be problemu per kamscius pralysi - pvz gelezinis vilkas, savanoriai, ukmerges, konstitucijos prospektas ir pan. Uz tai keleiviui patogu ir yra kur daiktus susidet. Taxi ir turi buti kazkas is touring klases motociklu - koks goldwingas, elektra glide, vojadzeris, venture

Atskalunass
2008 Gruodžio 24 07:24

Manyčiau geriau būtų skatinti žmonių vairavimą motorolerius, sumažėtu aplinkos tarša, ištuštėtų didieji Lietuvos miestai ir patiems žmonėm neužilgo atsipirktų motorolerio kaina

Ivanas Ivanas
2008 Gruodžio 23 20:27

Jie taxi nauodoja goldwingus???!!

TopCat TopCat
2008 Gruodžio 23 19:13

Idomus straipsnis. Kaip ir mineta, kitose salyse si mototaksi ideja imanoma ir veikianti jau dabar, taciau Lietuvoje... Tiesa pasakius, pats nelabai isivaizduoju ar paklausa padengtu visas geru ir idomiu minciu islaidas. Oro salygos, didziuju miestu sistemos, na ir zinoma kitoks zmoniu poziuris i pacius motociklus. Isskirtinumas butu garantuotas, bet siuo atveju, nebent kaip pramoga, nors cia tikriausiai jau kita kalba :)


 
71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17

Skiltis "Už Gamtą" bendrai finansuojama Europos regioninio plėtros fondo lėšomis. http://www.esparama.lt