Motomanų Diskusijos » Bendrosios diskusijos » Atgimimas: Saugesni europietiški motociklai – mažiau romantikos, mažiau žūčių?

| 2012-10-18 AntanasP | 23/9427 žinut.
 

 
Kasmet Europos keliuose žūva maždaug 6 000 motociklininkų. Be to, motociklai – dideli oro teršėjai. ES institucijose ruošiamasi įtvirtinti naujus reikalavimus plieniniams žirgams, kurie ateityje turėtų būti saugesni ir „žalesni“. Motociklų entuziastai sako, kad svarbiausia – važinėti protingai.

Europarlamentaras Wimas van de Campas, didelis motociklų entuziastas, tikina: „Švaresnė ir saugesnė transporto priemonė – štai ko reikia motociklininkams. Nuo 2016 m. visi sunkieji motociklai turės turėti pažangesnę stabdymo sistemą. Tai garantuos didesnį saugumą.“

Jam pritaria kitas europarlamentaras Malcolmas Harbouras, darbo grupės, rengusios naująsias taisykles, vadovas: „Pastaraisiais metais automobilių vairuotojų ir keleivių žūčių keliuose gerokai sumažėjo, tačiau dviračių transporto priemonių vairuotojų žūčių skaičius nemažėja tokiais tempais, o kai kuriose šalyse – netgi auga.“

Kita svarbi problema – motociklų į atmosferą išmetami teršalai. Galingi motociklai vis dar yra dideli Europos teršėjai. Ypač ši problema aktuali didžiuosiuose Europos miestuose. Europos parlamento nario M.Harbouro nuomone, lengvesnės transporto priemonės turėtų vaidinti didesnį vaidmenį Europos miestų susisiekimo sistemoje.

Saugumas – kompleksinė problema

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių transporto katedros docentas dr. Vigilijus Sadauskas sako, kad motociklai Europoje yra gana populiari susisiekimo priemonė. Jie – manevringi, todėl patogūs važinėti dideliuose miestuose, o stovėjimo aikštelėse užima mažiau vietos. Tokioje šalyje kaip Prancūzija, motociklas yra kasdienio susisiekimo priemonė. Miestuose jiems įrengtos specialios stovėjimo vietos (kartais motociklams skiriama net 20 proc. visos parkavimo aikštelės), daug daugiau dėmesio skiriama pačių motociklininkų ir kitų eismo dalyvių švietimui.

Tačiau motociklų vairuotojai susiduria su specifinėmis problemomis. „Dažnai motociklininkai gali būti nepastebėti tiek lengvųjų, tiek krovininių automobilių vairuotojų. Todėl krovininių automobilių vairuotojams Europoje yra rengiami specialūs kursai, kurių metu aiškinama apie vadinamąją aklojo taško dėmę, kai vairuotojas gali nepastebėti iš paskos važiuojančio, lenkiančio motociklininko“, – sako V. Sadauskas.

Prancūzijoje atliktas tyrimas parodė, kad motociklininkai nukenčia ir dėl tam tikros kelių infrastruktūros. Pavyzdžiui, užmiesčio keliuose įrengti atitvarai, skirti sulaikyti nuo kelio slystantį automobilį, tačiau slystantis motociklas pro tokius atitvarus pralenda, o motociklininkui sužalojamos galūnės ar galva. Todėl nuspręsta statyti tokius atitvarus, pro kuriuos slystantis motociklas su vairuotoju negalėtų pralįsti.

Pasak V. Sadausko, Prancūzijoje ribojamas ir motociklų galingumas. Negalima nei registruoti, nei eksploatuoti galingesnių kaip 100 kW galios motociklų. Taip pat ribojamas ir motociklų keliamas triukšmas. Motociklų triukšmingumą matuoja policija kartu su gamtosaugos pareigūnais.

Motociklas – romantikams?

Mūsų šalyje motociklas dažniau yra skirtas laisvalaikiui, pomėgiams, o ne kasdieniam susisiekimui. Tai nulemia Lietuvos klimato sąlygos, ilgiems mėnesiams įkalinančios plieninius žirgus garažuose. Pasak saugaus eismo eksperto V. Sadausko, perkantys žiedinius motociklus, paprastai vadinamus „britvomis“, turi vienintelį tikslą – greitai „palakstyti“ keliais ar naktį tuščiomis miestų gatvėmis.

Didelis greitis – pagrindinė skaudžių avarijų, į kurias pakliūva motociklininkai, priežastis. „Vakaruose ir patys motociklų vairuotojai labiau rūpinasi savo saugumu, supranta, kad jie yra mažesni, menkiau apsaugoti nei sėdintys automobiliuose“, – dėsto V. Sadauskas. Pasak jo, Prancūzijoje motociklininkai lanko specialius kursus, visada dėvi apsaugas, šalmus ir važinėja atsargiau.

„Esu klausęs kolegos prancūzo, ar pas juos dažnos tokios avarijos, kai dideliu greičiu važiuojantis motociklininkas atsitrenkia į iš šalutinio kelio išvažiuojantį automobilį. Man sakė, kad tokių atvejų pasitaiko labai retai“, – tikina V. Sadauskas.

Motociklininkų bendruomenės „Motomanai“ atstovas Eugenijus sutinka, kad iš tiesų motociklas daugeliui Lietuvoje yra laisvalaikio pomėgis, romantika, laisvės simbolis. „Persėsti nuo motociklo į automobilį – tai tas pats, kas atėjus iš lauko sudribti ant sofos“, – tikina motociklų entuziastas. „Be to, motociklu daug lengviau judėti mieste. Piko valandomis sėdu ant motociklo ir miesto centrą pasiekiu daug greičiau nei automobiliu.“

Eugenijus pripažįsta, kad pastebėti motociklą kelyje ne visada lengva. „Jei motociklininkas važiuoja tarp eilių, jį pastebėti kartais būna tikra problema. Galiu taip sakyti, nes pats vairuoju automobilį. Todėl, prieš darant manevrą, visada verta pažiūrėti du kartus“, – pataria Eugenijus.

Lietuvos keliai – taip pat nemenkas iššūkis motociklų vairuotojams. Pasak Eugenijaus, niekada nežinai, ar už posūkio kelias neiškrės staigmenos: gali būti, jog asfaltas bus apneštas smėliu ar netikėtai atsivers duobės. Tačiau „keliai yra tokie, kokie yra, reikia pačiam būti atsargiam, važinėti apdairiai ir viskas bus gerai!“ – tikina motociklų entuziastas.


Straipsnio autorius: Lina Pavalkytė, „Atgimimas“

Paskelbė: Antanas Petrauskas (AntanasP)

 


Cafe-racer'is
900cc *****
Avataras
#2   -1 / +4  

kazkoks smegenu ce pudrinimas su tais evrosojuzais. ar dar nepavargot?
2012 Spalio 18 13:38 Motociklu Remontas
Narys
900cc *****
Avataras
#3   +5  

Nesupratau straipsnio esmes visiskai :) is tuscio i kiaura papilste ir tuom ir baiges.
2012 Spalio 18 16:29
Narys
800cc *****
Avataras
#4   +3  

Tai eilinis ES biurokratų pavojingas pezalas iš serijos "draust" įvilktas į vietinei rinkai adaptuotą pavidalą. Kad įdomiau būtų. Du įtakingi motomylėtojai iš Briuselio pasiuntė gamintojams žinią "gal tariamės?". Arba jau nesusitarė. Kas blogiausia, kad regiu ant Sadausko stalo gulintį dokumentą. Apie jo turinį jis straipsnyje ir pasakoja. Taigi ruoškitės, R1 ir kiti ..... >100 kw išnyks, o čioperistai (ir ne tik) pragrežę ar pakeitę savo vamzdžius galit pradėt domėti originalų kaina.
2012 Spalio 18 17:05
Griausmavaldis
900cc *****
Avataras
#5   -1 / +2  

Nieko neišnyks,tik registruosim kaip mažesniais kilovatais.Toks pavizdys yra su mano moto.
2012 Spalio 18 17:56 ...nesustabdomas...įsibėgėjam...ir...keičiam stilių
Pėsčiasis narys
500cc ***
Avataras
#6    

O tai pas varles galima ivaziuot su >100kw galios mocu? nes sakinys "nei registruot nei eksploatuot" duoda suprast, kad neleidzia, kas butu visai nelogiska
2012 Spalio 18 18:42 Velniop stabdžius - aš tikiu Dievu.
Čioperistas
900cc *****
Avataras
#7    

Yra toks posakis apie cioperius ( if its too loud you are too old )
2012 Spalio 18 19:12
Narys
1100cc *****
#8    

Geras straipsnis! Teisingos nuomones. Su EU viskas aisku - reikia daugiau pinigu, o motociklininkai cia pigiau vazineja, taisomi ir modifikuojami garaze - mokesnciu moka maziau, REISKIA REIKIA IS JU SIURBTI DAUGIAU.
2012 Spalio 18 19:12
Narys
800cc *****
Avataras
#9   +3  

tai tegul draudzia gamint tada :-]
2012 Spalio 18 19:15
Narys
1100cc *****
Avataras
#10    

Jei jau taip, tai kodėl auto transportui nepadarius privalomus mototronic'us (alia parktronikus), kad neduotų sukt vairo į tą pusę, kurioje važiuoja moto???
2012 Spalio 18 22:14 Bandit in my head
Narys
900cc *****
Avataras
#11    

Citata:
Cituoju: RENO
Jei jau taip, tai kodėl auto transportui nepadarius privalomus mototronic'us (alia parktronikus), kad neduotų sukt vairo į tą pusę, kurioje važiuoja moto???


Paaiskink tu man tokio dalyko veikimo principa.
2012 Spalio 19 19:03
Narys
400cc ***
Avataras
#12    

nu nemanau, kad masinos tersia maziau, o apribojimai vel tik moto taikoma (i)
2012 Spalio 21 15:21
Optimistas
2200cc *******
Avataras
#13    

"Pasak jo, Prancūzijoje motociklininkai lanko specialius kursus, visada dėvi apsaugas, šalmus ir važinėja atsargiau."
Kamon, tik nejuokinkit, kad jie ten su apsaugom važinėja. Užmiesty rimtesniais motociklasis, taip, dėvi praktiškai visi aprangas, bet mieste ar su skūteriais, kurie turi ir po 400 ir po 600 cc, tai nemačiau absoliučiai dar nei vieno. O traukia jie tikrai neblogai mieste, patys ir laksto kaip kamikadzės, apie šalmus išvis nekalbu - svarbu, kad važiuojant parūkyt eitų, tad būtinai open face, o ir išvaizdos kai kurių tokios, kad atrodo suluš tik prisilietus.
Beje, tarp eilių pietuos normalu važinėti, priekį prieš šviesoforus net speclialiai vietos motociklams palikta, tai net numatyta KET, tad nelabai suprantu, kodėl tai neleidžiama ir pas mus - eismas pagreitinamas, mažiau teršiama aplinka o kas blogo gali nutikti, tai nebent nubraižyti ir nulankstyti veidrodukai nu arba labai jau naglas pvz tarp poros autobusų lysdamas gali būt priplotas, nes jie tikrai nematys.
2012 Spalio 24 18:03 redagavo civic 2012 spalio 24 19:37 La vida es un milagro increible!
Optimistas
500cc ***
Avataras
#14    

"Pasak saugaus eismo eksperto V. Sadausko, perkantys žiedinius motociklus, paprastai vadinamus „britvomis“, turi vienintelį tikslą – greitai „palakstyti“ keliais ar naktį tuščiomis miestų gatvėmis." ir is kur tokie duomenys, kad tikslas tik vienas? :)
2012 Spalio 25 15:30
Gatvinis
1000cc ******
Avataras
#15    

daro prielaida pagal "britvu" avariju skaiciu, mano nuomone, tai reiskia kad visi tik del to perka
2012 Spalio 25 16:20
Narys
125cc **
Avataras
#16    

Straipsnis visai be rysio... Varo i vienus vartus ant motociklu, lyg tais jie "labiau" tersia aplinka, nei automobiliai, "britvas" perka tik su 1 tikslu - "palakstyt"... Kazkaip, V. Sadauskai, nusipezi...
2012 Spalio 26 19:20
Pašėlusi
900cc *****
Avataras
#17   +2  

O man šiaip smalsu, kokiais tikslais perkamos britvos? paprotinkit mane :)
2012 Spalio 26 21:38 Don't do your best, do it right.
Narys
1000cc ******
Avataras
#18   +1  

Citata:
Cituoju: JUULI
O man šiaip smalsu, kokiais tikslais perkamos britvos? paprotinkit mane :)

Nemazai nuperkama del grozio ir stiliuko. Todel vairuotojai vadinami manekenais. Paklausk kojom zemes nepasiekiancia mergaite, koks jai patinka mocas. Suzinosi- bryyytva :D
2012 Spalio 26 22:06
Plentinis endūrininkas
250cc **
Avataras
#19   +3  

Kazin ar ira ant LT nors vienas brytvos raitelis kuris neikarto nebutu virsijes leistino maksimalaus 110km/h greicio du kartus? Man tik karta teko pavaziuot su draugo brytva ir tai del idomumo isibegejau 210km/h nuosaliam tiesiam keliuky. Bet likau nesuprates kam ta brytva ant LT reikalinga jei neru kur su ja vaziuot isnaudojant jos galia :)
2012 Spalio 27 10:20
Auksarankis
900cc *****
#20   +7  

straipsnis-tik ,kad parasyt.

''motociklai tersia''-cia tas pats,kas ''degtukai padega''

kazin ar toks Sadauskas zino,kad ,pvz,cbr1100xx jau ar ne 10 metu eina su katalizatoriais.tai su kuo ji lygina?su desimties metu guoliu,kuriam kataliz dar ant tralo ispjove?
o jei lyginti abu,paimtus naujus is salono,tai aisku,kad guolis kuris sveria virs 1000kg,naudos daugiau benzino ir ismes daugiau tersalu.
Docentas,o sneka tipo ''kazkur girdejau''.jei nori lyginti-tai ir lygink konkrecius dalykus-lenteles,skaiciai,faktai.

''neleidzia registruoti daugiau kaip 100kw''

cbr 1000f -136 aj(100kw)
cbr 1100xx-154aj koks tarp ju skirtumas?koks puse sekundes ir kazkur 30/50 km.tai jei vienas gali spausti 250,o kitas 290 km/h tai cia jau
laaaabai didele priezastis vieno is ju neregistruoti.

''Prancuzijoje visi vazineja su apsaugom'',''motai kelia triuksma''

atleiskit,norisi paklausti-docent tu kvailas?

KOKIE motai kelia triuksma?visi?
cioperistai i savo sborus irgi visi su apsaugom atlekia.?

is viso,ar galima lyginti autodraiveriu ir motodraiveriu zuvimo/suzeidimo statistikas,jei motas neturi duru,oro pagalviu,saugos dirzu,bamperiu ir kitu pribumbasu?
kai jo aplinka ,net NESULYGINAMA su pesciuju ir dviratiniku aplinka?

dar kakrtoju,skaiciai, faktai,palyginimai.be ju -ne straipsnis,o Filkina gramota,sakiniu kratinys,honorarui uzsidirbti...
2012 Spalio 27 15:08
Čioperistas
900cc *****
Avataras
#21    

Kuom kalti cioperistai ar kiti moto myletojai? Kad dusles su atviru ismetimu ha ha ha, o automobiliu su sportiniais ismetimais tipo " silents" nejuokinkit kiek "kriokenciom" su kiaurom duslem masinu ir kiek su sportinem duslem vazineja tipo viskas gerai? o mocai juk triuksmas juos ir uzdrauskim sunaikimkim moto ir tipo visi saugus daug kart HA HA HA juogdariai
2012 Spalio 27 16:06
Narys
800cc *****
Avataras
#22   +1  

Manau tokie straipsniai tesiog paruosia zmones mokesciams naujiems, pvz jeigu noresi moco virs 100kw-mokesi papildomai. Kitose salyse kazkas panasaus yra ant masinu, del mocu tiksliai nezinau. Bet kainos skiriasi registruojant nuo masinos galios ir kuro tipo, amziaus jos. Pries kokius nors istatymus ar moescius visad per spauda pasipila propaganda, kad zmones butu taikiai paruosti ir nebutu jokio sujudimo pries
2012 Spalio 27 17:42
Narys
500cc ***
#23    

Pvz as sportini emiau, tik todel, kad.- Vazineju uzmiestyje ir nedideliais atstumais 100-150km. Normali apsauga nuo vejo. 100-110km/h normaliai komfortiskai jautiesi. Visada, pabreziu visada tiek galios rezervo yra, kad gali greitai, ir labai greitai aplenkti kita TP minimaliai budamas priespriesineje eismo juostoje.
Miesto motociklai nera pakankamai apsaugantis nuo vejo (nera stikliuko). Ir pastovus vejo putimas nesukelia komforto jausmo.
Tai tiek is mano barikadu puses. Taip kad jei jau sportinis, tai skraido.. Tai nesamone. Renkames pagal kisene, ir pagal tuos poreikius kuriuos motociklas patenkintu.
2012 Spalio 27 21:46
Narys
800cc *****
Avataras
#24    

tikrai prie didesnio greicio stikliukas labai geras dalykas neveltui ismastyta
2012 Spalio 27 21:49
Pašėlusi
900cc *****
Avataras
#25    

Citata:
Cituoju: Egidijus
Pvz as sportini emiau, tik todel, kad.- Vazineju uzmiestyje ir nedideliais atstumais 100-150km. Normali apsauga nuo vejo. 100-110km/h normaliai komfortiskai jautiesi. Visada, pabreziu visada tiek galios rezervo yra, kad gali greitai, ir labai greitai aplenkti kita TP minimaliai budamas priespriesineje eismo juostoje.
Miesto motociklai nera pakankamai apsaugantis nuo vejo (nera stikliuko). Ir pastovus vejo putimas nesukelia komforto jausmo.
Tai tiek is mano barikadu puses. Taip kad jei jau sportinis, tai skraido.. Tai nesamone. Renkames pagal kisene, ir pagal tuos poreikius kuriuos motociklas patenkintu.


Pagal visus šituos įvardintus poreikius, tai puikiai tiktų endurkė (ji iš vietos žymiai efektyviau šoka nei sportinis) arba kruizeris :) O beje ir streetai turi stikliukus. Aš ilgą laiką svaigau dėl brytvų, bet užteko patestuoti ratukuose, kad suprasčiau, jog tai nėra komfortiškas motociklas įvairiems poreikiams tenkinti (čia, žinoma, subjektyvu). Užtat geriausias pasirinkimas mano atveju buvo sport touringas - kai važiuoju mieste ar keliauju, jis tarnauja kaip touringas, kai noriu palakstyt - "vaidina" brytvą Kačergoj :) Aš tebesvaigstu dėl brytvų - bet pirkčiau tik tam, kad galėčiau tokia važinėtis žiede.
2012 Spalio 28 11:20 Don't do your best, do it right.
Narys
500cc ***
#26   +1  

Julli, sutinku, Touring labiau yra tinkamesnis, turėjau f3. O enduro dar nebandes. Tačiau velgi pirkau sport ir dėl to, kad pvz norimo f4 kaina buvo košmarinė, o r6 prasisuko labai pigiai. Taip ir sedau ant jo. 2 sezonai, o dirba idealiai. Taip ir daugelis jaunuoliu, trbt ima žiedini dėl kiek mažėsnės kainos.
O Vigilijus Sadauskas kažkiek peza, tegu paziuri kiek mechanikos fake stovi motociklu, ir visi savininkai yra rimti vaikinai. Kažkodėl kasdiena matydamas tuos pacius motociklininkus, nei trupučio nepasidomi kas kaip, nepabendrauja. Nebando sužinoti kokia mūsų nuomonė įvairiais klausimais, bei kokia jaunimo mastysena. Sedi savo kamorkeje, ir interviu duoda nieko nenutuokdamas. TY delfi prisiskaites sudaro nuomone savo.
Kada išėjęs į lauką, gali tikrai abstulbtu, ant kiek šnekames saugumo klausimais dalyjames nutikimais, bei skaudžia patirtimi. Kiek padėdame visnas kitam remonto klausimais, stengiames gauti pigiau daliu, kooperuojames urmu pirkti ir pn. Ir be galo galiu vardinti.
Iš to ir galu daryti išvadas. Jei už keliu metru dirbančiam, mus mokančiam, ir visada matančiam žmogui visai dzyn. Ir jis neapsišvietes ta linkme - nors jis pedagogas su moksliniu laipsniu. Tai ka kalbėti apie paprastus piliečius.
2012 Spalio 28 11:46 redagavo Egidijus 2012 spalio 28 11:49
Pašėlusi
900cc *****
Avataras
#27   +1  

Beje, apie straipsnį - jis absoliučiai niekinis. Parašytas tik kad parašyt - esmės ir išvados nesupratau. Ir prie ko čia romantika? :D
2012 Spalio 28 12:13 Don't do your best, do it right.
Pėsčiasis narys
25cc *
#28    

tai jo visokias nesamonias raso :)
2012 Lapkričio 13 14:55
Narys
50cc *
Avataras
#29    

o kaip su senais modeliais nera nei hidrauliniu stabdziu o pagal svori eina i sunkiu kategorija o kur dar praeito amziaus ismetimas nesamone
2012 Lapkričio 20 07:31
Pėsčiasis narys
25cc *
#30    

Citata:
Cituoju: veplys
straipsnis-tik ,kad parasyt.

''motociklai tersia''-cia tas pats,kas ''degtukai padega''

kazin ar toks Sadauskas zino,kad ,pvz,cbr1100xx jau ar ne 10 metu eina su katalizatoriais.tai su kuo ji lygina?su desimties metu guoliu,kuriam kataliz dar ant tralo ispjove?
o jei lyginti abu,paimtus naujus is salono,tai aisku,kad guolis kuris sveria virs 1000kg,naudos daugiau benzino ir ismes daugiau tersalu.
Docentas,o sneka tipo ''kazkur girdejau''.jei nori lyginti-tai ir lygink konkrecius dalykus-lenteles,skaiciai,faktai.

''neleidzia registruoti daugiau kaip 100kw''

cbr 1000f -136 aj(100kw)
cbr 1100xx-154aj koks tarp ju skirtumas?koks puse sekundes ir kazkur 30/50 km.tai jei vienas gali spausti 250,o kitas 290 km/h tai cia jau
laaaabai didele priezastis vieno is ju neregistruoti.

''Prancuzijoje visi vazineja su apsaugom'',''motai kelia triuksma''

atleiskit,norisi paklausti-docent tu kvailas?

KOKIE motai kelia triuksma?visi?
cioperistai i savo sborus irgi visi su apsaugom atlekia.?

is viso,ar galima lyginti autodraiveriu ir motodraiveriu zuvimo/suzeidimo statistikas,jei motas neturi duru,oro pagalviu,saugos dirzu,bamperiu ir kitu pribumbasu?
kai jo aplinka ,net NESULYGINAMA su pesciuju ir dviratiniku aplinka?

dar kakrtoju,skaiciai, faktai,palyginimai.be ju -ne straipsnis,o Filkina gramota,sakiniu kratinys,honorarui uzsidirbti...
2012 Gruodžio 3 12:38
 




P
A
T
K
P
Š
S
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17